Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Ki kellene próbálni az új gumikat. Az idő jó, lehet nagy kört is tenni. Gyors tervezés a Celldömölk - Győr - Medve - Gabcikovo - Pozsony - Podersdorf am See - Celldömölk útvonalat dobta.
Összesen 307 km.
A guminyomást beállítottam elöl-hátul 2,4-re, ahogy a 156 könyve írja.
Az összbenyomás nagyon jó. Ami tetszik:
- teljesen hangtalanul gurul,
- tapadás jobb, mint a régi gumival,
- tökéletes a kiegyensúlyozás, nem üt, nem ráz,
- az utazás sokkal kényelmesebb lett, az apró úthibák nem ráznak,
- ez a kényelem nem ment a fékezés és a kanyarodás rovására.
Ami nem:
- kanyarban egy kicsit tolja az orrát, de szerintem az első gumikat 2,5-2,6-ra fújva ez megszűnik.
Szóval nem bántam meg, hogy a Nokian Line mellett döntöttem.
Az UNIROYAL RALLY 550 helyett ma felkerültek az új gumik: Nokian Line 205/55R16
Made in Finland
DOT 0414
Üzemanyag-hatékonyság: C
Fékezés nedves úton: A
Gördülési zaj: 71 dB
Számláló: 166.568 km
Miután az ébresztésnél feltűnt, hogy a szintmérő nem áll a helyzet magaslatán ma nekiálltam, hogy utána nézzek a dolognak.
Maga a mérő a tetőt rejtő üreg alatt található, a szivattyúval egy fedél alatt.
A mérőt kiemelve feltűnt, hogy 16 év után is milyen tiszta az üzemanyag tartály alja. Semmit sem látni benne.
A mérő maga nagyon érdekes, mert az úszó csak pár centis úton jár. A tartály meg vagy 20 centi magas. A két végén lévő rugóval van úgy belőve, hogy ez a pár centi leképezze a teljes tartályt.
Rámérve 0-300 ohm közötti értéket tudtam mérni.
A szétszedés az alsó végén található műanyag karika leszedésével kezdődik. A kés pengéjét alácsúsztatva finoman átemelhető a rögzítő pöckökön. Innentől széesik az egész. Vigyázni kell, hogy ne csavargassuk, mert a pályán csúszó érintkezők elhajolhatnak!!
Az ellenállás pálya kissé megviseltnek tűnik, főleg az üres tartályhoz kapcsolódó rész. Némi koszt sikerült is leoldani róla.
Összerakás után a korábbi fél jelzés helyett a már inkább hihető negyed felettit mutatta.
Kell helyette egy másik.
Celldömölk - Sümeg - Tapolca - Badacsony - Balatonfüred - Siófok - Szántód - Tihany - Tapolca - Celldömölk útvonalon megjártuk az idei első Balaton kört.
Sajna beleszaladtunk az idei Balaton maratonba, így vagy háromnegyed órát álltunk a 71-esen. Végül is nem nagy gáz, jó idő volt, és nem siettünk sehová. A futókat nézegetve, és zenét hallgatva eltelt az idő. Ellenben voltak, akik nem igazán tolerálták a dolgot, és kerülték a komplett álló sort. Engem jobban zavart, hogy a forgalmat irányító rendőr nem állította félre őket, mint ahogy a belső sávban tötymörgőt jobbról kikerülő Alfás cartársat Siófokon.
Először meglátogattuk a 2014-es Alfa City helyszínét. Szerintem legalább olyan jó hely lesz, mint Komárom.
Balatonfüreden ettünk egy jót, majd megkerültük a Balcsit.
Szántódnál kompra szálltunk, majd Tihanyban leparkoltunk a visszhang kilátó mellett. Egy jó presszókávé/süti/gesztenyepüré után tovább indultunk.
Sümegig kitartott a nap, de ott a lámpánál be kellett csukni a tetőt, mert kezdett hűvös lenni. (Elbújt a nap.)
Végül egy fürdés a kézi mosóban.
Összesen 308 km, amiből kb. 270-et nyitott tetővel tettünk meg.
Remélem a szezon többi kirándulása is legalább ilyen kellemesen telik.
Utoljára a 2013-as túrára készülődve néztem rá a gyertyákra. Ma újra megnéztem őket.
Nos, a helyzet változatlan. A két jobb oldali most is olajban állt.
Kipucoltam, de ezen csak a szelepfedél tömítésének cseréje segít.
Holnap rendelek egyet.
Miután megérkezett a cucc, ma nekiálltam, hogy beszereljem. A menete nagyon egyszerű:
1. A rajta lévő vezeték túl hosszú, lerövidítettem.
2. Kerestem a polcon két csatlakozót, ami passzol a gyári belépőfény csatlakozójába.
3. Ráforrasztottam a vezetékre. Maga a vezeték nagyon vékony, így a csatlakozó eredeti szorítós megoldása szóba se jöhetett. Zsugorcső szigetel.
4. Elég az ajtózsebet leszedni, két csavar tartja.
5. Az ajtón lévő lyuk bőven elég a szereléshez. (Eredetileg az ablaküveget lehet itt állítani.)
6. A projektorhoz adott fúróval pikk-pakk ki lehet fúrni a helyét. Mivel az anyag elég vastag és a menet a projektoron nem ér át, ezért magával az anyában lévő csavarral rögzítettem a cuccot. Csatlakozót összedug, leszigetel.
7. A csatlakozó - leszigetelve és egy kis szivacsba csomagolva - prímán elfér a visszapattintott eredeti lámpa külső oldalán.
8. Az eredmény.
Maga a projektor is érdekes:
9. Három darabból áll, szétcsavarozható.
10. Maga a projektortest, a rögzítő csavarral.
11. A LED
12. A projektortestben lévő tulajdonképpeni projektor. Két lencse a két végén és ebben van a logo is. Ha az ember fordítva teszi vissza a tükörképet vetíti.
Fókusztáv állítására lehetőséget nem találtam.
Végezetül a légszűrőt is kicseréltem, természetesen gyári ment bele.
Ma olajcserére megyünk Csörihez, úgyhogy kicsomagoltam a Pókot.
Kapott egy külső mosást a tél pora ellen. A kerekeket felpumpáltam, a gumis szerint is lassan csere érettek. Átnéztem a motorteret, folyadékokat, majd teletankoltunk.
Belső tisztítás majd a hét végén.
110 km kocsikázás után megérkeztünk Várpalotára, ahol a szokott színvonalon megtörtént az olajcsere. (Selenia Racing 10W60 + gyári szűrő) Egyedül Pista nem volt barátkozó kedvében, de a végén kiderült, hogy csak azért, mert a kajáját várta. Evés után helyreállt a barátkozó kedve.
A csere közben átvizsgálásra került a Pók alja, csak a kézifék kötél volt kiugorva a tartóból. Visszakerült. Az első futómű is átesett egy rángató pados vizsgálaton. Minden rendben.
Az olajszivárgás olyan minimális, hogy nem érdemes vele foglalkozni. A váltó illesztésénél látszik, hogy izzad, de ennyiért nem érdemes szétszedni.
A levegőszűrőt elhoztam, majd itthon teszem be, mert a környezetével terveim vannak.
Km óra állás: 166.153
Odafelé pár percre kisütött a nap. Gyorsan megálltam tetőt nyitni, így kb. 5 km-t sikerült is megtennem.
Ma 1.699 napja élünk együtt a Pókkal...
A fene gondolná, mintha tegnap hoztam volna haza...
Ennyi ideig még egy Alfám se volt meg, de az is igaz, hogy egyikkel se mentem ilyen keveset...
Anno a felnik ET eltérését pogácsákkal állítottam helyre. Az első kerekeknél ez egy kicsit túl jól sikerült, mert elkezdte enni a gumi külső felét. Mielőtt meglesznek az új gumik ezt helyre kell hozni.
A 20 mm-es pogácsákból - hála a szerszámlakatos ismerősnek - ma 15 mm-esek lettek. A visszaszereléssel viszont meggyűlt a bajom, mert a hosszú kerékcsavarok így beleérnek hátul a kerékagyba. Holnap rövidíteni kell őket.
update 2014.03.04.:
65 mm lett a csavarok hossza, még így is kilóg hátul vagy fél centi.
Pogácsák visszakerültek, próbaüzem holnap Várpalotára menet.
Egy dolog viszont feltűnt. Alul eléggé olajos minden. Nem cseppen, de nem tetszik. Olajcserekor majd megvizsgáljuk, hogy mi az oka. Balansztengely és főtengely szimering elvileg nem lehet, mert az már cserélve lett.
Egyre jobb az idő, ideje felébreszteni a Pókot a 112 napja tartó téli álmából.
Vittem 5 liter benzint, mert elég kevéssel tettem el, és a feltöltött akkut. (Nagyon kellett figyelnem, hogy ne a gázolajas pisztolyt vegyem le a kútról.)
Folyadékok, kerekek rendben, akku beszerelve, benzin betöltve, indulás.
Nem tudom, hogy kétszer körbefordította-e az önindító a motort, már brummogott is a TS. Mintha tegnap este állítottam volna le.
Némi melegítés után elindultunk haza.