Andy145 - Alfa Amore: Az internetes Alfa Romeo közösség
Andy145 - főkép
>> EseményAlfa 146 1.6 boxer // 2012-08-16

Végre véget ért egy korszak, lezárult életünk legszörnyűbb négy éve!
Szép sorban eladtuk az összes alfánkat (hál'istennek, az autót megvásárlók nem vették észre a megkönnyebbülést az arcunkon), mert megelégeltük, hogy ezek az autók, mindegy, hogy milyen típusú, bármennyit költünk rájuk, minden előjel nélkül, a legváratlanabb élethelyzetekben képesek elromlani. Elegünk lett az összes olasz autó olajfosásából (keresztapámnak több alfája volt, mindegyik alá több lapát sódert dobált).
Hol egy munkahenger szállt el, hol egy kuplung kinyomócsapágy szakadt át a szerkezeten, hol csak egy biztosíték, relé adta meg magát, hol a katalizátor gondolt úgy, hogy ledobja magáról a kerámiát, és még sorolhatnám ezer baját, minőségtelen szar az egész!
Napjainkban a teljesítménye is már megkérdőjelezhető!
Azt elismerjük, hogy szépek (mihez képest), de csak hobbiautónak való, meg olyanoknak, akik szerint normális dolog, hogy a boxer esetében egy kocsiról le kelljen venni a lökhárítót, kipakolni az egész belét, s majd egy napos munka egy vezérmű szíj csere. Meg azoknak, akik szerint egy V6-os blokkot keresztbe kell beépíteni, hogy a belső hengerfejet a tűzfal miatt ne lehessen leszedni, a TS-ek vezérlés módosítójáról már nem is beszélve!
Összegezve az egészet: nincs még egy olyan autó, ahol a kanyar stabilizátor cseréje miatt a bölcsőt le kell ereszteni (lásd 156-os).
Persze, ebből az amorés közösségen belül, ezen információk birtokában nagyon sok ember jól megél (szerintem nem kell név szerint felsorolnom az otthoni sufniban szerelgető "mekkmestereket".)

Számunkra nem autó az olyan autó, amelyik csomagtartójában egy műhelyre való szerszám és pótalkatrész hever, hogy el merjünk indulni egy 50km-es útra, nem autó az olyan autó, amelyet csak 2-3 ember vállal el szerelni (azt is szarul), nem autó az olyan autó, amelyik legkisebb és legegyszerűbb hibája is szerelhetetlen!
(megjegyzem, nő létemre elég sok mindent megtanultam szerelni, a kényszer miatt.)

Ezeket a dolgokat erősen tükrözi ez a közösségi oldal is, az "adok-veszek" rovatban egy, már mások által tönkrement, lekukázott szarokat adják-veszik egymás között, kicsit olyan, mint a lomtalanítás, mikor kirakom a heverőmet, és nem az FKF Zrt. viszi el, hanem a szomszéd viszi a lakásába.
Az oldal műszaki, szakmai tartalmakat nem tartalmaz, nem fejlődött az évek során semmit, igazából nem is tudom, mi köze az Alfa Romeo-hoz (megnézhetem más autóját? Szuper!!)
Burjánzik a maffia ezen az oldalon, mint egy hiéna, úgy csapnak le újdonsült áldozataikra, eladják nekik még a szart is!

Ezen az oldalon csupa "otthon ezt-azt-amazt bontok, mondj egy árat és vidd" ember van, mindenki ért mindenhez, azért olyan szar mindegyiknek az autója (tisztelet a kivételnek, melybe csak egy ember tartozik bele ELL cartárs személyében!!)

Állítólag az Alfás közösség nagyon összetartó, ezzel szemben csak integetni tudnak egymásnak, segíteni már nem (más inkább örül a te bajodnak!)

De az jó, hogy most már újdonsült, (igaz, hogy csak AMG dizájnosra futotta) jó drága Mercedesünkkel faljuk a kilométereket (összemérhetetlen az alfával, egy lapon nem emlegethető!), és bámuljuk belőle a gyámoltalan, szakadt alfákat!

Végszónak annyit: soha többet olasz autó, az egész lakásból az összes pótalkatrészeket kidobtam a kukába (oda való, mint az egész autó), aki teheti, csak messziről nézze, mert talán szép, de hogy megbízható lenne??
Mindenki döntse el!!

 
>> EgyébAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2012-07-02

2011. 11.18.-án adtam el az autót, melyet jelenlegi tulajdonosa árul, itt az amorén is. Az autó fent van a használtautó.hu-n is, ahol a tulaj azt írja, hogy két éve gondos tulajdonosa az autónak, ami nyilvánvalóan lehetetlen, max. pár hónap ez az időintervallum.
A vezérlést még a férjem cseréltette le, jelenleg az Alfarium-ban dolgozó egyik szerelővel, és a km óra állás szerint tízezrenként sem lehetett olajat és szűrőt cserélni, mert annyit nem is futott az autó. Kb. 133.000 km-el adtam el.
A vezérlést illető blogbejegyzés elolvasható lentebb, egy másik blogban.
Eladni sem volt egyszerű, többször megnézte a jelenlegi tulaj, variált, alkudozott, majd az eladás napján kevesebb pénzzel jött, mint amiben megállapodtunk, szerintem nem volt korrekt, akkor kellett volna kidobni őket a lakásból...már sajnálom, hogy nem tettem.
Egyébként az autó korábbi tulaját is ismerem, és szomorú látni, hogy más emberek érdemeivel így kérkednek.

 
>> AutóápolásAlfa 166 2.0 V6 TB Super // 2012-06-30

A házban van egy kézi autómosó és kozmetika , megérdemelte már.

 
>> EgyébAlfa 156 1.6 Twin Spark // 2012-06-02

Ell cartárstól vásároltam egy szép varrott bőrkormányt, cserélve lett a középkonzol is.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 Twin Spark // 2012-05-30

Ell cartárs megjavította a csörgő-zörgő kipufogómat, és kicserélte az összes fékcsövet, mert már kicsit öregecskék voltak a burkolatai, ezúton is köszönet neki érte! :)

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 Twin Spark // 2012-05-05

Kapott két új első lengéscsillapítót, rugót és torony szilentet.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 Twin Spark // 2012-04-27

Mivel mi nem hiszünk senkinek, és a vezérlés módosító már erősen traktoros volt, ezért a szokásos eljárás következett.
Kapott egy új Dayco vezérmű-szíjat, SKF szíjfeszítő csapágyat, és vezető görgőt, szereztünk egy másik vezérlés módosítót, az kapott egy esztergályost, és az Elaforg-tól felújító szettet. (volt itthon egy pár darab tarcsi hidrotőke), és szereztünk egy újszerű vezérmű-tengelyt is.
Ezen a szép napsütéses időben ketten a férjemmel nekiálltunk, és megcsináltuk, mezei filctollat használtunk, meg az eszünket, ha még egyszer valaki nekem azt mondja, hogy csak sablonnal lehet ezeket az autókat szerelni, annak beleépítek egy hengerfejet a fejébe. :)
Mellesleg jegyezném meg, hogy a sablont azért találták ki, hogy a hülyegyerekek is tudjanak szerelni, mert most már szinte minden autótípushoz lehet kapni, de csak azoknak kell, akik még nem láttak ilyet.
Költségeim szinte most már leminimalizálódtak, egy ilyen beavatkozás esetén egy átlagos autószerelő munkadíjára, úgy hogy még ráadásul szarul is csinálják meg.
Miután befejeztük a munkát, zárásképpen elmentünk egy kb. 400 kilométeres kirándulásra.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 Twin Spark // 2012-04-09

Kapott egy Valeo hűtőventilátor kapcsoló érzékelő jeladót, ami a termosztátban van, és a hűtőventilátorban lévő előtét ellenállás javítása. Most már van 1-es és 2-es fokozat, és a hűtővíz hőmérséklete stabil 90 fokon áll.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 Twin Spark // 2012-04-05

Ell cartárs adott egy zsír termosztátot, ami nincs nyitva folyton, mint a korábban benne lévő, férjem cserélte.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 Twin Spark // 2012-04-04

Kanyar stabilizátor cserére szorult, mert lógott, mint az állat, ( igen, az, amelyikhez le kell ereszteni a bölcsőt), plusz kutyacsontok cseréje, az alkatrészekért és a szervizelésért köszönet ell cartársnak.