Jack - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-03-12

Imyx cartársnak hála, sikerült hozzá jutni egy supersprint végdobhoz. Mondhatnánk időszerű volt, mert a régit leszedve derült ki, hogy a gyári már kezdett széthámlani. A hang diszkrét, nem zavaró, a látvány durva. Az orbitális ovál véget majd megszokom:)!

>> EseményAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-02-17

A hely nem volt ismeretlen, régebben voltam már itt egyszer. Kellemes emlékek fűződtek a Doyle-hoz, szívesen jöttem ide játszani. A belépésnél számomra ismeretlen arcokkal üdvözöltük egymást, majd pár perc múlva amolyan névsorellenőrzés és a regisztráció megkezdése volt soron. A kb 30 induló játékost 4 asztalnál ültettek le, későn érkezőknek is helyet hagyva. A harmadik asztalnál ülő játékosok közül ToBoZ és Gyuszkó voltak ismerősek, ismertem a játékukat is, de a többiekről semmit sem tudtam. Amennyire utána tudtam nézni kik jönnek és kiktől kellene esetleg tartani, és még az arcát is meg tudtam jegyezni, ezek a cartársak a negyedik asztalon ültek. Óvatos tapogató játék folyt a mi asztalunknál körökön keresztül, majd jöttek még páran az asztalhoz. Őket sem ismertem, de a játékuk alapján tudtam, figyelnem kell rájuk. Gerissimo ült a jobbomon és sok játékban vett részt. Egy nagyvakban kapott KK okozta az első komolyabb izgalmat köztünk. 300/600-nál 2limpelő után Geri SB-ből 2600-ig emelt, amire én 7600-ig hívtam. Hosszas gondolkodás után elengedett egy KK-t, mire megmutattam, hogy én is ezzel hívtam. Aki el tud engedni preflop egy KK-t, azzal számolni kell a későbbiekben! Feszes-agresszív játékkal elevickéltem egy darabig, de a vakok emelkedésével és a játszhatatlan osztott lapokkal elkezdtem amortizálódni. 3k/6k vakoknál 13k zsetonnal SB-ből kényszer allin mentem már nem is tudom mivel. Feldupláztam, majd ToBoZ muckolt egy közepes párt ellenem. Még két sikeres akció után megerősödve mentünk szünetre. A szünetekben fogyaszthattunk a ház által biztosított alfás tortából, vagy a barátságos személyzettől lehetett rendelni üdítő nedűket:). Fura volt, hogy nem voltak hőzöngő(esetleg részeg) okoskodó figurák.... Azért ez is mutatta, hogy kulturált emberek gyűltek össze aznap.
A final table-nél visszaült az asztalhoz Willy, aki feszes játékával szép stacket épített az elején, illetve a balomra ült Tóth Attila (Autoglym) aki az este során mutatott már egy szép nyolcas pókert mielőtt elültették volna. Jobbra tőlem Hudini ült, akin így szerencsére pozícióm volt. Jó játékát hatalmas dumával színesítette, a metajáték is erős szerepet kapott a buborék környékén. Neki köszönhetem a 87s-vel megadott allint. Visszadobta rám a dumámat:” beszart gatyával nem lehet játszani!”:) Ennek egy call és egy kieső lett a vége flush formájában. A buborék kiesése után Brigi (Ric$ barátnője), Szözsi, Hudini és én maradtunk. Brigitől amióta leült az asztalhoz mindenki rettegett. Félelmet nem ismerve adott meg minden olyan hívást ami gyanús volt, köztük az egyik blöffömet, illetve jó kezdőkezekkel is rendelkezett (AA) ami szépen lefullosodott akár. A rettentő magas vakszintek miatt lazítani kellett a játékon. AJo kerültem Szözsivel játékba: gombról ráhívtam, Brigi dob, Szözsi call. Flop:885 mire Szözsi allint mond. Ellenfelemnek több zsetonja volt, és gyanítottam, hogy kész lapokkal találtam magam szembe ami TT-ig lehetett bármi. A nyolcast kizártam és a malacokban bízva megadtam. A turn és a river is Jack lett, Szözsi pedig TT mutatott. Brigit azt hiszem Q9s vs. JTs összecsapásban győztem le, amitől rettentő sok zsetonom lett(cca 500k). Hudinivel nem sokáig tartott a handsup. Az első leosztásban J2s SB-ből gondoltam nézhetnénk egy floppot 30k/60k vakoknál. Kiegészítettem, mert ilyen vakot már védeni szoktak, mire kaptam egy allint! A kárók egész este potyogtak, a bubi sem volt az ellenségem aznap, nem tudtam elengedni… A flop J2valami. Nem is izgultam tovább, ha jól emlékszem ATo volt Hudini kezében.

A címvédővel és a kemény maggal nem találkoztam, kiejtették egymást a négyesen. Szözsi volt az egyetlen, a dobogóra is ért. A többiek SNG-t játszottak a többi kiesővel míg mi befejeztük a partit.

A kupa és a pénzdíj mellé járó autoglym cuccoknak örültem talán a legjobban. Magamtól valószínű nem vettem volna meg, így viszont nyereményként ki tudom próbálni:). Az illata baromira tetszik, lehet sűrűn fogom használni az autoglym termékeket…
Az oktató dvd is hasznosnak bizonyult: „jó pap is holtig tanul!” volt benne számomra hasznos információ;).

Első versenyemnek az amore pókeren talán kicsit erős kezdésnek bizonyult, innen nagyot lehet esni, vagy meg lehet próbálni megvédeni a címet. De ahogy a múlt eseményeinek tapasztalatát nézem, régi nyertesek is mentek már haza a lófejjel, tehát ha én leszek a következő, akkor sem lesz nagyon ciki. Meg a póker már csak ilyen: egyszer fent, aztán lent…:)

>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-12-11

A történet elég hosszú volna, nem is tudnám végig leírni. Kezdődött azzal, hogy tipikusan lambda hibajelek, gyújtási hibák, és ezt megtetézve a katalizátor hibajele,csörgő motor. Párhuzamosan gyengébb teljesítmény a felsőbb régiókban, a vége felé már gázelvétel után rángatózás 2000-es fordulat körül(csak ha kikuplungoltam akkor múlt el), instabil alapjárat. Sok-sok inkább bosszantó dolog, ami másoknak fel sem tűnt volna ha először ül be a kocsiba, de én már nagyon untam, hogy nem működik úgy a szekér ahogy az elvárható volna tőle. A szlovákiaringen be is telt a pohár, nagyon hiányzott az a pár lóerő fent. A hibásnak írt lambda cseréjétől előtte csodát vártam, de nem jött be teljesen. A hőmérséklet jeladó is szórakozott, ezt is csak az élő diagnosztika által tudtuk meg(ez okozta a motor csörgését). Végül kiderült hogy sima kontakt hiba okozta a csörgő motort és az ezzel járó teljesítmény vesztést üzem meleg motornál(ahogy elérte a 85 fokot, elkezdett ugrálni az érték 40-90fok között, amitől a computer nem tudta mennyi benzint adjon a motornak). A katalizátor telítettsége is majdnem 100% volt, tehát nem volt más hátra, mint annak a cseréje. A cataclean nekem nem segített, 8000-ért volt 200 jó kilométerem. Szerintem az sima nitrohigító(a szaga olyan volt), mindenki saját felelősségére vegyen ilyet. A lambdát kicsavarva látszott, hogy össze van égve a katalizátor térrácsa mindkét oldalon. Egyik rosszabb volt mint a másik, szinte teljes fizikai megsemmisülés. Kiiktatni nem lehet, mint a régebbi autóknál, mert a 4lambdás rendszer felmondaná a szolgálatot(aki ezt megtervezte annak ananászt az ánuszába szárral előre). Ésszerű, relatív olcsó megoldást senki nem ajánlott a megszüntetésére. Persze rögtön két termoszt is beépítettek az olaszok a leömlőbe, ami dupla költséget jelent(hogy mit tennék:lásd feljebb két sorral). Ajánlották, hogy egybe hozzák a nekem a két katalizátort, beépítenek egy másik típusból egy használtat de nem akartam hebrákoltatni, nem lett volna sokkal olcsóbb, viszont több hibalehetőséget tartogatott. Az árak általában 75000-300000 forintig terjedtek, volt olyan rabló aki darabjára mondott ennyit. A végeredmény: kisimult az alapjáratom, eltűnt a puffogás belőle. A középső fordulatszám tartományban is dinamikusabb lett picit, de ami a legfontosabb volt, hogy fent is megjött az ereje. Napról napra jobb, kicsit úgy tűnik, mintha a rendszernek ki kellene égnie, össze kellene érnie. Lehet kell neki még kis idő és még jobb lesz..:) Vagy a comp tanulja újra az értékeket:-). Mondjuk ez szubjektív dolog, de a változás érezhető és hibaüzenetek sincsenek. Most figyelnem kell a gyújtáshibákra, mert a janódobnál jól kiokosítottak, hogy ezeknek a katalizátoroknak az a rákfenéje ha szar a gyújtás, kimarad jó pár ütem, majd kap egy szikrát. Na az vágja szét a katalizátort leginkább!!!! Volt ilyen gondom, tehát nem meglepő, hogy ilyen állapotba került a drága.
Köszönet a segítségért: Josenak, Balázsnak, és carakter műhelyben Oszinak és Bélának!

>> EseményAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-10-14

Az a korai indulás elég gyilkos volt. Akkor még nem tudtam, hogy megérte felkelni 5:00-kor:). A slovakiaringre 9:15-kor értünk ahol a kapuban szlovák akcentussal magyarul megszólaló srác mosolyogva és viccesen közölte: "Zoltán, nem siettük el az érkezést..?:D" Jó kezdet, a kapuban a nevem szólítanak! A regisztráció után volt egy bő órám, hogy szétnézzek milyen autók érkeztek. Rengeteg csodabogár volt kint,pl traileren érkezett Alfa Romeo, Radical, japán és német csodák, OT-s rendszámú versenyautók lábon, vagy rendszám nélküli ugyan ilyen versenytársaik szintén utánfutón.
11:00-kor kezdődött az első futamunk, sisak fel és irány a pálya. Mivel sosem jártam a pályán, az első kőrben a pálya buktatóit kerestem, de mindenhol annyira széles, hogy ahogy nézegettem, nagyon el kell szúrni ma hogy itt eldobjam a technikát. A második kőrben elengedtek, a gumik nagyon gyorsan használható állapotba kerültek, és elég gyorsan otthagytunk pár autót majd minket is otthagytak a gyorsabb járművek. A kanyarokban minden rendben volt, viszont kigyorsításoknál fent nagyon gatya volt a teljesítmény... A katalizátor annyira visszafogja a teljesítményt a felső régiókban, hogy 6000/6500-nál muszáj elváltanom, mert csak bőg, mint egy tehén. A váltás kabaré, a kettes és a hármas szinkron félig elköszönt, 4500 felett hangosan tiltakozik minden váltás ellen. Váltani kell, a fordulat nem nagyon eshet 4000 alá, úgyhogy tőlem recseghet. A fék viszont kiválóan fogott! Örömmel vettem észre néha, hogy itt-ott rövidebbet is fékezhetek, és a negyedik kőrben is ugyan olyan hatékonyan fékezhettem bármelyik kanyar előtt. A futómű/gumi kombó nagyon jó, kontrollálható tapadást ad forszírozott helyzetben is. Ha tehetem újra michelin pilot sportot veszek! A piros zászló a pálya felénél intett le minket, szépen bekocsikáztunk a boxba. Az időnk 3:06 volt, ami állítólag elsőre teljesen jó. Én élveztem a pályát. A másodikra egyedül mentem ki, kiszedtük a táskákat, ruhát és a pótkereket is, de a gyerekülést kabalából bent hagytam hátul:). Már tudtam hol lehet eggyel magasabb sebességi fokozatban keresni az íveket, viszont így sokkal szélesebben kell már közlekedni. A motor elkezdett egy idő után hullámzani, amit padló gázos gyorsításnál érezni a magasabb fordulatszámon(hőmérséklet jeladó vagy a katalizátor). A harmadik menetben Szilárd is érezte... A futamot 15 perc után félbe szakították egy baleset miatt, pár perc boxban állás után vissza engedtek a pályára, de két kőrt lehetett még menni és vége is lett. Volt 3-4 kőröm kitapasztalni melyik kanyart honnan kezdjek, hova érkezzek, melyik sebességi fokozatban, stb. Az időm 3:01. Nagyon tetszik a kettes kanyar. Oda 4.padlógázzal érkezek és ha jól találom el a kanyar ívét, akkor teli gázzal végig lehet menni rajta: közben nyik-nyik-nyik (by Ollah:) . A harmadikban ismét Szilárddal mentünk, itt 3:03-at gurultunk, ami elfogadható volt a körülmények tükrében. Tudtam a negyedik menetben én már úton akarok lenni hazafelé. A reggel öt órás kelés kezdett kijönni rajtam, nem segített volna már semennyi koffein. A renault balesete után indultunk haza, a GPS szerint 170km Budapest.
A pálya fantasztikus, nagyon élvezetes rajta vezetni! Jó a vonal vezetése, széles, mint egy autópálya, és jó az aszfaltja. Ha lesz lehetőségem vissza fogok jönni ide. Az időmet sem kifogásolom, bár tudom jobb lett volna kicsit több lóerő, de így legalább nem hajtottam szét a kocsit:). Jövőre bemegyek három perc alá. Feltéve ha lesz megfelelő áramlás a kipufogómban... ;-)
Videó nem sok készült, azt is megvágtam. Egy kényelmes kőröm van Blade-del az előtérben, meg a mazda mikor lemegy a porosba:).
Fotók is készültek, megörökítették persze mikor a lexus kiterel a pálya szélére.

egy kőr

a mazda hibája

>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-09-11

Régóta halogatott dolog volt, már csak azért is,mert 4db van benne (egyik drágább,mint a másik) és a hibaüzenetek sem voltak egyértelműek. Az autó is viszonylag jól működött(nem fogyasztott 15 litert), leszámítva a felső fordulatszám tartományban tapasztalható erővesztést. A hibaüzenetek lambda 1. és 2., illetve katalizátor. Kisakkoztuk, hogy a felső lambda hibás működése okozhatja a katalizátor és a 2. lambda hibajelének dobálását. A kiszerelésre kaptam ötleteket, melegen próbáljuk kitekerni és vadul fújkálni előtte csavarlazítóval. Fújásból nem volt hiány, nem akartam otthagyni a kocsit beszakadt menettel a Ferinél. Első mozdulatra megindult, úgyhogy nagy kő esett le a szívemről. Hogy megoldódott-e most a problémám? Töröljük a hibaüzeneteket és ha lesz időm megkergetem a vasat. A tapasztalatokról majd később beszámolok.

>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-09-10

Ezt is szerettem volna már rég megcsinálni,de ahogy néztem erre sem csak egy féle megoldás létezik. Kaptam ötletet a hammerite-tól a sima tesco-s fékfestékig... A profik kiszerelik a nyergeket, szépen előkészítik, lefújják a megfelelő színre, majd pár nap száradás után összeszerelik. Na ennyi időm nekem nincs erre! Vettem egy foliatec fékfestéket ami tartalmazza az alapozót meg a festéket és a lakkot is. A féknyereg tisztításához réz drótkorongot és egy féktisztító sprayt. Színben az aranyra esett a választás(a'lá brembo oro :D), mondván mindenki pirosra festi, én mást szeretnék!.
Az első féket teljesen lebontottam, nyereg a levegőben lógott, a kengyelt is leszedtem. Dróttal átpucoltam, lefújtam tisztítóval. Kikevertem a festéket a lakkal majd a gyerektől elcsórt ecsettel elkezdtem festegetni. Egy merő borzalom! A lefestett részekbe rendre belenyúltam, az ecset elkezdte hullatni a szőrét, a keverő tálkán valahogy keletkezett egy lyuk... Kész armageddon! A hátsót már csak félig bontottam szét, de az is hasonló borzolta az idegeimet. A festék elvileg egy óra alatt porszáraz, ez nem igaz! 2 óra száradás után úgy raktam össze Ferivel a féket, hogy itt-ott még beleragadtam a nyeregbe. GT-től kapott feliratokat is feldobtam rá, a félkemény festékbe gyakorlatilag bele diffundált a vékony matrica:).
A végeredmény szép lett, de soha többet nem csinálok ilyet! Ezt ha az ember szépen akarja megcsinálni, bízza rá szakemberre vagy szánjon rá pár napot és egy doboz nyugtatót. De lehet a rutintalanságom és az idő szűkössége miatt volt ilyen szenvedős...

>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-08-23

Szép lassan kiderült, hogy a gyári fék nem alkalmas arra amire én szeretném. Fékezni jó, megállni is lehet vele,de nyúzni nem lehet! Ha találtam a városban egy büntetésre váró delikvenst, rendre elmelegedtek a fékeim. A hungaroringen 3 kőr után 1 kőrt cammogva kellett megtennem, mert a fékek elmelegedtek és hatástalanná váltak. A lehetőségeknek itt is csak a pénztárca szab határt. Sokáig brembo max/EBC green;red stuff kombóban gondolkoztam, aztán leoltottak a maxról, mondván csak a neve fénylik, a képességei nem olyan jók. A következő lépcső már kívül esett a keretemen, tarox tárcsákat nézegettem bármilyen jófajta betéttel, de ott már 100e fölé mentünk volna árban:(, ennyit nem szántam volna rá. Ekkor vissza a kezdetekhez, car sport tárcsa/ ATE ceramica betét. Ez közútra jó kombó,de nem találtam pályás tesztet róluk, így tovább nézelődtem. Ekkor segítségemre sietett Gy.! Zimmerman sport/ferodo ds2000 képében megjelent előttem a szűz Mária!!! Gy. olyan árat mondott, hogy vissza kellett kérdeznem ez most db vagy pár?? És pár basszus! 3nap alatt megjött. Nem bírtam kivárni míg megjön a fékfesték és beszerzem a fékcsöveket az első adandó alkalommal berakattam! A beszerelést Feri cimboránk csinálta, általában nem kerít nagy feneket az alkatrészeknek vagy azok dicséretének, de ezt mikor meglátta egy "hűbazzeg"-gel jutalmazta. Most tanulok kalizsoli példájából és jól bejáratom! Majd ha fog rendesen írok róla újra.

>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-08-08

Az általános 10e km-es szerviz: olajcsere, összes szűrő csere. A légszűrőt is kimostam, bár Lackó szerint 50000mérföldenként(?) kellene. Ez marhaság, szívem szerint 6000km-ként kipucolnám, de a 10e sem árt neki. Nem volt nagyon retkes, inkább csak a friss olajfilm réteg miatt pucoltam ki.
-olajszűrő: mayle
-pollenszűrő: valami aktívszenes
-olaj selenia racing

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-05-09

A beesett pedállal nem volt kedvem tovább bohóckodni, megrendeltem az újat. Persze ez sem olyan egyszerű: rossz munkahengert adtak, ami csak a műhelyben derült ki. A unix-ot felhívtam, sajnálják, ezt írja a gép felső munkahengernek.... No comment. Irány vissza, adjanak vmi mást. Az ATE helyett SIMCO(???wtf) volt az ajánlatuk, amit nem vittem el. Gyors telefonálás után Gyuszkó cimborám kelt a segítségemre, délután 2-re hozatott nekem sachs-ot. Kiszerelés után megdöbbentő volt a gyári (állítólag sachs) és az utángyártott közti különbség.Lehet hogy az évek során rájöttek sachs-ék, műanyagból lego-t kell csinálni nem munkahengert?

>> EgyébAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-05-07

Hazafelé a pályanapról biztos nagy volt a lendület. A BVSC előtt besunnyogott egy mérőautó és csinált rólunk egy képet.
Kösz fiúk a homályos fotót!.....hogy b...k m.g!