Jack - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-10-28

Febi márkájú volt a jobb oldalon, a balost nem is tudom milyen volt. Élt 35000km-t Budapesten, ültetett futóművel. Az utolsó 5000km már elég szenvedős volt vele. Lemförder lett helyette mindkét oldalon. Kíváncsi leszek ez mennyit bír ki. A kép egy előző blog bejegyzésben látható.

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-10-28

Három hét alatt készült el a kocsi. A motorban cserélt alkatrészek listája:
-túlméretes dugattyúk Nüral
-hozzá való gyűrűk
-teljes csapágysor
-főtengely polírozás
-teljes hengerfej gépmunka (szelepfészkek/szelepek)
-összes szelepvezető
-szelepszár szimmeringek
-hidrotőkék
-főtengely és vezérműtengely szimmeringek
-vezérlésmódosító

A hengerfej is ramaty állapotú volt. A szívó traktus tele volt koksszal, alig lehetett letisztítani. A szelepvezetők mellett csurgott be az olaj, olyan szinten elfogyott az anyag.

A dugattyú teteje és az alja között 0,2mm(!) eltérés volt, a gyűrű fészek is kiszopósodott. A hengeren belül úgy el lehetett mozdítani a dugattyút, hogy a gyűrűre rá lehetett látni. Mármint annak a maradékára...

A váltóban szintén teljes volt a pusztulás. Ezeket cserélték:
-I-II szinkron/szinkronagy
-III-IV szinkron/szinkronagy
-csapágyak
-néhány fogaskerék

Az I-II szinkronagy kettétört mikor lehúzták a tengelyről! A törés nem volt friss, így működött már jó ideje. Ilyet sem hallott még senki... A szinkronizálás hiánya miatt lefogazta a fogaskerekeket, ezek jól látszanak a képeken.

A motor most 5W-50 Xado olajat kapott az első 5000km-re, a váltó szintén Xado váltó olajjal lett feltöltve. A kormány szervó is kapott Xado-t, az már ne maradjon ki a palettáról.

Bónusznak a generátor háza is kettétört a befolyó víznek hála. Ez csak akkor derült ki mikor tették össze. Kézben nem forgott már el a tengelye, viszont mikor megfeszült a háza, akkor engedett kicsit és megmozdult.Kuka sajnos az is...

>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-10-16

A legrosszabb forgatókönyv valósult meg. A hengerek, a gyűrűk olyan mértékben voltak elkopva, hogy mindenki meglepődött. Hasonlatnak egy 400e km-t futott ritmo-t hoztak fel, de ez egy 154e km-t futott alfa romeo volt! A váltban az 1-2 szinkronagy kettétört. Csoda, hogy nem repült szét és pusztított el mindent. Borzasztó szomorú, hogy ennyi idő alatt így el lehessen pusztítani egy 2.0literes motort. Nem szeretnék szarolaszozni, mert egyrészt méltatlan lenne, másrészt azért mert az enyém szar, még nem azt jelenti, hogy mind az! Ez most sokba fog fájni,mert egyrészt a gépműhelyest gazdaggá teszem, az alkatrészek eddig is több mint 150e-ben vannak(és még nincs vége), de van pozitív hozadéka is, mert lesz egy "0"km-es motorom, amit a magam szája íze szerint tudok bejáratni és remélhetőleg sokáig fogok tudni használni.

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-10-06

Ezt több postban fogom levezetni, minden részletét nem is tudom majd dokumentálni, mivel a javításnál nem leszek ott. Az előkészületek nagyjából 3-4hónapja kezdődtek és az ok amiért nekifogunk az a mérhetetlen olajfogyasztás a világ legdrágább olajából.
Ami a terv: motor szét/össze, váltó szét/össze. Közte az összes olyan kopó/mozgó alkatrész cseréje ami összefügg a problémámmal. A váltóban szinkronok cseréje, csapágyak, stb. A kuplung evidens. :) Van még pár meghibásodott elektromos és mechanikus alkatrész amit kicserélünk.
Kezdjük az alkatrész listával:
-kuplung (VALEO)
-kuplung alsó munkahenger (VALEO)
-hengerfej tömítés (Elring)
-vezérlés módosító (originale ricambi)
-gyújtótrafó (Bosch)
-felső lengőkarok (Lemförder)
-szűrők (Mann, Knecht)
-termosztát
-szervóolaj (Tutela)
-váltóolaj (Tutela)
-motorolaj (Xado 5W-50)
-adalékanyagok váltóhoz és szervóhoz (Xado)
A többi anyagot vagy nem én veszem meg, vagy benne lesz a gépműhely és a javítás árában.

>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-05-17

A stabilizátor szilentem már nagyon hangos volt, bosszantóan szekér feelingem volt és elég kellemetlen is volt hallgatni. A gyári minőségű rúd+szilent két évet bírt ki csendben,aztán talán a motorvédő burkolat hiányának köszönhetően(azóta visszatettük) kiszáradt/kiázott:) és nyöszörgött. A gumi 3000ft lett volna, a strongflex pedig szállítással 8400forint lett. Angliából lehetett volna még powerflexet rendelni,ami állítólag jobb is,de több mint kétszeres az ára!
Én a piros sorozatból rendeltem, a sárga még keményebb lett volna. A gumiszilent kiszerelése után tapasztaltuk,hogy a PU szilent milliméterekkel kisebb az eredetinél. Béla be sem akarta rakni,mert "ez így szar ahogy van". Szerinte mások simán beraknák így is,de Ő lelkiismeretes volt és szólt:). Én erőltettem,hogy ha már megvettem tegyünk vele egy próbát. Alá bejlágoltunk egy alátétet,hogy legalább a leszorítót kitöltse és megszorítsa a rudat rendesen. Nem vagyok rá büszke, hogy susztákolva lett a szilent,de valahogy kell tapasztalatot szerezni vele. A méret pontatlanság viszont bosszantó, remélem egyedi eset. Sajnos nem tudom visszaküldeni,nem éri meg...

>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-05-17

Ezt azért cseréltettem ki,mert a motor hőmérsékletének változásával a teljesítményem is ingadozott. Hidegebb motornál nagyobb volt a nyomatékom,melegebb motornál meg szegényebb volt a keverékem és csörgött néha a motor. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra...

>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-05-17

Eljött a 150000km-es nagyszerviz. Komplett vezérlés, vízpumpa, összes feszítő görgő. Balansz szíj is cserés lett, persze a feszítőjét is cseréltük. Végül a hosszbordást is lecseréltük,azon már ne múljon... Amint lekerültek a szíjjak látszott, hogy pár szimmering is ereszti már az olajat. Ezért lecseréltük a vezérműtengelyek szimmeringjeit, a főtengely és a balansztengely szimmeringeket is. A vezérlést a burkolaton lévő matrica tanulsága szerint 100000km-nél cserélték, én úgy tudtam 90000 környékén történt meg. A kiszerelt alkatrészek jók voltak,simán ment volna még egy darabig. Sebaj, nem szívesen mentem volna vele még 10-20000-et.... Egy új szelepfedél tömítés volt a hab a tetején:)!

 
>> AutóápolásAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-05-05

A X. amorepoker versenyen nyertem egy autoglym complete valet szettet amit a tavaszi nagytakarítás alkalmából gondoltam mind rá is locsolok a kocsira. Megkerestem előtte Tóth Attilát, az Autoglym kereskedőjét,aki ellátott néhány jó tanáccsal a használathoz, és kiegészítettük a szettet egy műanyag és gumiápolóval, ami hiányzott még a dobozból. A külső mosáshoz használt samponról sokat nem tudok elmondani, lemostam vele szépen kocsit: Tiszta lett:). A belső tisztítására szövethez az enterior shampoo-t használtuk és mikroszálas törlőkendőt. Szépen felfrissítette a kárpit színét,némi illatot is adott,de átütő eredményt nem produkált. Ez kicsit el is szomorított, hogy ilyen drága cucc és igazán azt vártam volna tőle,hogy a kárpit eredeti színében fog pompázni újra és pillangók fognak szállni a trópusi gyümölcs illatban. Nem. Ez nem mély tisztító,ez egy jó szövetsampon és kész.Az utólag vásárolt gumi és műanyagápoló viszont pótolta a hiányosságokat. A matt rücsis ajtókárpitra fújva a tejszerű folyadék a redőkből is kiszedi a szennyeződéseket,a sima felületeknek szép fényt ad, és az illata is sokkal átütőbb, mint a samponnak.
Na ez meglátszott már a kocsin, valóban újszerű hatást adott néhány helyen. Az üvegtisztítót nem részletezem nagyon,végzi a dolgát. Annyi még, hogy a külső felületeken a kasztnin a műanyagápoló ahol nyomot hagyott,azt az ablaktisztítós ronggyal szépen letudtam takarítani,csillogott.
A kerekeket is átcseréltem nyárira. A keréktisztító viszont nagyon hatékony! A képeken is látszik miből mi lett.Befújás után 1 percig hagytam állni, majd bő vizes ronggyal letöröltem. Kész! Mindent leszedett, a ráégett több éves fékport is! A féknyeregnél is így tettem,de ott nem hagytam a szert annyi ideig dolgozni,mégis egy savas cucc, ki tudja mit tesz a fékbetétekkel...
A külső polírozás most elmaradt,mert 34 fokban a tűző napon nem lett volna szerencsés,az ültetés miatt meg nem tudtam a garázsba leállni,felakadtam a szélén. Így ez egy következő blog lesz.

>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-04-10

A tempomatom nem működött a kuplung felső munkahengeréek cseréje óta. A pumpálásnál felcsapódott a pedál, és beküldte a kapcsolón lévő gombot a ház belsejébe. Emiatt úgy érzékelte,mintha folyamatosan ki lenne nyomva a kuplung. Bontódott bele egy kapcsoló és kész.

>> SzervizAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2013-04-09

A hátsó dob cserénél látszott a szöveten, hogy kifúj kicsit. Ez napok alatt rohamosan pusztult és már egész hangos volt. Kicseréltettem.