- Típus:159 Tbi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:szürke
Mentünk egy Pilis kört , egy Boxterrel megy egy Crossfire-el. Az Alfi meglepte őket a nyomatékosságával. :)
Ma élvezkedtem kicsit a kocsival. 7.4 mp lett a legjobb időm 0-100km/h-ra. Minden gyári, semmi tuning és téli gumival !! :) (tudom, nem ez a legpontosabb mérési mód)
Mivel már régóta zavart, hogy a kuplung pedál indulásnál nem a felső helyzetében van, és egyre lejjebb kezdett menni (persze menet közben minden jó volt), rászántam magam, hogy kicseréltessem a felső munkahengert (is, mert az alsót korábban cserélték).
Ez sajnos egy láncreakciót indított el. Kiderült ugyanis, hogy a kettőstömegű rossz állapotban van (bár ebből én nem éreztem semmit). Ehhez viszont ki kellett szedni a kuplungot, amit a szerelőm nem tudott vissza rakni. :/ Állítólag nem lehet vissza tenni, ha már egyszer kiszedték, az után állító miatt (vagy nagy a rizikó h rossz lesz) . A kinyomócsapágy is kuka, mert már zörgött. Közben a kicsavarásnál a felső lengőkar csavarja letört. :o
Egy lendkerék-kuplung-kinyomó kombó cseréje nem kis összeg sajnos. Az alkatrészeket nem én hoztam, mert az 56-nál már szívtam rossz lendkerékkel.
Megcsináltattam az alvázvédelmet, mert 156-al sokat szenvedtem küszöb miatt. 159 nem rozsdásodós de az enyém északról jött, valamint nem akarok azon agyalni hogy most inkább bkv-val megyek mert sózták az utat, stb. (sajnos ezt tettem :) )
Valaki írt itt egy szakcéget , de annak egy éves várólistája volt (alig akartam hinni a fülemnek), de ajánlottak egy másikat (hazaiszerviz.hu). Itt elöször 2 hónapot mondtak, de aztán valaki lemondta így 2 hét lett belőle.
Így nyár végére sikerült időt szakítani a fóliázásra. Kerámiás fóliát rakattam, hogy telefont, gps-t ne zavarja. Egész A oszlopig lett fóliázva. Thomy Fólia csinálta.
szept 29. Frissítés: Úgy néz ki az autó vétlen volt, a tuning box okozta a hibákat. Tehát a Tbi-be vetett bizalom továbbra is él. :)
Útban Kaposújlakra, nem sokkal autópályáról lekanyarodva (Pestről) villantottam párat a fénykürttel mire hibaüzenetek sora kezdett ell záporozni: vissza gurulás gátló, fékerő elosztó, abs, motor hiba lámpa kigyulladt és nullát mutatott az üzemanyag jelző. :( Az autó egyébként ment rendesen és hangja is normális volt.
Már trélerek kezdtek képzeletben lebegni a szemem elött, úgyhogy gyorsan visszafordultam, hátha saját lábon haza érünk. (haza értünk). Érdekes módon az üzemanyag jelző akkor megy nullára ha beindítom a motort, elötte mutatja rendesen a szintet. Próbáltam a többszöri újra indítást de nem javított a helyzeten.
Mindenesetre megrendeltem már a hiba olvasót, múltkor is olyan hüllyeség miatt jelzett a Tátrában, hogy nem volt elég neki az oxigén. :-/ De ezt a hibát pár indítás után kitörölte.
Végre felkerültek a szinterezett felnik. Ez volt a legjobb választás az adott keretek között (akinek nagyfékes alfája van az ne válogasson :) ).
A rozsdás csavarok és féktárcsa még rontják a képet, de már nem sokáig. 235-ös gumi van most rajta, de nem látok/érzek nagy különbséget a 225-höz képest.
Van egy kis probléma néha az autóval, de úgy tűnik meg van az oka. :) Korábban nagyobb gyorsításnál ritkán leesett a turbó nyomás de check engine lámpa nem égett.
Láttam egy sérült gumicsövet (képen), amit mutattam szerelőmnek (meg másoknak is), de nem voltak benne biztosak mi lehet.
Szerelő szerint vákuum cső és kanyarított is egy darabot egy hosszabb darabból ami a műhelyben hevert, hogy az majd jó lesz. A régin volt egy bilincs, de nem kell az, úgyis vákuum van itt. A régi csövet valószínűleg valami megrágta és egy kis lyuk okozhatta a hibát. (A motor be van fújva nyest riasztó anyaggal.)
Ma gyorsításkor stabilan elment az ereje végül check engine lámpa is kigyulladt. Gondoltam, francba, a Tbi se megbízható már... Végén kiderült, hogy az "új" vákuum cső lecsúszott a helyéről. Mivel preferálom a gyári megoldásokat asszem mégis csak jobb lesz egy gyári cső.
Ma bekerült a tolató. Sokáig kutakodtam gyári bontott után, de a bontók árképzés politikája miatt elvetettem. Kb. fele annyiba kerül egy nem gyári új mint a bontott. Bontóban kb50-60eFt lett volna és akkor még nincs színre fújva, beszerelve.
Találtam olyan helyet, ahol gyári kinézetű perem nélküli márkásabb fejeket szerelnek be. 45 volt mindennel együtt és garancia is van. Egyenlőre jól működik.
Szerintem nagyon szép lett. :) (elnézést, kicsit sötétek lettek a képek)
Voltam múlt héten szervízben, cseréltettem hűtővizet, sebváltó olajat, gyertyát. A régi sebváltó olaj tiszta volt, 2 gyertyám viszont olajban áll. :( Kérdeztem Elaforgot, ott mondták, hogy üljek le mielőtt elmondják a szelepház szigetelés árát. Két ragasztó kell hozzá és 90eFt. Na ne... Akkor álljon olajban, lesza...m ! Azóta találtam Loctite ragasztót motorhoz 4eFt-ért.
Hátsó kerék elég nehezen forgott, András bezsírozta a beragadt fék valamit (nem jut eszembe a neve), mert berozsdásodott. A kocsi felfüggesztése egyébként full rozsda, egy-két rögzítő csat mintha régészeti ásatásból került volna elő. Sajnos van egy kis olaj szivárgás olajtálcán, azt is javíttatom hamarosan.
Bekerült a Novitec doboz is. Most már "normálisan" megy az autó. :) (240 Le).
Volt a műhelyben két beteg 159-es Jts is. Az egyik vszínüleg sosem látott még olajcserét, talán 100e volt benne (kép csatolva), a másik állítólag elkokszolódott a rövid távok miatt (napi 5-6km), így elvesztette a kompressziót. Motor generál.