Tagok >> droberto >> 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec >> Blog
- Típus:159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Nero Carbonio VR.HWB
Eljött az idő a nagy szerviz előtti hibafelderítésre az alsó szegleteken. Hiba nem volt, hál' Istennek.
Az átvizsgálás oka pedig evidens. Tervezek tavaszra egy fútóműbeállítást, és e fenti szemlével, szerettem volna minimalizálni annak az esélyét, hogy röviddel a beállítás után esetleg valami tönkremegy, és a ismét szükséges legyen geometriát hangolni.
Az eredmények:
Lengéscsillapító:
BE: 77%
JE: 76%
BH: 63%
JH: 52%
Fék:
BE: 1876N
JE: 1658N
BH: 1388N
JH: 1076N
Kézifék:
BH: 1616N
JH: 1315N
A mérésekről jegyzőkönyvet kaptam.
Köszöznet érte: Gemenc Autócentrum - Paks.
Eljött a nap, hogy az autó tisztíthatósága egy új szintre kerüljön. Sok lett abból, hogy a szövetszőnyegeket és a csomagteret szinte minden használat után porszívóztam, ebben a nyálkás, saras időben. Ha megláttuk egymást a porszívóval, kölcsönösen idegbajt kaptunk... :)
Hosszas keresgélés után, rátalaáltam a tökéletesre, a lehető legjobb áron. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Szőnyegben Petex és Rigum nem volt, de a GUZU ugyanaz, és egy helyen készülnek, a Cseheknél. A csomagtér tálca Rezaw, mely meglehetősen jól illeszkedik, és anyaga hálásnak, tartósnak tűnik. Elég vastag és merev, viszont egyáltalán nem rideg, még ebben a hidegben sem. A Rezaw az pediglen lengyel.
Tételesen:
Gumiszőnyeg: GUZU 156 03 221 9 + a gyári patentok felrakása - 7.500,- Ft
Csomagtértálca: Rezaw 102404 - 8.500,-Ft
A kereskedő:
Főnix Autószőnyeg
Czirják Tamás
1/360-0115
H-1173 Budapest, Angyalhegyi dűlő
A 159-el óvakodjatok. Az utca keleti felétől közeledjetek. Én nyugatról mentem és 3x ültem fel!
A Rezaw hótálcáján sokat gondolkodtam, de az vékonyabb és sokkal sérülékenyebb illetve nem nevezhető méretpontosnak. Ezen kívül nincs az a hó (víz), amit ez a szőnyeg ne fogna fel.
A srác profi és olcsó!
Vásárlás előtt viszont egyeztetni szükséges!
A hátsó szőnyeg a képeken még fordítva van rakva, azért áll hülyén!
UPDATED: 2012.11.10.:
A 10-es képen látható a szőnyeget rögzítő patent alső kárpitban levő része.










Régi vágyam teljesült. Mától felsőruházatomat, az autómban is kultúráltan tárolhatom.
Az előzmény: az első fotó! Nem ajánlom senkinek. Egy kínai kacat. Menetes műanyag rögzítőkkel, melyek gyengék, és lötyögős ló..sz az egész. Típus Type-R. Ár: 2.000,-FELEJTŐS!
Helyette: a Vateráról 2.500,-Ft-ért egy ilyen.
Amit módosítottam rajta: A tartókonzolokból ~ 10 mm levágás, hogy a fejtámlát az első pozícióban lehessen rögzíteni + a támlának megfelelő kialakítás, lekerekítés. Az adapterhüvelyeken kb. 0,5 mm tágítás csiszolóvászonnal, hogy rámenjenek a fejtámla tartó vasakra. Minden szürke műanyagelem festése fekete műanyag festékkel.


A mai napon, kicseréltem a helyzetjelző izzókat ellenállásos (hő disszclipációs) 3 power LED-es-ekre! Cserekor, a kivett jobb oldali régi izzó felraktam az akkumulátorra, s onnan - mikor a bal oldalit vettem ki, és észrevettem egy régi helyzetjelző izzót a foglalatban - azonnal levertem, melyet elnyelt a motortér! A búrában levő kis izzót, egy drótra felrögzített, besziloplasztozott kis mágnessel tudtam kicsalogatni a foncsor alól, hosszas, vagy 20 perces erőlködés árán. Mindenki vigyázzon a helyzetjelző kiszedésekor, mert az izzó sokszor könnyebben kicsúszik a foglalatából, mint a foglalat a foncsorból!
Update 2012.09.08.:
Az izzók tönkrementek, felváltva (de nem rendszeresen) írogatja a fedélzeti számítógép, hogy kiégtek. Valószínűleg tönkrement a rajtuk található SMD ellenállás, és így nem vesznek fel akkora áramot, amennyire az hibakereső áramkör szerint szükség volna. Így ő úgy látja, hogy kiégtek, de valójában világítanak.
Mindenkit óvva intek, az ilyen és ehhez hasonló helyzetjelzők beépítésétől. Főleg nem szabad ilyeneket venni vidéki kiskereskedőktől. Indokolatlanul drágán mérik, és silány a minőségük!
Update 2012.11.11.:
Ma volt időm és rápillantottam a helyzetjelzőre. Siralmas. Levált és tönkrement az ellenállás (9-10. kép). Mielőbb kiszerelem, míg fel nem gyújtja az egész autót!










Tegnap megérkeztek - egy ismerős által - az Automaxtól a téliköpenyeim. (Continental ContiWinter Contact TS830 205/55-16 91H). Gyártási idő egységesen: 2011. november első hete. Gyártási hely: Csehország.
Válaszottam vetélytársai, a Goodyear UGP8 és a Michelin Alpin A4 voltak.
Az érv, a gumik kiegyensúlyozott teljesítménye, és az emlékeimben még élesen élő Premium Contact 2 példás tapadása, és nem utolsó sorban a köpenyek ára volt.
Egy apró probléma azonban fellépet, melyen túltettem magam. Két gumi külső felülete fekete fényes, a másik kettőé pedig matt szürke. A kereskedő magyarázata erre az volt, hogy két helyen raktározták és az egyik helyen gumiápolóval befújták. Ezt nem feltétlenül hiszem el, de mivel a gumik a színüket leszámítva tökéletesen egyformák, és ezt a gyártó is visszaigazolta, ezért nincs okom rosszat feltételezni és ma fel is rakattam a Szabó Pali barátommal délután. Biztos ami biztos, az egyformákat egy tengelyre.
Köszönet érte! Cseh barátaink jó munkát végeztek és a felnik sincsenek rossz állapotban, hiszen a legkiegyensúlyozatlanabb kerékre is csak 30 g súly kellett felragasztani.
Szelepnek a Vaterán rendeltem rejtett szelepeket!
A gumik tapadnak ahogy kell, a peremvédők viszont hiányoznak! :(
Költségek:
Köpenyek: 119.600,-
Szállítás: 0,-Ft
Rejtett szelep: 3.490,-Ft
Szerelés: 4.400,-Ft
UPDATE: 2012.11.22.:
Profilmélység:
8,5 mm - középen mérve









A mai napon végeztem – a már négy napja tartó – a fékpor, kátrány és a többi makacs szennyeződés, felnikről való eltávolításával, valamit a kiegyensúlyozó lapocskák és ragasztóinak leszedésével, a csavar fejek rozsdamentesítésével. Az ok egyszerű. Gumicsere. Voksomat egy peremvédő nélküli, :( Continental ContiWinter Contact TS830 205/55-16 91H típusú köpenyre tettem megannyi teszt búvás és vívódás után. Válaszottam vetélytársai, a Goodyear UGP8 és a Michelin Alpin A4 voltak.
Az érv, a gumik kiegyensúlyozott teljesítménye, és az emlékeimben még élesen élő Premium Contact 2 példás tapadása, és nem utolsó sorban a köpenyek ára volt.
Amit vált: az a Pirelli Sottozero, melyek eladósoba kerültek. (Adok-veszek)

A mai napon a belső tér gyors áttisztítása következett. Az autóval a kereskedő fát! hordott a kandallójához! GRRR!!!
Továbbá folytattam az ismerkedést az autóval!
