Tagok >> krisz.v >> 156 2.5 V6 24v >> Blog
- Típus:156 2.5 V6 24v
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Cosmic Blue Metallic
A két első ajtón lévő esővető gumi hátsó végét teljesen megette a rozsda. Az újak elég horror áron lettek volna ezért jó állapotú bontottakat szereztem be.
A nyári kánikulában, bekapcsolt klímával a motorhőmérséklet sokszor 105°C néha 110°C is volt, akármilyen óvatosan nyomtam a gázt. A gyári réz hűtő volt még benne amiből ki lehetett seperni a bordákat, úgy el volt rohadva. 2 nap múlva már tettem is bele az új alumínium Hella hűtőt. Kicseréltem a kiegyenlítő tartályt is egy bontott, de hibátlan darabra mert az enyém elöregedett és akkora repedések voltak rajta, hogy a nyomást sem tartotta. Végül a termosztátházban lévő motorhőmérséklet jeladót is kicseréltem, bár utólag kiderült, hogy ez hibátlan volt. Feltöltéskor az addigi zöld fagyálló helyett pirosat használtam ami elvileg jobb az alumínium alkatrészeknek. Km állás: 158600
A felkerült 16mm-es nyomtávszélesítők miatt 4 személlyel a hátsó kerék kicsit beleért a sárvédőívbe. Nem maradt más, peremezni kellett hátul, amit Vittorio valósított meg!
Az első stabilizátor karokat kicseréltem, mert az egyik kopogott. Birth-et kapott...
157 080 Km:
Kilométerben még mehetett volna, viszont már 6. éves volt a vezérlés és mivel elég nagy galibát tud okozni ha szakad inkább kicseréltem. Cseréltem az összes görgőt, szíjat és a vízpumpát is, utóbbit fémlapátosra.
156 300 Km
Szervóolaj csere: Dexron II szabványú ATF olajat kapott (talán MOL volt)
Pollenszűrő csere
Az első komolyabb féktáv után egyértelművé vált, hogy a fékek kicsit alulméretezettek ehhez a teljesítményhez, valahogy javítani kellett rajtuk, már csak azért is, mert később pályanapokon is ki akarom próbálni a vasat. Végül a 166-os 4 dugattyús Brembo féknyergeit (némi átalakítással) tettem fel 330mm-es GTA tárcsákkal. A hozzá való rögzítő konzolokat lézerrel vágattam ki 14mm vastag laposacélból (30MnB5 acél). Az összeszereléshez 4-4db 10.9 minőségű csavart (12x1.5, 14x1.5) és nagy szilárdságú alátéteket használtam, és ha már fékcsere, lecseréltem a fékfolyadékot is DOT5.1-re! A kerekek alá 16mm-es nyomtávszélesítőket raktam, mert a mostani felni alatt nem fért volna el a fék. A fékbetétek egyelőre nem túl komoly darabok (Roadhouse), de a fékerő ezzel is brutális hidegen!! hosszabb komoly tempóban ez elmelegedett és csökkent a fékerő, később valami komolyabb fékbetétre lesz szükség! Azért normál utcai használatban több mint elég ez a fékbetét is!
A bal oldali fényszórón valami lakkréteg szerű elkezdett felhámlani és egyébként is elég matt volt már a búra, így gondoltam felpolírozom. Vizes csiszolópapírokkal csiszoltam 400-2000 finomságúakkal végül plexire való polírpasztával políroztam, egész jó lett az eredmény. De ha már kivettem a lámpákat, kitaláltam, hogy "GTA-sítani" is jó lenne, ezért levettem a búrát és feketére festettem a belső műanyagot. Közben észrevettem, hogy az egyik tompított foncsora néhol megmattult és szivárványszínű, ha már lent van a búra valamit kezdeni kéne ezzel is.... Új fényszórót nem akartam venni ezért úgy döntöttem projektort építek a tompítottak helyére. Végül egy 2008-as Fiat Bravo projektorait sikerült beszereznem. A beépítés nagyobb munka volt mint azt először gondoltam, de végül sikerült. A végeredmény jóval nagyobb fényerő és jobb vetítési kép az eredetihez képest, ráadásul jobban is néz ki!
154.924 Km
Olajcsere: Mobil Super 3000 X1 5w-40 olaj+szűrő
Váltóolaj csere: Mobilube SHC 75w90
Levegőszűrő csere.
Hideg időben a vízhőmérséklet nem ment 70fok fölé, ezért kicseréltem a termosztátot egy bontott darabra (újat az egész országban nem találtam), most már rendben a hőmérséklet.