Tagok >> krisz.v >> 156 2.5 V6 24v >> Blog
- Típus:156 2.5 V6 24v
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Cosmic Blue Metallic
A klíma már nem működött elég hatékonyan, 300g gáz volt benne, fel lett töltve 600g-ra. 171670km
A hátsó még eredeti stabilizátor karok elég rossz állapotban voltak, kotyogtak már. A gyári műanyagokat Meyle fém karokra cseréltem, amik már ránézésre is sokkal komolyabb darabok a gyárinál.
A középső kipufogódob felmondta a szolgálatot, lyukasra rohadt. Kapott egy új gyári hangolású Walker középdobot. Szándékosan nem sportdobra, esetleg dob nélküli csőre cseréltem (először azt akartam), mivel hamarosan egyenlő hosszúságú első csövet kap és azzal együtt már túl hangos lenne hosszú távon.
Sokat olvasgatom a külföldi fórumokat mindenféle technikai dolgok után kutatva, így találtam rá az alábbi kis „motorfejlesztési” lehetőségre is. A lényege a 2.5 V6 motorok szívócsöveinek nagyobb átmérőjűre cserélése. Ezt a kis trükköt használja a Squadra-tuning is a chiptuning részeként, persze az elektronika hozzáillesztése nélkül is remekül használható ez az egyszerű és nem is túl költséges átalakítás. Olyat is írtak róla, hogy chip nélkül is több teljesítményt ad, mint pl. akármilyen kipufogórendszer átalakítás... A 2.5 V6 24v motorok szívócsövei 42mm külső átmérőjűek a 3.0 V6 24v és 3.2 V6 csövei pedig 45mm-esek. Nem tűnik soknak, de ez keresztmetszetben 15%-növekedést jelent és ennyivel nagyobb a csövek térfogata is. Sikerült egy bontás alatt álló 166 3.0 V6-ról beszereznem a csöveket a hengerfejre rögzítendő alumínium „bevezető” lapokkal (ez fontos, mivel ezek furatai is nagyobb átmérőjűek) és gumi bekötőcsövekkel, bilincsekkel együtt. A csere nem egy bonyolult dolog, nem igényel semmilyen átalakítást, csak fel kell csavarozni a régi helyére és kész is. Természetesen összeszerelésnél a tömítéseket is újra cseréltem. Az első indítás előtt rögtön csináltam egy ECU reset-et, biztos, ami biztos. Az első tesztkör után kicsit meglepődtem, mivel nem számítottam ennyire érezhető különbségre, ami a teljes fordulatszám tartományban jelentkezik. A legnagyobb változás az, hogy 2000-2500 körüli fordulatról sokkal nyomatékosabb lett, de az eddigi 6000-7000 közötti minimális „gyengülés” is eltűnt, most már itt is brutálisan húz. Érzésre egy kicsit sem veszít a nyomatékból egészen a leszabályozási fordulatig. Elégedett vagyok az eredménnyel, de azért hamarosan hozzá lesz igazítva (és 100-as benzinhez) a motorvezérlő is.
A bal hátsó kerékcsapágyam tönkrement. A tünet nem csak a csapágy hangja volt, hanem a kereket mozgatva határozottan kottyant is. Starline csapágyat vettem, a csere 1 óra alatt megvolt.
Csereéretté vált az első felső motortartó is. A motor felőli szilent annyira elöregedett, hogy kiszerelés után kiesett a középső része. Idegesítő is volt már, hogy minden indulásnál és fékezésnél "nyikkanó" hangot adott. Ezt Akron gyártmányúra cseréltem, nem is nagyon akadt más választásom.
Végre ismét idegen zajoktól mentesen telnek a kilométerek.
A hátsó féktárcsa már régen megérett a cserére, ugyanis 7mm-re kopott a gyárilag engedélyezett 9mm helyett. Mivel elől már 330-as tárcsák lassítanak, kicsit ehhez alkalmazkodva, kicseréltem a hátsó nyergeket is a 2002 utáni évjáratokba épített darabokra, amikhez már 276mm-es tárcsák tartoznak. Brembo tárcsák kerültek fel Mintex betétekkel. A jobb hátsó hosszkitámasztó kar szilentjét is kicseréltem, ha már lebontottam a hátsó futóművet, mert elég rossz állapotban volt.
Végül felkerültek a 215/45R17 nyári gumik is a GTV felniken.
Egy ideje már betegeskedett a kuplungom, néha, leginkább hideg időben nem jött vissza a pedál teljesen és olyan is volt, hogy nagyon "lent fogott", ill. nagyon nehezen lehetett sebességbe tenni. A gumiharang le volt szakadva a kuplung munkahengerről és a fékfolyadékot is eresztette szép lassan, ezáltal pedig levegősödött az egész rendszer és ez okozta az egészet. Nem cseréltem az egész munkahengert, csak felújító készlettel rendberaktam. Egyelőre hibátlanul működik...
Sikerült beszereznem egy garnitúra szinte hibátlan 17x7,5 ET30,5-ös "teledial" felnit, amit gyárilag a GTV-re szereltek! Ezek lesznek a nyári felnik. Nagyon jól áll az autónak és nyomtávszélesítő nélkül elfér alatta az első fék!
Ennek is eljött az ideje! A gyári sportcsomagos futómű is nagyon stabil volt, de én többet akartam. Gondolkodtam állítható magasságú rugóstagokban is, de a kényelmet sem akartam feladni teljesen, ezért kompromisszumot kellett kötni a kényelem és a sportosság terén. Így esett a választás az Eibach Pro-Kit rugókra és a Koni Sport állítható keménységű lengéscsillapítókra és ha már szétbontottam az első futóművet, kicseréltem a felső lengőkarokat is (Ocap-ra), mert hideg időben már nyikorogtak és a bal első szilentje kottyant is egy kicsit. Ez azért érdekes, mert az eredeti 12 éves lengőkarok voltak még benne és a kottyanás minimális volt, inkább a nyikorgás volt zavaró....németországbn azért más az utak minősége...
Az eredmény nagyon tetszik: keményre állított lengéscsillapítókkal nagyon sportos az autó viselkedése, nagyon durvát lehet kanyarodni vele, puhára tekerve viszont nagyon jól használható a hétköznapokban!