Mutasd

>> Tuning és extra2019-04-17

Nagyon nem jött át a sárga autó gunmetal felni kombó, ezért átfényeztem őket metál feketére. Választottam egy kártyát, raktunk még bele pluszba fehér gyöngyöket.

 
>> Tuning és extra2019-04-16

Megvan az az érzés mikor utálod magad,hogy eszedbe jutott ez a baromság?

Na, hát én átéltem párszor.

Ez hosszú RAGE lesz előre szólok...


Még tavaly cityn vettem egy 166 nyeregpárt.
Úgy vettem,hogy csak össze kell rakni (szét volt szedve, hányás módon "lefújva" arról sajna nincs képem csodás volt. Matt rózsaszín ,de az is okádék módon kivitelezve. Nem viccelek...) Na szóval új dugattyúk, új szimeringek, új betét (textar), új betétlefogó lemez, plusz a 2 csap.

Volt 1 : Lefújtam a fékeket, minden oké, gyönyörűek lettek.
Aztán pihentek egész télen, mikor megvettem hozzá a 330-as tárcsákat, legyártattam a konzolt, megvettem a csavarokat...
Jött a tavasz, rakjuk össze.
Keresek, kutatok, hát hiányzik 1 összekötő csavar a 8ból. Írok az embernek ,hát ő nem tudja. Becsületére mondva rendelt, node ez nem olyan egyszerű történet, ugyanis SEHOL nem lehett kapni se újan, se bontottan, sehol. eBay, anglia 1,5hét és 11000ft után megjött 4 imbusz csavar...

Vol2 : Oké, mehet össze. Óóóó ,hogy az a rohadt ... hiányoznak a két nyereg első és hátsó részét összekötő fém fékcsövek. Az előző tulaj persze mit sem tudott az egészről.
Végigjártam a várost, összevesztem a 2 legparasztabb eladóval a világon, majd legyártották a fékcsöveket. Amik nem lettek jók...
Újabb gyártás, 1hét várakozás, kitalálhatod mi történt........... nyilván nem lett jó az sem.

Vol 3 : Szereztem kölcsönbe fékcső peremezőt, és megcsináltam magamnak. Remekül működik.
Ezaz Sanyi ,mehet össze nagyfék bigbrééksz minden ,nagyon érzem.
Konzolokat már ugye korábban legyártattam, kicseréltem a 2 amúgy repedt fékcsövet új Brembokra, hát pajti ilyet a tarka bika nem baszott, ez a konzol csak 305höz jó, 330hoz nem. Nyilván megint sztenderre került a project, mire szereztem új terveket, amiket nekem még át kellett alakítanom picit, és legyártattam.

Vol 4: Megjöttek az új konzolok le is fújtam metálfeketére ,mer' mér' ne'...
Száradás után felrakom, óóó bástya' ez igen jó , minden a helyén, illetve majdnem.
Itt következett egy 3órás ülés a köszörű mellett,hogy távtartót faragjak.
Itt 0.1mm pontosan kellett középre állítanom a féktárcsát a nyereghez képest különben nem fértek bele a fékbetétek. Ezzel is elment a nap...

Vol 5 : Rakom a helyükre a betéteket, és látom ,hogy a betétlefogó csap vagy 3centivel hosszabb,mint kéne. A tulaj teeerrrrmészetesen nem tudott semmiről semmit, az sem volt gyanús ,hogy Alfa 159volt ráírva a csapokra, így hát rendeltem úúújat 5600ft-ért kedvességgel.

Vol 6: Másnap megjött, örültem neki,hogy a 147 GTA-ba való csapok passzoltak bele.

Vol 7: Mostmár cél egyenes (nyilván...) összerakom ,minden oké, feltöltöm fékolajjal, légtelenítés, alul folyik a fékolaj. Hát mi a búbánat baja van már megint ennek a szarnak. Na itt leszedtem nyolcvankilencedszerre.

Vol 8 : Kirimánkodtam a dugattyúkat a 8ból 2 folyatott, hát valamilyen oknál fogva kicsípett egy minimális darabot a szimeringekből összerakásnál. Naná,hogy rendelni kellett új szimeringet, ami másnap lett csak...

Vol 9 : Kicseréltem, összeraktam, légtelenítés végbe ment, gyomorgörcsel ellenőriztem ,és nem folyat.

Volt 10 : Próbakör , állok ki a műhelyből, szó szerint úgy befogott, mintha ráléptem volna a fékre. Mi a bánat bajod van, gyönyörűen mozgott bakon a fék, a kerék.
Na akkor eláruk egy titkot a GTV-re a 330-as tárcsa ,ami 32mm vastag a 305-ös 28mm-ével szemben, az beleér a lengőkarba. IGEN, a LENGŐKARBA :D
Nyilván nagyjából 1mm-ről beszélünk. Ez is orvosolva lett, és végül összeállt.

Netto 40-45 munkaóra, rengeteg szivesség, és idegeskedés, telefonálás, majdnem sokszor sírás. A vége fele már szóltam is pár embernek ,hogy eladom ,vigyék a francba, mert rágyújtom az autót. Azonnal lett volna vevő az egész szettre, de végül megoldottam, nem hagyhattam veszni ezt a rengeteg időt már.

Mi a tanulság? Hát a kitartásomról tanúbizonyságot tettem úgy hiszem, és a legfontosabb,hogy cartársba sem lehet feltétlen bizalom.A szívások nagy részét ezek okozták.
Nagyfékesítettem már ,azzal sem ment minden flottul, de ott egy 2órás szenvedés volt összesen.... Mondanám ,hogy a végeredmény kárpótol, de igazából rohadtul nem ért meg ennyi idegeskedést :D

Az autó további történései sem mentek zökkenőmentesen ,de ez az autó ezt műveli velem mióta megvettem. Nem tudom miért, időt, pénzt ,energiát kap rendesen... Ezt egy másik blog keretében elmesélem.

u.i. Jó kérdés,hogy van-e értelme azon kívül ,hogy kiírom magamból digitális kőbe vésnem ezeket. Olvassa-e egyáltalán valaki, vagy érdekel-e valakit? Mindenesetre aki GTV-t nagyfékesít, az keressen bátran, segítek.

 
>> Tuning és extra2019-04-16

Erőt vettem magamon ,és nekiálltam szétszedni az autót a fényezéshez. Minden leszerelhető elemet levettem.
Gyári Spider színt választottam, 513 Giallo Zoe, ez egy metál mustársárga, én imádom.
GTV gyárilag -tudomásom szerint- nem volt ilyen színben gyárilag. De mégis korhű.

Az autó teljesen rozsdamentes, nem szorult javításra ilyen téren, néhány rányitás volt az ajtókon, az autó többi része kb. hibátlan volt.
A küszöböket üregvédőztem mikor lekerült róla a borítás.

Ez a sárga egy rendkívül rosszul takaró festék, telibe füllereztem a kocsit fehérre, és arra kapta a sárga bázist mely 5(!) rétegben takart rendesen. Azt hittem sose lesz meg.
Lakkból Spies Hecker 8030-at fújtam rá, elég jóféle.

 
>> Esemény2019-03-17

Téli álom végetért, március 10-én visszahelyeződött forgalomba.
3 hónapja mostam kb. utoljára, annak a sok pora lemosva, OMV maxxmotion 100 plus benzinnel teletankolva, biztosítás befizetve.
Gurultunk vele egy kicsit, pár napig használom azán erőt veszek magamon és szétszedem a fényezéshez.

Pár dolog még be lett szerezve:
-Hátsó lámpa
-"Fél" Faceliftes scudetto
-GTV feliratos hímzett új szőnyegek.

 
>> Egyéb2019-01-11

Sok teendő lesz az autóval ismét, itt összefoglalom (kicsit magamnak is) az idei, vagyis inkább a tavaszi tervet.

Amiket beszereztem már a projecthez :

-FL kormány, és légzsák. Kormányt újra bőröztettem.
-Brembo nyergek, melyeket lefényeztem szépre
-Fék konzol, csavarok, fékbetétek (textar) felújító szett
-S2000 légszűrő
-Színes biztonsági övek
-Ültető rugók -40mm
-lakk 5liter (Spies Hecker 8030)

Amit szeretnék ,és kell még :

-Vezető (bőr)ülés javítása
-Bázisfesték, és fényezési segédeszközök (teljes fényezéshez)
-Lambdaszonda
-Vízcsőre valami megoldás szilikonnal (nem kapható új vízcső)
-Légszűrőhöz valami szilikon toldás
-Ablakok fóliázása
-330-as féktárcsák
-hátsó lengéscsillapítók
-Valami hangosabb hátsó dob, még mindig halk (nem létszükséglet)
-Hibátlan hátsó lámpa
-Hibátlan FL scudetto

Kb. ennyi :)

 
>> Egyéb2018-12-05

Szép idő volt ma. Nagyon poros volt már szegény, ezért kihoztam ,és lemostam. Bemelegítettem, megjárattam picit, majd vissza a helyére aludni. Hiányzik az öreglány!

2 Hetente azért beindítom, átmelegítem, meg így rátölt az akksira. Bár múltkor ,mikor mínuszok röpködtek rálógattam a processoros akksitöltőt egy pár órára. Tökéletesen indul mindig! Nagyon szép ez a kocsi még 23évesen is.

 
>> Tuning és extra2018-11-25

Elkezdődött az alkatrészek beszerzése tavaszra.
Végre szereztem ültető rugókat Ausztriából. Hibátlan állapotúak.
20euro+10euro posta. Köszi Adrián

 
>> Esemény2018-09-24

Mai nap lemostam, tankoltam még bele benzint, az ablakmosót kiürítettem, és feljebb fújtam a gumikat, végül kivonattam a forgalomból március 11.-ig

Tavasszal pedig indul a nagy project ezzel az autóval, nagyon várom már :)
Szinte km-re pontosan 1000 km-t használtam, ami nagyon nem sok, de csak 1 hónapot használtam ,azt is párhúzamosan a másik autóval, ergo nem napi szinten. Ez alatt nem kellett olajat rátöltenem.

 
>> Tuning és extra2018-08-22

Minden napra jut egy blog...

Elmentem Veszprémbe ,hogy a kipuffogónak csináljanak valami hangot, mert nagyon béna volt,hogy tök csöndben van. Kivetettem a katalizátor utáni középdobot, úgysem volt túl rózsás állapotban. A nagy középdob új, azt nem bántottuk, a hátsó dobon volt egy kis lyuk, meg az sem volt már új, így az lett a másik áldozat.
Eredmény egy 2-3ezer között nagyon jól szóló, de 5000 fölött lada hang, ami írtó béna, de lényegében 2-3ezer között használom. Gondolkozom valami sport dobon, majd... valamikor. Egyelőre marad, nem rossz, de nem egészen így képzeltem.
A képek készültekor a hegesztési varratok nem voltak kezelve még.

A másik móka mára az akkumulátor saruk cseréje, mert konkrétan szétporladtak az idők során, ki kellett támasztani ,hogy legyen kontakt. Így nem maradhatott ,és mivel elég spéci a saru (Bele voltak préselve a kábelek) ,és egy átlagossal nem lehetett összehozni ,így rendeltem hifi sarukat, azzal párosítottam. Elvoltam vele vagy 1.5órát a hőségben ,de így perfect!

Kipuff 17800
Saruk 3800

 
>> Szerviz2018-08-21

Valami történt a múltkor fejegység beszerelés közben, először minden rendben volt, majd mikor vissza helyeztem volna (átraktam ideiglenesen a cabrioba a fejegységet) akkor egy pillanatra kapcsolt csak be, az elektromos antennát fel-le húzogatta, a duda nem szólt, és fékezéskor felkapcsolódtak a lábtér világítások. Gondoltam ,hogy hátul a kábeleket megnyomhattad, megnéztem, ami szigszalagozva volt vissza bontottam ,de hibát nem találtam. Pihentettem egy hetet, de ma nem hagyott nyugodni.
Kiderül,hogy egy rossz biztosíték okozta az egészet. Első körben kizártam ,hisz valamennyi áramot kapott, mert megvillant a fejegység. Úgy gondoltam vagy átmegy az áram ,vagy nem. Hát ezek szerint rosszul gondoltam . :D Központi zár piktogram volt a biztosíték mögött, hát ezt végkép nem értem, pláne,hogy a központi zár működött.

Lényeg a lényeg, fejegység működik, elektromos antenna remek, duda is, és nem ég a lábtér világítás fékezésre.


Térjünk át a zörgésre, tegnap ugye a bal ajtóval kínlódtam ,ma jött a jobb, mert lehúzott ablaknál úgy zörgött az ajtó ,hogy ciki volt becsukni, mintha egy konzervdobozt vágtam volna földhöz...
Szétbontottam, megnéztem. Csavarokra mindenhol ráhúztam, de nem lett jó. Ütögetvén az ajtót úgy gondoltam az ajtó lemez belső borítása zörög, így felkutattam a fél tábla soudaband hangszigetelő lapokat amik még hifis időkből maradtak vagy 7éve.
Beragasztgattam, merevebb lett ,de még mindig zörög... Nyulkálva az ismeretlenbe felfedeztem egy bowden szerű "valamit" és az zörgőtt. Ablakot mozgatván arra lettem figyelmes, hogy az ég világon semmi funkciót nem tölt be. Mivel semmit nem lehet látni ,kitapintani is csak a véletlennek hála sikerült ezért még most sem tudom mi az. Hangszigetelővel leragasztottam, most hangtalan az ajtó záródás. Király!


Embléma csere. Ugye mindenki ismeri a kínai emblémákat, nekem is van minden féle színű, de ugye GTV-n még réz karikás van. Megoldható a házasítás, viszont van egy V6-os 156-om aminek még nem tudom mi lesz a sorsa, azon szinte egy teljesen új, gyári embléma volt. Leszereltem, azért lelakkoztam 3 rétegben ,és vissza ragasztottam a GTV-re. Pazar!

A rendszám nagyon buta így ,de fényezés elött nem áll módomban felragasztani.