Tagok >> SanyiJTD >> 166 2.4 JTD 10V >> Blog
- Típus:166 2.4 JTD 10V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Nero 601
Vásároltam egy félig leharcolt 159 Ti szettet amit újrafényeztem, rendeltem bele központosítót, ha azok megjönnek, gumizás után fel tud kerülni.
A 159Ti-nkről maradt 4db jó állapotú Continental SportContact5 azt tervezem rá.
A váltóolaj csere nem volt tervezett. Megörvendeztette a garázsom padlóját egy literrel.
Nagyon pipa voltam, másnap megemeltem ,és alánéztem ,hogy felmérjem a károkat.
A féltengely csúszott ki kb. 2mm-el. Nem igazán értem ,hogy ez ,hogy történt meg.
De még szerencse ,hogy itthon.
Levittem a műhelybe aknára, kivettük a féltengelyt. A seeger gyűrűt nagynak találtam, azt gondoltam valami nem rávalóval szerelték össze.
Pár napig szomorkodott az aknán, majd 5 boltot végigjárva sem lehetett venni rá új seegert.
Közben ePerben ki cikkszámoztam, gyári van rajta. Csak ennek van ilyen formája, rendelni minimum 5öt lehet gyáriba, vagy ebayről angliába... Mivel gyári és látszólag nincs baja ezért összeraktuk újra, ugyanazzal. Kapott friss váltóolajat. Egyelőre jónak tűnik.
Szerencsére aki előzőleg szerelte mindent zsírral rakott össze ahogy azt én is szoktam és szeretem így a szerelés meglepetésektől függetlenül, jól sikerült.
A szervóolaj tartályba nagyjából a puncs puddingra emlékeztető valami volt.
Az életben nem láttam még ilyet...
Vettem 2l automata váltó olajat, 1literrel átmostam, majd feltöltöttem.
A puncs puddingból meggylevest lehetett elérni. :D
Totális rendszer átmosás kéne neki, franc tudja hány liter menne a kukába ,hogy meg tudjuk őrizni az automataváltó olaj színét, de erre most nem fogok sort keríteni. Nem tudom mi az úristent öntött bele valaki ,valamikor.
Az autót vadi új szélvédővel vettem, de a regisztrációs matricát nem cserélték, és elég csúnyácska volt, gondoltam ,hogy átírásnál rendelek is egy újat.
Eredetvizsgán szóltak is érte, úgyhogy az esztétikán kívül is kellett cserélni :)
Megrendeltem, de ezt nem küldik ki, úgyhogy érte mentem. Felkerült.
A hátsó lámpák a 166 betegségben szenvednek. Mattulnak, és picit el is kezdett anyagában repedezni. Becsiszoltam, műanyag alapozó után 2k lakkot kapott 3rétegben.
Pici fekete bázist raktam a lakkba, minimális sötétítést elérve.
Így vélhetően nem fog tovább repedni (ezért lett lakkozva, nem csak polírozva, illetve sok repedést el is fedett), és nagyon szép fényes lett.
A lámpákban kicseréltem a tolató izzót simára, a kínai ledet dobtam a francba, alig világítottak. A rendszám felett egy ledcsík volt felragasztva tolató lámpa kiegészítése gyanánt. Na most fekete ablakok mellett ez is halottnak a csók, illetve olyan borzasztóan gagyi volt ,hogy kivágtam a kukába.
Kicseréltem a kormányt a bontott bőrkormányra (míg a fa felújítás alatt van), és az aftermarket nem tetsző embléma miatt a légzsákot is. Az eredeti Alfa logot csak rongálva tudták kiműteni...
Óracsoport foghíjasan világított, vettem bele új osram izzókat. Ami jó volt, benne hagytam ,de este látni lehetett,hogy halványabbak az eredetiek így mindet cseréltem, kivéve a km számlálónál, oda raktam egy fáradtabbat, mert túl erősen világított a többihez képest.
Elkezdtem a fa kormány felújítását ,lakkozás után küldöm bőrözésre.
Mikor átnéztem az autót az első fékcsöveket cserére ítéltem.
Vele együtt természetesen ment a fékfolyadék is, erősen ráfért.
Mivel ótvar szarul voltak lefestve a féknyergek így átfújtam őket.
Leszereltem, alaposan letakarítottam, lecsiszoltam.
Sok időm nem volt rá ,kutyafuttában nem tökéletes, de azért elgurul vele az autó :D
2K epoxy, Giulia arany ,lakkozva.
Sajna ezzel a típusú felnivel nem látszik szinte semmi a nyeregből.
Vásároltam egy bontott, nem túl fényes állapotban lévő gyári, fa váltógombot.
Lecsiszoltam, majd lelakkoztam.
A fa úgy beszívta másnapra, mintha nem csináltam volna semmit. :D
Majd mégegyszer lelakkoztam, akkor sem volt az igazi, de alakult. Újabb 2nap száradás, csiszolás után a 3. lakkozás már szép lett. 2K autólakk természetesen. Valószínű kellett volna pác, vagy valami ,ami megakadályozza, hogy ne szívja be a lakkot.
Fát nem igazán szoktam fújni, így nem tudom a pontos technológiát. :)
Következő a kormány felújítása, újrabőrözése, addig nem is kerül be. Vásároltam egy bontott kormányt is, hogy legyen amíg felújítom a fa kormányom.
+35 lóerő +100nm
Manky Dyno & Chpituning munkája, távírásban.
Én szedtem le és raktam fel, én diagoltam élő adatokat. Pár éve (kb. 10 :D) már így nyomjuk :)
Kihajítottam ezt a nem belevaló áruházi szutykot. Megérkezett a vastag, méretre gyártott szőnyeg. Semmi piros szegély meg hasonló. Csak visszafogottan :)
Örömteli , hogy állandóan átforgatja a képeket.
Következőnek a légzsák embléma fog a gumiszőnyeg után menni.
Az agyatlanok kifeszegették az eredetit, jól tönkre téve, így cserélek légzsákot. (Már megvettem)
Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő ,olajleeresztő csavar,ablaktörlő lapátok cseréjét a mai napon megcsináltam.
Továbbá vettem rá egy magneti marelli motorvédő burkolatot, mert hiányzott.
278.206km
Mindenek előtt takarítással kezdünk. Mindig!
40perc ózonos fertőtlenítés az első.
Műszerfalról , összes kárpitról lecsutakolva az ocsmány fényes szilikon!
Bőr ülések, kárpit betétek tisztítva, ápolva.
Egykori beázás nyom eltávolítás az A oszlopról.
Biztonsági övek mosószeres forró vízbe áztak 1.5h/oldal, utána átkeféltem.
Még a belekövült rágót is ki tudtam szedni :)
Összes padlószőnyeg , csomagtér kárpit tisztítása vizes takarító géppel.
Az új, prémium plüss szőnyegek gyártás alatt vannak, így kirepülhet a nem belevaló gumi hulladék.
Illetve rendeltem pár bontott dolgot a beltérbe, hogy a nem tetsző átalakításokat elkezdjen vissza gyáriasítani.
Tisztításhoz Labocosmetica Ductile-t 1:10ben, Labocosmetica Glicot használtam.
Bőrhöz Labocosmetica Derma Cleaner 2.0
Nagyon tudom ajánlani ezt a Thomas gépet .Brutál mit ki lehet szívni a kárpitokból a megfelelő vegyszerekkel, kefével fellazítás után.
Nagyjából minden tizen éves autó után így néz ki a tartály, hát még a huszon éves nagyvad után. Nagy meglepetés nem volt :)