Tagok >> atosz069 >> 156 2.4 JTD >> Blog
- Típus:156 2.4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:fekete
Voltam megint hibakód olvasáson.
3 hiba maradt
- 0404 kipufogógáz visszavezetés: szabályzási eltérés
- 0101 légtömegmérő: nem elfogadható jel
- 0704 kuplung kapcsoló: értelmezhetetlen
nahmármost, az EGR re ráfér egy takarítás. A Légtömegmérőt hétvégén megoldom, csak azt nem tudom hogy egy tempomat nélküli autóban, miért keresi a kuplung kapcsolóját az elektronika ??? vagy tempomat nélkül is kell legyen kapcsolónak ?? ha igen akkor annak mi a szerepe ??
Ha valaki tudja hogy miért dob ilyen hibát az autó az pls segítsen mert ötletem sincs rá :)
Végre volt szabadidőm, és időjárásom is egy autómosáshoz... már épp ideje volt :)
Az autó simán átment műszakin nem volt vele gond :)
Műszaki után elmentem egy ismerősőmhöz hibekódolvasásra és törlésre, így a légzsákhibát megszüntettem. A Motorvezérlő hibatárolójában viszont volt 10 hiba. ezeket kitörültük és jövőhéten kiderül hogy melyik hiba áll még fenn a 10 ből és amint lehet megjavítom :)
(km állás 266066km) :)
Végre megjött ezis. nem egy nagy dolog, de legalább az utastér valamivel szebb lett :)
Először a csörgést írom mert az a rövidebb... A csörgő hangot a nagy rugós spanolónak a hézagoló alátétje adta. Levettem, megütöttem a hézagolót egy csapágy golyóval, így kicsit kihorpadt és visszaszereltem aztán majd magának összenyomja amennyire kell, így ez a csörgés megszűnt, ismét csendbe van az autó :)
Az olajfolyás... ő már nem volt egyszerű eset. Egyszer már felderítettem egy pár helyet hogy merre csepeg az olaj, ki is javítottam (szelepfedél tömítés, olajhűtő tömítés) de most ismét elkezdett csepegni... csepegni folyni inkább...
Nekiindultam megkeresni az okot hogy miért. először megmostam az autó hasát mindenhol, és megtörölgettem mindent hogy lássam hogy merről indul meg vérezni szegény. már vagy fél órája jár az autó alapjáraton, és olajnak nyoma sincs.... kimásztam az aknából, szóltam faternak hogy jöjjön már kicsit pörgesse meg az autót míg én lent vagyok és figyelem hogy mi történik. Amint adott az autónak egy gázfröccsöt rögtön megindullt az olaj, az olajszivattyú dekni alól... nah mondom megvan állítsd le. Megindultam lebontottam mindent a motorról hogy hozzáférjek Hosszbordásszíj, vezérműszíj, sorba jöttek a dolgok, aztán végre megláttam a deknit. csavarokat kivettem, olajteknőt levettem, ott is kivettem tartócsavarját és levettem. vágtam alá új tömítést, összeraktam szépen megmostam mindent, és újra megfigyelés alá vettem az autót, de szerencsére megszűnt a probléma :)
Legutóbb egy csatlakozó miatt nem működött az indításgátlóm, ugyebár azt megcsináltam, és azóta (egészen eddig) nem volt vele bajom, de ma csak azértis újra előjött. Egyáltalán nem tutam beindítani az autót, sem ütögetésre, sem mozgatásra, így hát szétszedtem az egész műszerfalat és kiszedtem az inditásgátlót mindenestől.
mint így kiderült 1 helyen már volt vágva a vezeték sajna és itt is volt a gond. Újraforrasztottam és szigeteltem a vezetéket, a hiba eltűnt, mindkét kulccsal hibátlanúl működik, DE! a code lámpa helyett most másik két lámpa világít bele a fejembe de folyamatosan. az egyik a sárga légzsák lámpa, a másik pedig a piros. Az összes Légzsákcsatlakozót átnéztem, az utasoldalon lévő kapcsolót szintén, és a légzsákindítót is, de a lámpák még mindíg égnek... Holnap újból nekiugrok az egésznek és megpróbálok szerezni egy kábelt amivel kiolvashatom a "hibát" :)
Mivel az olajfolyás nem szűnt meg teljesen és feltűnt hogy a porlasztóknál áll a motorolaj, ezért más nem maradt csak a szelepfedél tömítés, így kicseréltem, és hála istennek így két nap után elmondhatom hogy nem csepeg sehonnan az olaj :)
valaki úgy gondolta hogy ad egy okot arra hogy mostmár tényleg kapjon egy külső telifényt az autóm... (a ...... :@ )
Az autónak az eleje kopogott nagyon régóta, először ugye a lengőkarszilentekre gondoltam, kis is cseréltem őket de a kopogás továbbra is megmaradt bár tompult egy kicsit, így jutottunk el a stabilizátor szilent cseréjéig. ma végre megtörtént, és ha már ott voltunk akkor kicseréltük a 2 hátsót is mert abból is a jobb oldali már erősen lógott, úgyhogy most szerintem a futóművem már rendbevan, :)
A váltókar oldal irányba nehezen mozgott és nem ugrott vissza soha közép állába(3-4 sor) amikor mondjuk kivette az ember az 1-2 es sorból. úgy döntöttem kiszedem az egész kulisszát és mindenhol bezsírozok és megjáratok mindent hogy biztos megjavuljon. Szerencsére itt is sikerrel jártam. a váltó tetején az oldal irányú mozgásért felelős "szerkezet" volt berohadva,és nem tudta a rugója visszatolni középállásba a szerkezetet :)
Volt még egy probléma amit most vettem észre hogy levettem a bölcsőt.
A lengőkarom első szilentjébe gyorsításnál beleért a féltengely, és ez ilyen nyöszögő szíjcsúszásra emlékeztető hangot adott.(valószínűleg ez adta..) A hátsó motortartó bakom kicsit lejjebb engedi a motort a kelleténél és eléggé el is van már puhulva, így a motor gyorsításkor nagyot tudott mozdulni és ezért értek össze a dolgok. Leköszörültem a szilent fém részéből, és a bakot kicsit "kimerevítettem" hogy ne tudjon akkorát mozdulni. remélem megszűnik a hangjelenség. :)