Tagok >> atosz069 >> 156 2.4 JTD >> Blog
- Típus:156 2.4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:fekete
Végre sikerült szert tenni egy gyári sportcsomagos küszöbre. már egy lépéssel előrébb vagyok a megálmodott külsőhöz :)
A generátorom az utóbbi 2 napban elég fura morgó néha nyisszenő hangot adott. Szerintem elérkezett a felújítás ideje. Reggel 6 kor keltem, generátort lebányásztam, majd elvittem felújítatni az egészet mert mire én szétszenvedtem volna rámdől a garázs. 1,5 óra alatt egy teljes felújítást eszközöltek rajta, majd mehetett vissza az autóba.
http://www.youtube.com/watch?v=-Wlx9b4z9Cg&feature=youtu.be
Alakul ez :)
Ismét kerreg az autóm.... ******* . Nahszóval. Az a nagy Rugós spanoló... eléggé felidegelt.... ezért levettem a nagy spanolót, kivettem a rugót, egy laposvasat csináltam a helyére, felraktam, a szíjat megspanoltam és, voalá. Síri csend és nyugalom :) egy darabig így is marad mert nincs nekem kedvem annyi pénzt kiadni egy spanolóért... de még most sem értem hogy abba a rugóba mi mehetett tönkre hogy kerregést morgást okozott... (szilentek jók benne) De azz a lényeg hogy megszünt. Egy darabig jólesz :)
Hát eljött ezis :) Mióta megvan az autó, 10.000km-ert vezettem vele :) Eddig bosszúságot nem okozott, szeretem továbbra is. De úgy vettem észre hogy ő is várta ezt . Átfordult a számláló és erre pukkasztott egy vízcsövet ha már pezsgó nem volt nála, noha a patex power tape megoldotta a gondomat kb 3 napra, azért íllett kicserélni azt a csövet. Ma délelőtt sikerült is szereznem egyet, átnéztem a csövet, teljesen rendben talátam így elhoztam. Felraktam az autóra és megint elkezdett gyöngyözni a cső oldala... nah mondom ez szép. szvl kellesz mégegy cső, de ideiglenesen "minőségi" tákolást végeztem a csövön. Van itthon olyan ragasztószalag amit ha felcsavarok valamire akkor állítólag "össze vulkanizálódik" azzal az anyaggal amire rátekertem és saját magával is, de olyan szinten hogy többet tényleg nem szeded le róla. ezzel becsavartam az egész csövet, eddig nem ereszt sehol, bírja a strapát, pedig azóta egy Nyírbátor-Debrecen-Nyírbátor útvonal bennevan ( durván 110km), szvl egy darabig kibírja ameddig nem szerzek egy épkézláb csövet :)
Mivel Hétvégén felakadtam az autóval, és a ködlámpát lenulláztam majd megforrasztottam, de nemlett az igazi, így véletlenül lett egy új ködlámpám Sparco cartárs jóvoltából :) Köszi mégegyszer ! :)
És ha már ottvoltunk lőttünk pár képet is :)
Felakadtam... elég szép eredménye lett.... minusz egy ködlámpa,(javítható) és majdnem elhagytam a két hűtőmet is :S még szerencse hogy volt nálam drót.. felkötöttem majd mentem tovább. Egyébként, nem szívesen hajtottam le a földútra, de 5 órát kellett volna várni a karambol miatt, így kénytelen voltam bevállalni a procedúrát, és egy látszatra kicsi, de amúgy nagy gödörbe felakadt a sas :S jó hangja volt, és megkívánt egy miatyánkat is, de nem engedte el a vizet meg semmit. működött tovább. A hűtő melletti nyúlványt rányomta a klímakompresszorra, és az alsó hűtőtartó vasam kb 5 centit ültetett az autón úgy elferdült. A deformálódott nyúlvány kiharapott egy szép hosszú darabot a hosszbordásszíjból, de a szíj még használható. Este 9 kor nekiállítam szétszedni. A nyúlványba belecsavartam a vonószemet, rákötöttem egy láncot, a láncra egy vascsövet, amit ledugtam az árokba, megrugattam az autót rükvercbe, visszahúzta a nyúlványt, kiegyengettem ami még csúnyán ált, lefestettem, az alsó hűtőtartót is kikalapáltam, lefestettem, a hűtő alján lévő törött kis "pucát" pótoltam. Hajnal 4 re kész is lett az autó, elmentem aludni, vasárnap reggel pedig összeraktam :)
Ha valaki nem tudná, vagy nem jön rá hogy kell kivenni a kilincset a helyéről miután minden csavartól és pálcától megszabadítottuk, akkor remélem ezzel a képsorozattal segítettem rajta!
Ma egész termékeny napom volt. A tükör konzolja megkapta a mattfekete színt, majd visszakerült a helyére. Utána fater hazaállított egy nagy tábla matt fekete öntapadós tapétával. Amíg én a tükörrel foglalkoztam ( ne mozozgjon a műanyagja) addig ő megcsinálta nekem az ajtó szélét. Egész jól sikerült, Holnap a másik oldal következik :)
Ameddig száradt a konzol, addig az utasoldali ajtókárpitot lebontottam, mert az ajtó és a kárpit közé befért az újjam akkora hézag volt. Így nekiálltam szétbontani az egész ajtót és ha már itt vagyunk akkor megcsináltam ott is a tükröt hogy ne zörögjön, a zárat hogy a gomb ne szoruljon, az ablak sínjét hogy csendesen menjen, meg az ajtóhatárolót, mert az egyenlő volt a nullával(el volt törve) :) Holnap a vezetőoldali ajtót bontom szét, és ott is megcsinálok pár apróságot :)
A motortérben is intézkedtem. Az EGR szelepnek a visszavezető csövét, újra bandázsoltam, és teljesen kitakarítottam hogy biztos ne legyen baj. Az eredménye az lett hogy az autó torpanás nélkül gyorsul, egyenletesebben és csendesebben jár. :)