Hege - főkép
>> EseményAlfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2013-01-27

A tegnapi nap folyamán nem várt esemény történt. Kisfiam hátul utazott és mikor találkoztunk a haverommal ő kezet akart vele fogni, hogy ne keljen kiszállni gondoltam lehúzom a hátsó ablakot. Ekkor recsegés ropogás és az ablak nem mozdult meg. Boldogság. Hazaérve szétszedtem. Kiderült a bovden a tárcsa mögé került, szétfoszlott. Letörte a vezető sínről a két rögzítő fület is. Ez csere lesz. Most mit tegyek? Mivel hétvége van. Gondoltam levágok egy akkora darabot belőle, hogy a tárcsán egy menettel kevesebb lesz, nem fogja teljesen leengedni az ablakot meg egy kicsit óvatosabban kell engedni illetve emelni. Szerencsére sikerült megvalósítani. Tökéletesen működik, ahhoz képest hogy mennyire meg lett kínozva. A tárcsa is sérült meg a vezetősínen csúszó műanyag is.
Néztem az árát 12500 ft. Ami nem vészes. Merem remélem a többivel nem lesz probléma.
Update: 2014. 02. 08.
Mivel nem nagyon mertem használni így a csere mellett döntöttem. Ez most már egy módosított verzió. Sokkal vastagabb műanyagból van a csúszkája mint az eredetinek. Bízom benne nem lesz vele gond többet, nem fog letörni. Az ára elég baráti 13500 ft.

 

Az autót 01.03-án vettem át . Azonnal bejelentkeztem a szervizbe. Az átvizsgálás túl sokáig nem tartott, szűk egy óra. Ez idő alatt szerencsére bent lehettem és végignézhetem az egészet. Elektromos hiba az izzító gyertya és az egyik hátsó helyzetjelző izzó, mechanikusan a kézifék kötél és a hátsófék szorulása volt. Ezen felül a kötelezőket kell elvégezni olajcsere, vezérlés csere.
Az átvizsgálás költsége 5700 ft. volt egy óra. Az átvizsgálásról kaptam egy állapot adatlapot. A felmerülő hibákat részben én és szervizben dolgozó baráttal csináltatom meg. Az alkatrészeket megrendeltem 40% kedvezménnyel online rendeléssel. Így olaj nélkül 76000 ft-ba került a vezérlés, a szűrők, a kézifék bovden, és az izzítógyertyák.
Következő nap kicseréltem az izzító gyertyákat, kettő volt üzemképes a négyből, egyet már ők is cseréltek /az előző tulaj/ mivel volt benne egy NGK a többi Beru volt. Én is Berut választottam és ki is cseréltem mindet.
Következő lépésként kicseréltem a pollenszűrőt. A benne lévő már nagyon retkes volt és az autó már nagyon nehezen tudott megbirkózni a párával.
Elérkezett az olajszűrő levegő szűrő és az olaj cseréje, de itt sajnos megakadtam az olaj leeresztő csavar az istenért nem akart megtágulni, úgyhogy az olaj és az olajszűrő cseréje a szervizbe lesz elvégezve. A levegőszűrőt sikeresen kicseréltem azzal nem volt problémám. Ekkor vettem szemügyre a bölcsőt, melyet a rozsda kikezdet. Eszt hamarosan ha jön a jó idő orvosolni kell.
Olvastam még a blogok között a MAP szenzor tisztítását. Ezt én is megcsináltam. A képeken látszik a különbség.