Tagok >> Benz >> 166 2,0 Twin Spark >> Blog
- Típus:166 2,0 Twin Spark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Ocean Blue
Bejöttek a hideg idők és reggelente mikor inditom a kocsit hallom hogy a hidrotőkék picit csattognak . Hát ezért döntöttem úgy hogy rakok bele Xado revitalizáló gélt . Mikor öntöttem bele picit fura volt mert ilyen pici piros "magok" voltak benne . :) a papírja szerint 1000 km múlva épül be rendesen a motorba . Majd meglátjuk eddig pozitívak a tapasztalatok talán mint ha picit csendesebben járna a motor .
Km: 258.377
Egyik nap feltűnt hogy ha hátra menetet kapcsolok nem csippan a radar ahogyan szokott . De nem is működött nem érzékelte a tárgyakat mögöttem . Pont egyik nap olvastam hogy az átvezetőnél a csomagtartóba megtörnek a kábelek ez típus hiba a 166 nal. Megnéztem és szerencsére tényleg ott volt eltorve a kábel . Gyorsan meg forrasztottam , és láss csodát működik :) ez is pipa
Elérkezettnek láttam az időt hogy átgumizzam a nagyvadat. Reggelente eléggé hidegek vannak már, jobb félni .. :)
A nyáriakat szépen elmostam és kiszedegettem a maradék kavicsot belőle , ezután elraktam őket télire.
A Dísztárcsák is visszakerülnek majd, csak még vadászok egy darabot... :) megint :)
Lássuk a számokat. :
Nálam töltött idő :19 hónap és 3 nap
Futott km: 23.730km
Idei nyáron megtett km: 7.100km
Km : 257.330
Pár hónapja lett cserélve ez a szervó csövem, akkor úgy gondoltam hogy ezzel sem lesz gond többet. hát nagyot tévedtem. Sajnos az új cső elkezdett szivarogni, ott ahol a gumi cső és a fém össze van sajtolva.
Szerencsére sikerült szerezni egy hibátlan bontott darabot , ezt meg majd visszaviszem hogy roppantsanak rá újra , és akkor lesz egy tartalék :)
A csere jobban ment mint a múltkor mert most volt aknak :) Köszi a segítséget Dzsozy na és persze az aknát.
Próbáltam felfogni az olajat ami kijött, mivel új olaj , de egy picit így is öntöttem rá .
Km: 257.300
Van egy barátom aki fényezőként dolgozik., és maradt egy pici festéke , kidobni nem akarta így hát ez lett a végeredmény. :)
Csiszolás után került rá két réteg alapozó és két réteg lakk is . :)
Olajcsere alkalmával fény derült pár problémára , de ezzel akkor nem számoltam. Miután megtörtént az olajcsere és egyebek, leraktam a garázsba, és mikor pár nap múlva lementem láttam a cseppeket alatta. alánéztem és láttam hogy ez bizony hűtővízz !! :( Elkezdtem nyomozni hogy honnan is jöhet, és láttam hogy a hűtő sarkából szivárog ... elfáradt , cserélni kell .
Gyorsan el is mentem az unixba , persze nem lehet kapni ... Mentem tovább a Bárdinál szerencsére van . Meg is reneltem .
Elkezdtem kiszerelni.
- műanyagok lebontása körbe
- felső összekötő elem lebontása, ehez van hozzá csavarozva a hűtő is.
- hűtőcsövek leszerelése
- Ventillátor keret leszerelés ( klíma konenzátor is ehez van hozzácsavarozva )
- lökhárító leszerelés , szervó olajhűtő és klimahűtő leszerelése.
- és már kint is a hűtő ... :)
Mivel az alsó hűtőcső gyorscsatlakozós, ezért azt a helyén nem tudtam leszedni, csak miután kiszedtem a hűtőt. De sajnos mikor szenvedtem kifele valami elvágta ezt az alsó csövet. :(
Elugrottam az unixba hogy vegyek... természetesen nincsen ... Bárdinál ... nincsen ... telefon a körzeti bontóknak ... nincsen.... felhívtam itt Győrben egy Fiat alkatrészboltot tudtak is volna rendelni de csak gyárit 17.000 ért.... és két hét mire megjön olaszból...
Mikor már kezdtem agyérgörcsöt kapni felcsillant a remény és a Veszkényi bontóba sikerült találni egy bontott darabot... Köszi Dzsozy hogy elhoztad ! :)
A visszaszerelés szerencsére zökkenő mentesebben ment mint a szétszedés. minden klappolt és minden a helyére került idővel. Kapott természetesen új fagyállót is . légtelenítés után tökéletes. Szerencsére.
Legalább most már ez is új benne ;)
Jöhet a szervó cső csere. :)
KM: 257.250
Elröppent 10 ezer km így hát ledobtam belőle a fárdt olajat. Természetesen most is Selénia 20K Alfás olajat raktam bele MANN FILTER szűrővel.
Az első meglepetés akkor ért mikor levettem az alsó motorvédőt. Tudtam hogy picit csöppenik a motor és a váltó közül az olaj, de nem volt eddig vészes. Na most egy egész emberes olajfolt volt a motorvédőn. Nagyon örültem.... elkeztem nyomozni hogy honnan jön mert az előbb leirt csöpögés még mindíg nem volt vészes. Nézegettem és láttam hogy Piros !! :( Szervó .... Fa**a. A nemrég felújított szervó csőből csöpög a szervó olaj.
Tovább nyomoztam és láttam hogy a Klíma kompresszora is csupa olaj zöld olaj. elengedte megát a tömítés.
Szóval lesz mit javítani.
Az olajcsere zökkenő mentes zajlott. Cserélve lettek a következők :
- Olaj : Selénia 20K for Alfa 5L
- Olaszűrő : Mann Filter
- Levegő szűrő : Müller Filter
- Pollen Szűrő : Müller Filtert aktív szenes
- Hűtőfolyadék : AZ Meisterteil -35
Hiba lista :
- Kipufogó tartó
- Szervó cső olajszivárgás
- Klímakompresszor olajszivárgás
- Termosztát ( lassan csereérett szerintem )
- Váltó oldali szimering olajszivárgás
- Lambdaszonda hidegen nem az igazi.
Km: 257.074
Mivel észrevettem hogy a lámpáimnak nem az igazi a fénye, így hosszas keresgetés olvasgatás után döntöttem az izzók cseréje melett. Gyárilag Osram izzókkal szerelték de most kipróbáltam más márkát . Hellára esett végül a választás mert jókat olvastam róla mind élettartam mind fényerő szempontjából.
Meg is rendeltem az Unixtól .
csere a következő képpen megy .
- Kábeleket lehúzni
-Trafót elfordítani és félre billenteni.
- 3DB műanyag fejű csavar kicsavarása . Ezután lejön az izzót a víz ellen védő burkolat.
-Én pl széthúztam a trafót így ki tudtam venni egybe így már viszonylag könyebb volt a csere.
Miután kivettem a régi izzót jött a meglepetés. Még gyári izzók voltak benne !! azaz 15 évesek. DOT szám alapján. nem csodálom hogy besárgultak ennyi idő után. Ha a Hella csak fele ennyit kibír is elégedett leszek.
Leírva egyszerűnek tűnik a csere de azért a valóságban nem igy megy. :)
CSere után jött a próba , és tetszik a látvány nagyon szép kékes fehér fénye van.
Hella Standart 4300K D2S izzó : 8600 Ft / db Unixos kedvezménnyel :) :)
Km: 254.455
Munkából hazafelé észleltem hogy a vízhőfok picit túlment a 90 fokon . és csak ment ment felfelé gyorsan félreálltam megnéztem mi a helyzet. A kiegyenlítő tartály tetején a visszafolyó ágnál el van törve a cső, maga a műanyag, és már csak a tarály alján volt egy picike víz . még jó hogy melege volt a motornak.
Volt nálam egy fél liter desztilált víz beleöntöttem és haza cammogtam vele.
Gyorsan elkezdtem bújni a netet tartály után keresgélve de sajnos sehol nem találtam új tartályt. Így kénytelen voltam a bontott felé kukucskálni . Sikerült is találni egyet és meg is rendeltem Marektól . Köszi innen is .
Amíg megjött ideiglenesen megpróbáltam megragasztani és kitámasztani . sikerrel is jártam de hát olyan lett amiylen :D Pár napig jó lesz :)
Miután megjött alaposan kimostam és be is szereltem . Most minden OK :)
Km: 254.241
A lámpa csere után jöhet a másik szintén gyári kiegészítő ami a xenonlámpa velejárója a lámpa kapcsoló. A halogénnel szerelt kocsiknál van egy lámpa magasság állító ami a xenonlámpánál nincs. mivel magától szintez. ( ez lesz a következő projekt )
Alfacityn volt megbeszélve a találkozó és sikeresen át is vettem a lámpa kapcsolót amit még ott be is szereltem :)
minden jól működik . Még egy lépés a legalizálás felé .
Km: 254.100