Tagok >> tdemeter >> Giulia B-TECH 200LE >> Blog
- Típus:Giulia B-TECH 200LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2018
- Színe:Alfa fehér
Eltelt néhány nap és elment néhány száz km is.
A Julcsáról szeretnék írni pár mondatot, milyen is ez az autó a 159 után.
Az, hogy milyen szép ez az autó nem kérdés, a b-tech egyedisége pedig különösen izgalmassá teszi az egészet. A fekete színnel szegélyezett design nagyon sportossá teszi az egész megjelenést.
Összefoglalom eddigi tapasztalataimat.
Röviden: Állat :)
Hosszabban: kicsit olyan, mint egy luxus 159-es: nagyon hasonló élmény vezetni, mint egy 159-et, közben azonban nem nélkülöz semmit ami ma elvárható egy modern autóban.
Íme néhány gondolat ezzel kapcsolatban:
Ülés pozíció,ülések
Kb. ez az első élmény, ha valaki beleül egy ilyenbe. Nagyon, nagyon hasonló ülni benne mint amilyen 159 volt.
Nekem a 6 irányú, elektromos. bőr változat van - de nem a kagylós.
Nagyon kényelmes, simán beállítható a tökéletes üléspozíció.
Súly
Könnyű. Sokkal könnyebb. Itt igazából más mint a 159 volt. A 200 lovas benzines motor simán repteti az úton, könnyedén mozog. A start-stop miatt még szoknom kell, hogy nem kell gázt adni, különben kilő minden indulásnál.
Futómű
Korábban azt hittem, hogy a 159-nél nemigen van jobb futómű, de úgy látszik tévedtem: bármilyen ócska úton, bármilyen kanyarban azt érezni alatta, hogy mind a négy kerék a földön van és egyik sem pattog el. Eközben stabil az egész, nem hintaló. Nagyon jól csinálja a dolgát.
Kormány
Még a 159-nél is közvetlenebb, 0 holtjáték, iszonyú precíz érzés, de könnyebb is annál. Ez utóbbi valakiket esetleg zavarhat is. Ugyanakkor a kisebb kormány és a rövid kormányút miatt sportosabb is vezetni vele. Én az első kanyarban maga alá akartam kanyarodni, annyival rövidebb kormányozni.
Motor, hang, nyomaték
2004 óta nem volt benzines autóm, így most kíváncsian vártam, hogy melléfogok-e vele.
Bár a kérdés nyilván hosszútávon dől el majd, de annyi biztos, hogy a 200 lovas, benzines, 2.0-ás, GPF szűrős csoda iszonyúan passzol ehhez az autóhoz.
Nagyon könnyedén mozgatja azt az 1400 kilót az úton.
Nem mertem még meghajtani igazán, de az már most látszik, hogy teljesítményből bőven elég a 200 ló.
Azoknak,akik szerint a GPF szűrő miatt hangja sem lesz a motornak üzenem, hogy pont olyan hangja van, mint a korábban vezetett szűrő nélküli teszt autó volt. Kellemesen, nem túl hangosan, de azért nagyon szépen morog minden komolyabb kigyorsításnál. Olyan, hogy öröm hallgatni! Nyilván nem a QV kategória, de ez sokkal több mint a 120 lovas 8 szelepes dízel volt.
Váltó
Na a váltó az megérne egy külön oldalt: Tényleg olyan, mint a médiában olvasni, precíz, gyors és #nemérzedhogyvált . A váltófülek nagyon élvezetesek, annyira precízen kattannak és olyan jó pozícióban vannak, hogy nagyon professzionális érzés hatását kelti. Érintésre is olyan, mint egy műremek.
A motorral iszonyat összhangban dolgozik: Ha csak nyugiban kocsikázol a városban 50-el, akkor folyamatosan 1200-ra ejti a fordulatot és meg sem próbál túlpörögni, de ha hirtelen úgy döntesz, hogy most nekiállsz egy keményet gyorsítani, akkor meg nem akarja visszaejteni, - hiába engeded el a gázpedált - hanem simán 3500-on tart. Nagyon jól van hangolva.
Levegőminőség ellenőrző (igen jól olvastad:)
Ez az apró betűs rész, amely felett mindenki átugrik rendeléskor egy kötelező darabnak tűnik minden mai modern autónak, mégsem gondolkoztam el rajta azelőtt sohasem. Elvileg már a 159-ben is volt ilyen - bár nem tudom, hogy az enyémben is benne volt-e - de ez az első autóm,amiben feltűnt a létezése.
Elvileg ennek az lenne a szerepe, hogy nem engedi, hogy rossz levegő jöjjön be az autóba.
Azért vettem észre, hogy van ilyen, mert ez az első autóm, ahol tényleg működik: Eddig kb 2 alkalommal jártam úgy vele, hogy valami euro 0-ás környezeti besorolással bíró 1000 éves teherautó füstölt be elém, mégsem éreztem belőle semmit sem.
És bár ez viccesnek hangzik, de azért az ember valahogyan így képzeli el ezt a funkciót. Az offos , 2 éves Nissanom, a szintén offos 2012-es Citroenem is tudta ezt papíron, de soha, semmit sem ért ez a funkció, ezért tartottam ezt fontosnak leírni most.
Harman Kardon hangrendszer
Megvettem, mert én az autóban élem ki a zenei igényemet. A 159-be egy autohifivel foglalkozó cég épített nekem egy hangzásban kiváló rendszert, ami a 8 gyári hangszóró és a fejegység cseréjével járt, plusz beépítésre került egy mélyláda és egy erősítő is.
Sajnos egyenlőre úgy tűnik, hogy az a rendszer fényévekkel előzi hangzás tekintetében a Harman Kardon rendszert. Igaz ugyanakkor, hogy egy valamire való hangszórónak legalább 20 óra kell, hogy bejáródjon és a végleges hangot adja ki magából. A neten sok fórumon beszélgetnek arról, hogy megéri-e az árát.
Azt nem lehet rámondani, hogy nem szól szépen, de azért hifinek nem nevezném. Idő kell még neki az biztos, de pl azt a hiányosságot, hogy nincs gyári equalizer nehezen fogja legyőzni az idő.
Ha valaki azt kérdezi, hogy megéri-e az árát, akkor az a válaszom, hogy nem biztos. Érdemesebb lehet az alap rendszert venni és egy audiós céggel utólag felvértezni a rendszert, mert azt a Harman Kardon árnak a feléből össze lehet hozni.
Persze, ahogy Sporter cartárs is mondta, "az a hangszórókeret már megérte az árát" :)
Negatívumok (mert, az is van azért)
Kartámasz:
A vezető oldali kartámasz számomra értelmezhetetlen. Egy félbevágott valami, amire bárhogyan is állítom az ülést sehogyan sem jön ki a karom helyzete. Konkrétan használhatatlan. Még akkor sem kényelmes, ha a bal oldalra dőlök egy kicsit, mert az meg nem jön ki valahogy.
A bal karomat tehát gyakorlatilag az ölembe kell tartanom, pedig a 180 centimmel nem vagyok kiemelkedően magas sem. Ez egy iszonyú nagy negatívum.
Furcsán kis ajtók
Még a kislányom is beverte a fejét az első ajtó keretébe kiszálláskor, ami azért valóban vicces dolog. Megszokható ugyan, de azok számára akik nem rendszeresen ülnek ilyen autóba bizony oda kell figyelniük rá. Az Easy Entry funkció sokat segít rajta.
Szellőzőventilátor ciccegése
Néhány száz km után vettem észre, hogy a ventilátor, kb középes fordulat mellett egy nagyon magas frekvencián cireipelő,, ciccegő hangot ad ki. Ez esélyes, hogy garanciális probléma lesz.
Szagok
Más is írta, de nekem még most, 700 km körül is tud büdös lenni belül és kívül egyaránt.
A külsőt még értem,de belűre nemtom miért jön be ez a szag. Kimondottan igaz ez, ha 1-1 alkalommal kissé jobban oda lépek neki. Remélem elmúlik majd.