Tagok >> Orosz >> 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 2.4 JTD 20v
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Blue Cosmo
Nehezen hiszem el azt, amit most le fogok írni, de ma elrepül a háztól az alfám...de nem velem. Egy év telt el azóta, hogy ez az erős jószág a kezeim közé került. Nagyon sok örömöt okozott és rajta keresztül sok remek embert ismerhettem meg. Ezalatt az egy év alatt a vásárláskor kitűzött célt azt hiszem sikerült elérnem. A kocsi potenciáljainak nagy részét sikerült kinyerni,már ami az erőt illeti. A száguldásnak azonban ma vége szakad. Pár hónapja sajnos pénzügyi gondok miatt arra a döntésre jutottam, hogy tovább nem tudom kellőképpen finanszírozni ennek a fantasztikus bestiának az "ellátását", így meghirdettem őt. Ma délelőtt bejárom még egyszer utoljára azt az utat melyet már több százszor tettem meg, ám ez mégis más lesz, hiszen talán ez lesz az utolsó utunk együtt. Zé mester olajcseréje után lassú tempóban fogok hazafele menni. Hiszen azok lesznek az utolsó kilométereink együtt. Fájó szívvel fogom végignézni, ahogy újdonsült gazdája kihajt majd az utcából, melybe oly sok életmentő beavatkozás és tuningolás után tért vissza. Ez az utolsó posztom ebbe a blogba. Egy élmény volt alival foglalkozni és megismerni őt kívül-belül, átélni az érzést amikor az autóból barát lesz. Remélem gazdája úgy fogja gondját viselni és szeretni ahogy én tettem. Egy élmény volt alfásnak lenni, és ha autóban nem is, szívben még sokáig az leszek.Minden nap öröm volt beleülni a kék bestiába. Széles utat fenevad. Ciao.
A múlt héten több dolog is történt alifval, lássuk is, hogy mik: le lett cserélve a két első kerékcsapágy,így végre hallani fogom a zenét akkor is ha kanyarodok. Zé által ki lett cserélve a jobb féltengely csillag,és csodák csodájára eltűnt a kormányrángatás másodikban kigyorsításnál. Továbbá le lett cserélve a hátsó lökhárító is. Na de miért is? Úgy másfél hónapja történt, hogy egy kereszteződésbe szabálytalanul kanyarodó Passat elkaszált oldalról, majd megállás nélkül elhajtott. Keresnem kellett hát egy hátsó lököst, ami nem volt egyszerű, de egy hónap alatt meglett. Az első amit kaptam nem volt teljes,ezért az vissza kellett küldenem. Amikor a másikért mentem, akkor viszont egy egész kincseskamra tárult a szemem elé. Faceliftes alkatrészek mindenütt...és láss csodát ott lapult az egyik dobozban egy fekete számlapos óracsoport, amire már azóta vadászok amióta hozzám került alfi. El is hoztam a lököst és az óracsoportot is. A lökös meg lett műanyagozva,le lett fújva(ezúttal a radarszemek is színt kaptak!) és immáron gyönyörű a popója alfinak. Az óracsoportnál kicsit gondolkodnom kellett, hogy hogy lehetne a kilóméterórát megoldani, amikor is ügyetlenségem vezetett a megoldáshoz, nevezetesen, hogy amikor épp kiejtettem a kezemből a sebességmérőt, kiesett a számlapos/mutatós része. Így jöttem hát rá, hogy hogyan lehet átrakni ezt a kis egységet egyik testből a másikba, ezzel megoldva ezt a kérdést is.
Coming soon:Jövő héten remélhetőleg bekerül egy turbónyomás mérő a kocsiba, mivel megemeltük a nyomást 1,88-ra, de 1,95ig még lehet húzni rajta, így már szükség van annak figyelésére is, nehogy felrobbantsam a kis szerencsétlent. Aztán valamikor június közepe-vége fele bekerül a nagyobb cooler is, majd szeptember-október fele megkapja az új lengéscsillapítókat is. Végül ha minden jól megy, akkor a legnagyobb projekt is megvalósul: a teljes fényezés. De meglátjuk hogy alakul az év!
Már úgyis sok ideje nem volt gond a kocsival(haha) ezért csinált néhányat magának. Kezdődött ott, hogy a hosszbordásszíj megnyúlt és nekiállt cincogni amikor bekapcsoltam a klímát, meg le-le állt a szervóm. Aztán valamelyik nap a D.Z. tuningba menet 200 méterre a bejárattól elcsattant valami a kocsiban(nem ijedtem meg,100%ig biztos voltam benne, hogy a szíj az, már számítottam is rá) úgyhogy beérve szervó nélkül varázsolhattam be a kocsit az emelőpadra. Ahol aztán kiderült, hogy a szíj vitte magával a feszítő konzoljának a talpát is, aminek rettenetesen örültem. Hál' istennek Zé megcsinálta a konzolt is és a szíjat is. Igen ám, de egy ideje már elég fura morgás jött a jobb kerék felöl nagyobb tempónál és kanyarodásnál, ami a féltengely miatt volt. Hát hogy hogynem a 200+ lóerő szétnyúzta a kis csillagocskát benne, úgyhogy azt is lehet cserélni. Lassan a kerékcsapágy jön azon az oldalon. Jó lesz ez a nyár is. Na nem baj, legalább a nyári pacskerok fentvannak!
Szíj:5000Ft
Féltengely csillag:36000Ft
Gumi(Dunlop SP SPORT MAXX RT XL 101Y):150000Ft
Nos a hét elején sikerült betörnöm a telefonom kijelzőjét,aztán megbírságoltak forgalomtól elzárt területen való áthajtád miatt, végül ma eldurrant a szervóolaj csövem. No comment.
A mai napon kaptam vissza a jószágot egy hetes kényszerpihenőjéből. Sajnos a lenkerék-kuplung összehangolás csak ma délelőtt lett kész, így a kocsi is csak délutánra lett összerakva. Most a kocsi végre (rekatíve) kussban van és nem játszik szovjet kávédarálós nótákat ha eleresztem a klungot. Na de ez nem minden, mert a kocsi a mai napon xenon fényszórós lett. Utólagos H7es xenon került bele és egy lámpamosó készlet az első lökhárítóba, Ez persze Dudás Zoltán nélkül nem sikerülhetett volna, mint sok minden más sem.
A következő projekt az lengéscsillapító csere lesz, melyeket németországból rendelünk majd meg. Első és hástó párt összesen 300€-ért be tudunk szerezni(szállítással együtt). Aztán áprilisban-májusban jön a nagyobb intercooler és lehet, hogy nyáron kipróbálunk egy H4es bi-xenon szettet is, de ez még messze van. Apropó, jövő héten kedden felkerülnek majd az új nyári gumik is. De erről majd kedden írok.
A múlt héten kellemetlen meglepetés ért. A 11esen haladva szemböl egy kis kavics találkozott a szélvédőmmel amikor úgy 100al haladtam. A kavics a szélvédő tövének csapódott és abban a pillanatban úgy 30-40cm hosszan megrepedt a külső réteg. Marhára örültem, de tegnap végre kicserélték a törött üveget. Visszanézve nem is baj, mert így eltűnt a karc a bal felső részröl és a középtájt lévő kis sérülések. Végül ma az a pár engedelmetlen hátsó ablakfűtő szál is tisztességesen fog működni, mivel az is ki lesz javítva. Összességében ez a történet egy 30asba fájt, de van csííííík!!!!!!
Szélvédőcsere:28.000
Fűtőszál javítás:2.000
És elérkeztünk ahhoz a pillanathoz, melyet már hetek óta várok: a kocsi végre 240 paci körül teljesít, és ezt érezni is rajta. Mivel az időjárás pont ma kezdte meg a szemétkedését és egész nap esett az eső(és pár napig valószinüleg még esni is fog) így nem nagyon mertem nyomni Neki, mert nem szerettem volna az első kanyarban kicsúszni. Így maszek gpses gyorsulási eredményeket csak akkor hozok majd ha jobbra fordúl az idő és fent lesznek a nyári gumik(tehát valamikor a jövő héten). Később majd a pados méréseket is felteszem,de azt majd valamikor április környékén csinálom.
Shhhajnos a lehegesztett kettőstömegü nem volt annyira ász ötlet mint az remélve vagyon vala, így szerezni kell egy bontottat. Elvileg jövő héten már bele is tudjuk préselni a masinériába, mert jelenlegi állapotában úgy rezeg minden mintha egy túlméretezett mákdarálóban akarnék vesekövet hajtani. Ezután remélhetőleg nyárig csak két nagyobb kiadásom lesz:az intercooler meg a nyári gumik. Aztán majd nyár végén lehet cserélni a lendkereket. Jesssz. További hírek a lendkerék csere után!
Megtörtént a turbófelújítás és a kuplungkevlározás,kicseréltük a kinyomócsapágyat,leheggesztettük a kettőstömegüt mert már halott volt és fúrt mart féktárcsák kerültek előre. Hétfőn megyek optimalizálni és 240 lóerő környékére felhúzni a gépet. Hamarosan érkezik az első futópados mérés is!!
Egyéb kisebb esztétikai cicomák: kaptam a szarvihart egyre nagyobb mértékben a nightbreaker szett miatt. Ez van, bedőltem a reklámjának, jól hangzott. De lekattantam róla, mostantól cool blue az egész szett. És azt kell hogy mondjam, hogy a nightbreaker a legjobb napjain se világított ilyen szépen. Került továbbá egy új embléma a kocsi hátuljára és le lettek polírozva a fényszórók is!
Megvolt az első optimalizálás. A kocsi már 200 lóerő körül van. Az ezután következő projektek:kuplung kevlározás,turbó felújítás!