Orosz - főkép
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTD 16v // 2018-04-16

Ha még csekély dolognak is minősül, de számomra az egyik legfontosabb extra került be a kocsiba: USB-foglalat a szivargyújtó helyére. A 156-om óta egy must-do minden verdámban, mivel baromi sokat használok waze-t, ami egy igazi akkugyilkos, és spotifyt ami ha nem is zabálja meg az akksit, attól még az is levesz egy keveset. Most viszont végre nem kell külön powerbankot hordozgatnom magammal, ha tölteni akarom valamimet. Igaz egy szenvedés volt bevarázsolni a helyére, konkrétan 2 órámba telt, de megérte.

 
>> EseményAlfa 159 1.9 JTD 16v // 2018-03-01

Végre van egy kis időm leülni és csokorba gyűjteni a gondolataimat Skyfall kapcsán. Az utóbbi 3 napon minden este kint voltam nél, tüzetesen átnéztük Skyfallt, aminek a vége egy majdnem félmilliós összeg lett. Az van, hogy a klímahűtő az olyan mint egy harmónika, a váltó ugye még mindig csúszik négyesben, az első alsó lengőkarok szilentjei úgy el vannak öregedve, hogy darabokban jönnek ki, az alváz lassan rohadásnak fog indulni, úgyhogy le kell fújni védővel, illetve a turbó már kulturált olajeresztéssel jelzi, hogy hamarosan ő is kérne egy szervízt. Számlagosan tehát:
Klímahűtő:30.000
Váltó:250.000
Alvázvédés:80.000
Lengőkarok:80.000
Turbó:120.000
Hát ez az év sem lesz olcsó, de legalább már tudjuk, hogy ezen kívűl már valószínüleg minden OK. Ki lett ma cserélve az olaj is, ami csak azért volt érdekes, mert kb 2 liter jött csak ki a motorból. Nem kaptam szívgörcsöt,áááá. De legalább már az rendben van. Nos, akkor ezennel elstartol a rendbehozás projekt. Go!

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTD 16v // 2018-02-25

Mostanában egy kicsit elúsztam az időmmel, úgyhogy utólagos változtatásokat is leírok. Tegnap voltam nél, kicserélte a H1-es izzóimat a LEDesekre, amiket az S.M.Powerben vettem. A mai napon remélhetőleg kicseréljük a hajtáscsillagokat és megszűnik az a tetves morgás ami előröl szokott jönni amikor elindulok Skyfallal, vagy kényelmes 50es tempót akarok autózni vele. Jövő héten pedig olajcsere, mert már azt is igényli. Közben tervezgetem egy első parkradar beszerelését, mivel néha nem jönne rosszúl amikor a városban parkolgatok,egy beépített ülésfűtés is tervben van és a LEDes index ötlete is elindította bennem a kreatív folyamatot. A váltóhoz még nem jött alkatrész, úgyhogy 4esben még mindig csúszik, de majd év vége fele talán végre az is meg lesz csinálva. Most pedig várjuk a nagy hideget.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTD 16v // 2018-01-30

Még a múlt héten bekerültek az S.M.Powerben vett 6000K-s xenon izzók Skyfallba, miután beszenvedte nekem. A gond csak az volt, hogy még mindig eléggé sz*rul láttam esténként, így nem maradt más, mint hogy beállítsam a lámpákat rendesen. Ez tegnapelőtt este eszközölve is lett egy óra alatt egy kellemes esti Visegrád oda-vissza úttal, most már szuperül lehet látni este is.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 JTD 16v // 2018-01-22

Nos ahogy régebben a kék bestiánál, megtörtént Skyfall ledesítése is. Elöször a két első helyzetjelző kapott két projektoros fehér ledet, májd hátulra került a rendszámtáblához két nagyobb teljesítményű heatsinkes led, így a külső ledesítés be is fejeződött, nagyon pöpecül néz ki. Ezután következett a beltér: a kilépőfény vörös ledet kapott, a csomagtér szintén fehér ledeket. A belső két egység is fehér ledet kapott, de az első fejegységet még nem sikerült leszednem, így annak a beszerelése még várat magára. Egyedül a kesztyűtartó világítását nem cseréltem még le az első fejegységen kívül, de szerintem azt is meg fogom csinálni a héten. Továbbá kapott még a tolatólámpa egy cree-ledes egységet és a hátsó ködlámpa is és meg kell hogy mondjam, brutális fényük van. De komolyan, megpróbálok majd lőni valamelyik este egy képet, de a tolatólámpa bevilágít a kocsi mögött 3 méteren belül mindent. Egyetlen baj, hogy a can-bus hibát dobál, amit nem egészen értek, mivel mindegyik can-busos led, direkt úgy vettem az S.M.Powerben. No mindegy, erre majd később keresünk megoldást. Ezen felül elgondolkodtam azon, hogy beszerzek majd egy ledes Daytime Running Lightot a ködlámpa helyére, ami persze ködlámpa is egyben, ám ezt majd később tervezem meglépni. Továbbá elvileg péntekre érkezik a 6000K xenon izzó, úgyhogy végre rendesen fogok látni este is.

>> EseményAlfa 159 1.9 JTD 16v // 2018-01-20

Nos hát sziasztok! Hosszú idő után visszatértem az Alfa Romeok világába. Miután a 156-os fenevadat eladtam(melynek mostani gazdija folytatja azt, amit én elkezdtem, az autó már 280 vad lónál tart) egy Fiat Stilo volt majd 2 évig társam a mindennapokban, egy Honda Transalp társaságában. Idén viszont úgy dönöttem ideje visszatérni az Alfák világába, így megvettem bigbratyó cartárstól csodálatos állapontban lévő 159-es paripáját. Lusta leszek, így a kocsin eddig végrehajtott dolgokat bigbratyó oldalán megtekintheti aki szeretné.
Most viszont új fejezet nyílik Skyfall történetében, aki azért kapja ezt a nevet, mert ha csak ránézek James Bond Skyfall című filmje jut eszembe róla: sötét, vad, elegáns és h a meglátod szinte biztos, hogy egy halk "aztakurva" átszalad az agyadon. Legalábbis nekem biztosan.
Üdvözöljétek hát Skyfall-t, az új fenevadamat. Képek hamarosan, amikor nem lesz ilyen borzasztóan fos idő!

 
>> EseményAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-08-24

Nehezen hiszem el azt, amit most le fogok írni, de ma elrepül a háztól az alfám...de nem velem. Egy év telt el azóta, hogy ez az erős jószág a kezeim közé került. Nagyon sok örömöt okozott és rajta keresztül sok remek embert ismerhettem meg. Ezalatt az egy év alatt a vásárláskor kitűzött célt azt hiszem sikerült elérnem. A kocsi potenciáljainak nagy részét sikerült kinyerni,már ami az erőt illeti. A száguldásnak azonban ma vége szakad. Pár hónapja sajnos pénzügyi gondok miatt arra a döntésre jutottam, hogy tovább nem tudom kellőképpen finanszírozni ennek a fantasztikus bestiának az "ellátását", így meghirdettem őt. Ma délelőtt bejárom még egyszer utoljára azt az utat melyet már több százszor tettem meg, ám ez mégis más lesz, hiszen talán ez lesz az utolsó utunk együtt. Zé mester olajcseréje után lassú tempóban fogok hazafele menni. Hiszen azok lesznek az utolsó kilométereink együtt. Fájó szívvel fogom végignézni, ahogy újdonsült gazdája kihajt majd az utcából, melybe oly sok életmentő beavatkozás és tuningolás után tért vissza. Ez az utolsó posztom ebbe a blogba. Egy élmény volt alival foglalkozni és megismerni őt kívül-belül, átélni az érzést amikor az autóból barát lesz. Remélem gazdája úgy fogja gondját viselni és szeretni ahogy én tettem. Egy élmény volt alfásnak lenni, és ha autóban nem is, szívben még sokáig az leszek.Minden nap öröm volt beleülni a kék bestiába. Széles utat fenevad. Ciao.

>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-05-28

A múlt héten több dolog is történt alifval, lássuk is, hogy mik: le lett cserélve a két első kerékcsapágy,így végre hallani fogom a zenét akkor is ha kanyarodok. Zé által ki lett cserélve a jobb féltengely csillag,és csodák csodájára eltűnt a kormányrángatás másodikban kigyorsításnál. Továbbá le lett cserélve a hátsó lökhárító is. Na de miért is? Úgy másfél hónapja történt, hogy egy kereszteződésbe szabálytalanul kanyarodó Passat elkaszált oldalról, majd megállás nélkül elhajtott. Keresnem kellett hát egy hátsó lököst, ami nem volt egyszerű, de egy hónap alatt meglett. Az első amit kaptam nem volt teljes,ezért az vissza kellett küldenem. Amikor a másikért mentem, akkor viszont egy egész kincseskamra tárult a szemem elé. Faceliftes alkatrészek mindenütt...és láss csodát ott lapult az egyik dobozban egy fekete számlapos óracsoport, amire már azóta vadászok amióta hozzám került alfi. El is hoztam a lököst és az óracsoportot is. A lökös meg lett műanyagozva,le lett fújva(ezúttal a radarszemek is színt kaptak!) és immáron gyönyörű a popója alfinak. Az óracsoportnál kicsit gondolkodnom kellett, hogy hogy lehetne a kilóméterórát megoldani, amikor is ügyetlenségem vezetett a megoldáshoz, nevezetesen, hogy amikor épp kiejtettem a kezemből a sebességmérőt, kiesett a számlapos/mutatós része. Így jöttem hát rá, hogy hogyan lehet átrakni ezt a kis egységet egyik testből a másikba, ezzel megoldva ezt a kérdést is.
Coming soon:Jövő héten remélhetőleg bekerül egy turbónyomás mérő a kocsiba, mivel megemeltük a nyomást 1,88-ra, de 1,95ig még lehet húzni rajta, így már szükség van annak figyelésére is, nehogy felrobbantsam a kis szerencsétlent. Aztán valamikor június közepe-vége fele bekerül a nagyobb cooler is, majd szeptember-október fele megkapja az új lengéscsillapítókat is. Végül ha minden jól megy, akkor a legnagyobb projekt is megvalósul: a teljes fényezés. De meglátjuk hogy alakul az év!

>> SzervizAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-04-12

Már úgyis sok ideje nem volt gond a kocsival(haha) ezért csinált néhányat magának. Kezdődött ott, hogy a hosszbordásszíj megnyúlt és nekiállt cincogni amikor bekapcsoltam a klímát, meg le-le állt a szervóm. Aztán valamelyik nap a D.Z. tuningba menet 200 méterre a bejárattól elcsattant valami a kocsiban(nem ijedtem meg,100%ig biztos voltam benne, hogy a szíj az, már számítottam is rá) úgyhogy beérve szervó nélkül varázsolhattam be a kocsit az emelőpadra. Ahol aztán kiderült, hogy a szíj vitte magával a feszítő konzoljának a talpát is, aminek rettenetesen örültem. Hál' istennek Zé megcsinálta a konzolt is és a szíjat is. Igen ám, de egy ideje már elég fura morgás jött a jobb kerék felöl nagyobb tempónál és kanyarodásnál, ami a féltengely miatt volt. Hát hogy hogynem a 200+ lóerő szétnyúzta a kis csillagocskát benne, úgyhogy azt is lehet cserélni. Lassan a kerékcsapágy jön azon az oldalon. Jó lesz ez a nyár is. Na nem baj, legalább a nyári pacskerok fentvannak!

Szíj:5000Ft
Féltengely csillag:36000Ft
Gumi(Dunlop SP SPORT MAXX RT XL 101Y):150000Ft

>> EseményAlfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-04-03

Nos a hét elején sikerült betörnöm a telefonom kijelzőjét,aztán megbírságoltak forgalomtól elzárt területen való áthajtád miatt, végül ma eldurrant a szervóolaj csövem. No comment.