Ideje volt már arra, hogy felkerüljön egy vonóhorog, már nem azért, mert annyit használnám, csak legyen, ha kell és ne kelljen autóért könyörögni. Diszkréten egy levehető került felrakásra, hogy az összképet ne csúfítsa el.
Elérkezettaz újabb olajcsere ideje. Az olajszűrő MANN lett, pollenszűrő gyári utángyártott. Cserélni kellett még bal elöl a stabrúd pálcát, mert kissé kotyogott, illetve hátul, a jobb hátsó-hátsó lengőkart.
A bal hátsó lámpám alatt egy kb. 200 ft átmérőjű rozsda folt volt, ami nagyon szúrta már a szemem. Illetve bal első kerékjárati íven és a lökhárító bal szélén volt egy korábbi meghúzás nyoma, tolatóradarok nem azonos árnyalatúak voltak az autóval.
Ezek javítva lettek, fényezve, a rozsdás elem, mint kiderült egy korábbi minimális kocc maradványa, ami még glettelve volt, ezért rozsdásodott - kivágásra került, pótolva és fényezve lett. Ki lett pucolva a homlokfal is a levélrács alatt és le is lett fényezve.
Az alváz és a karosszéria szerencsére rozsda mentes, bár az alvázkezelés még jár neki majd még ebben az évben ;)
Ózonos klímatisztítás, klímagáz feltöltés.
...kotyogott...a lengőkar jobb oldalt, a stab rúd nyikorgott. Úgyhogy csere érettek lettek. Komplett stabilizátor rúd Ruville márkájú lett a nyikorgó helyére. Az első-felső lengőkarok közül csak a jobb oldali volt rossz, de inkább ki lett cserélve mindkét oldal TRW-re.
Újra elérkezet az olajcsere ideje. Gyári olajszűrő, gyári légszűrő, gyári pollenszűrő, Selénia 5W40 Olaj.
Cserélni kellett továbbá a bal hátsó-hátsó keresztlengőkart, mivel ezeknek a jó minőségű utaknak köszönhetően cirka 1 év 2 hónapot bírt :(
Cserélni kellett még 1 tömítést is, mert elöregedett, ami miatt egy kevés motorolaj szivárgott. Szerencsére ennek is vége. .)
Ismét elérkezett az újabb olajcsere időpontja. Gyári olajszűrő, gyári gázolajszűrő, gyári légszűrő, gyári pollenszűrő, Selénia 5W40 olajjal.
Mivel a gyári kartervédő már igencsak viseltes volt és a lógásánál fogva sok helyen leért, így rendeltem az autóhoz való 3 mm vastag acél seriff kartervédőt műanyag porvédőkkel együtt. Ez is felkerült az autóra.
Renoválásra szorult a visszapillantó adapterem, ami tipikus 156 betegség, eloxidálódott az alumínium, pontosabban csak a sofőr oldali. Szétszerelés után észre vettem, hogy az utas felőli már fel lett újítva, ezért nincs azon semmilyen oxidálódás, sem felületi, sem festék alatti. Sofőr felőlire viszont ráfért egy alapos csiszolás, alapozó, matt fekete festék és matt lakk. Ha már ez megvolt, akkor a minimális színeltérés kiküszöbölése érdekében az utas felőli is le lett fújva. Nagyon szépek lettek ;)
Felkerült végre a koptató is, kisebb átalakításon esett át, így a pereme a lökhárító széle felé haladva elvékonyodik. Kimondottan jól néz ki az autón.