Sajnos nagyon megjártam. Kb 200 km megtétele után hosszbordás szíj automata feszítőgörgőjének a csavarja eltörött és bedarálta azúj hosszbordás szíjat a vezérlésbe. A motor megállt. Több hónap parkolópálya következett.
Mint kiderült a szíjfeszítő csavarja anyaghibás volt, ez okozta a törést és a nagy mértékű kárt.
Mivel nálam az autó nagy becsben van tartva, ezért fontos volt, hogy mindenképpen megfelelő referenciájú szakemberekkel csináltassam meg.
Az autó tréleren el lett szállítva Erdő Attila Alfa szakihoz Szentbalázsra, aki szétszedte. Tőle a hengerefejet kompletten szelepekkel együtt Zalaegerszegre vittem a Motor és Hengerfej Center Bt- hez, akik szintéán nagyon jártasak a szakterületükön.
Kiderült, hogy 6 db szelep sérült mindösszesen. Viszont mivel a garancia csak a javított alkatrészekre terjed ki, ezért mind a 20 szelep és a hozzá való cullangok cserélve lett újra és a hengerfej sikolása is megtörtént. Ezután Erdő Attilához vissza szállítmányoztam a hengerfejet és a cuccait, aki össze építette.
Az autó végülis patika lett, természetesen mindkét szerelőszámlát adott és garanciát vállalt.
A garázsból kiállva, pakolűás közben járó motornál egy tompa puffanást hallottam. Felfigyeltem rá, de nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget. Gondoltam ki állok az autóval a hídra. Ekkor vettem észre, hogy nem megy a szervókormány, illetve nincs töltés. Motorháztatőt felnyitva tapasztaltam, hogy a hosszbordás szíj görgőjének csavarja eltörött. A szíjnak nem lett baja. Cserélve lett a görgő és annak csavarja, mivel már viseltes volt a szíjfeszítő, így az is egyuttal csere, mindegyik SKF lett, illetve kapott egy új Continental szíjat is, a régi pedig be került a fiókba tartalékba.
Olajcsere periódus. Selena olaj, gázolaj szűrő, olajszűrő, légszűrő. Pollenszűrő most nem lett cserélve, mivel pár ezer km-el ezelőtt (utólag) volt cserélve.
Újabb olajcsere pediódus érkezett el. Olajszűrő, gázolajszűrő, pollenszírű és légszűrő cserélve lett, Selenia olajat kapott.
Tönkre mentek a nagynevű Bilstein lengéscsillapítók (árukból és a márkanév miatt sokkal többet vártam tőlük). Mivel az Eibach lengéscsillapítókat is túl lágynak véltem, így a döntés egy komplett állítható szett mellett szólt, ami jelen esetben még gazdaságosabb is volt.
Németországból került megvásárlásra a TA-Technix állítható futómű, időközben pedig az Eibach rugókat el is adtam.
Megjelent az akkumulátor piktokgram a műszerfalon. Tönkrement a generátor. Mivel a felújítás nem vezetett eredményre, ezért új generátor került bele. Ki lett cserélve a szervószivattyú is, mert eresztette az olajat. Csere érett lett az összes szíjfeszítő is, illetve komplett vezérlés csere is megtörtént, ha már hozzá kellett nyúlni.
Mivel a főtengely szíjtárcsa elrepedt, ezért S.O.S-ben cserélni kellett.
Komplett alvázvédelmet kapott az autó, dobbetétek alá is.
Meghalt a refiben a xenon, így a led utánpótlás mellett döntöttem. Villamossági szerelő szerelte be a Philips led izzókat a refibe.
Bekerült egy menetfény is, ami index is egyben, így az index izzó helyére ment. Brutál fénye van, index használatakor átvált és sárgán villog.