Megjöttek az új Uniroyal Rainsport 3 típusú nyári gumik is, 225/40 R18 méretben. A 18-as kerekek közül egyet görgőzni kellett, mert a durrdefektnél minimálisan deformálódott, a belefér kategória. Javítva, centírozva + kerültek fel 0,5 mm széles nyomtávszélesítők is :)
Lecserélésre került a generátor szabadonfutója, mivel a régi be volt állva. Helyére INA került. A hosszbordás szíj is cserés volt, Gates szíj került fel megint. Le lettek cserélve az első fékcsövek is TRW-re. Illetve be lett állítva a futómű is.
Pár kisebb alkatrész cserére szorult, így a jobb első féltengelyen lévő gumiharangok, a rezonátor csövem, mivel azzal sikeresen fennakadtam egy kapupihentetőn és lett rajta egy lyuk, valamint stabilizátor rúd szilenteket újra kellett cserélni, mert nyekergő hangja volt, így az is megszűnt.
Nagyon idegesítő volt már, a hosszbordás szíj felől jövő állandó cicergés, úgyhogy megtörtént a szíj feszítőjének a cseréje :)
Mivel akadt pár dolog, ami lassan cserére érett a futóművön, így az most megtörtént. Stabrúd szilentek, hátsó kereszt lengőkarok cserélve, az első futóműbe is bekerültek a Bilstein B4-es gátlók. Ha már futómű felújítás, akkor dukál hozzá új téli gumi szett is, a választás a Hankook I*cept W452-es gumira esett, 205/55 R16 méretben.
Mivel a jobb oldali xenon trafó megint kezdte megadni magát, volt, hogy menet közben lekapcsolt, bár sűrűn még nem fordult azért elő, de a bajt megelőzendő, kicseréltük mindkét xenon trafót slim Canbus-os trafóra, úgyhogy a lekapcsolódó lámpa problémája is megoldódott. A gyári xenon trafó javíttatása amúgy már nem lett volna lehetséges, mert beázós volt, egyszer felújíttattam, akkor mondták, hogy többször már nem lehet. Meg azért a canbus-os mégis egy újabb technológia...
Ki lettek cserélve a csomagtér ajtó teleszkópjai is, megelégeltem, hogy többször bevágtam a fejem, mert a gyáriak visszaengedtek.
Annyi, hogy a képeken nem a kereszt lengőkar van, az utólag lett megrendelve, mivel rosszat rendeltem a képen lévő lengőkar alkatrész így feleslegessé vált, ELADÓ! :)
Sajnos ma délután, úton Zalakaros felé, Böhönyét elhagyva durrdefektet kapott az autó a jobb elejére, 110-es tempónál. Szerencsére semmi komoly nem történt, a gumi viszont kuka, valami végigvágta a belső oldalát. Úgyhogy most korábban beköszöntött a tél, illetve a téli gumi. Holnap felkerülnek a 16"-os téli kerekek, illetve a rajta lévő régi téli gumik. Amíg be nem köszönt a 7 C° alatti átlaghőmérséklet, addig azokkal járok, útána felkerülnek az vadi új téligumik is. Jövő tavasszal pedig a tervezett 2 db nyári gumi csere helyett, egy komplett szett kinéz, addigra majd kiválasztom, hogy mi kerüljön a nyári felnikre. Bye-bye 18"-os kerék, az idei évre :(
Eljött az ideje az vezérlés cserének, illetve esedékes volt egy újabb olajcsere is.
Természetesen a vezérműszíj, vízpumpa és a szíjfeszítők gyáriak lettek. Az olaj- és szűrők cseréjénél Selénia WR 5W40 olajjal, Alco levegőszűrő, Alco olajszűrő, WIX karbonos pollen szűrő került a drágámba ;) Cserélni kellett még a gyári xenonnak a központi magasság állítóját/szintezőjét, mert a faudi fej szétment, így akkor már az is megtörtént.
...és felkerültek végre a frissen rendberakott és fényezett küszöbjeim. Ismételten köszönet érte a sógoromnak ;) :)
Mivel tavaly ősz végén sikeresen lemarattam az első emblémáról a piros színt egy mosásnál a bogároldóval, így az első és a hátsó emblémát is lecseréltem, immár a legújabb van rajta :)
Eljött az ideje annak is, hogy az Kowalsky közelebb kerüljön a földhöz. Túlságosan nem akartam leültetni, próbáltam a gyári TI ültetőrugóknál nagyobb mértékben ültető rugók elkerülését.
Ennek örömére kapott egy új Eibach Pro Kit-et, ami 35 mm-t csüccsentett rajta.
Kimondottan jól áll neki, a 18"-os kerekek sehol nem érnek bele.
A rugók berakása után természetesen volt egy futómű beállítás is ;)
Ki lett pucolva a légtömegmérő is, mert teljesítményvisszaesés jelentkezett. Puszolás után minden fasza ;)