Verso - főkép
>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2018-04-08

Megjöttek az új Uniroyal Rainsport 3 típusú nyári gumik is, 225/40 R18 méretben. A 18-as kerekek közül egyet görgőzni kellett, mert a durrdefektnél minimálisan deformálódott, a belefér kategória. Javítva, centírozva + kerültek fel 0,5 mm széles nyomtávszélesítők is :)

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2018-03-21

Lecserélésre került a generátor szabadonfutója, mivel a régi be volt állva. Helyére INA került. A hosszbordás szíj is cserés volt, Gates szíj került fel megint. Le lettek cserélve az első fékcsövek is TRW-re. Illetve be lett állítva a futómű is.

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2018-02-24

Pár kisebb alkatrész cserére szorult, így a jobb első féltengelyen lévő gumiharangok, a rezonátor csövem, mivel azzal sikeresen fennakadtam egy kapupihentetőn és lett rajta egy lyuk, valamint stabilizátor rúd szilenteket újra kellett cserélni, mert nyekergő hangja volt, így az is megszűnt.

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2018-01-26

Nagyon idegesítő volt már, a hosszbordás szíj felől jövő állandó cicergés, úgyhogy megtörtént a szíj feszítőjének a cseréje :)

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2017-11-16

Mivel akadt pár dolog, ami lassan cserére érett a futóművön, így az most megtörtént. Stabrúd szilentek, hátsó kereszt lengőkarok cserélve, az első futóműbe is bekerültek a Bilstein B4-es gátlók. Ha már futómű felújítás, akkor dukál hozzá új téli gumi szett is, a választás a Hankook I*cept W452-es gumira esett, 205/55 R16 méretben.
Mivel a jobb oldali xenon trafó megint kezdte megadni magát, volt, hogy menet közben lekapcsolt, bár sűrűn még nem fordult azért elő, de a bajt megelőzendő, kicseréltük mindkét xenon trafót slim Canbus-os trafóra, úgyhogy a lekapcsolódó lámpa problémája is megoldódott. A gyári xenon trafó javíttatása amúgy már nem lett volna lehetséges, mert beázós volt, egyszer felújíttattam, akkor mondták, hogy többször már nem lehet. Meg azért a canbus-os mégis egy újabb technológia...
Ki lettek cserélve a csomagtér ajtó teleszkópjai is, megelégeltem, hogy többször bevágtam a fejem, mert a gyáriak visszaengedtek.
Annyi, hogy a képeken nem a kereszt lengőkar van, az utólag lett megrendelve, mivel rosszat rendeltem a képen lévő lengőkar alkatrész így feleslegessé vált, ELADÓ! :)

 
>> EseményAlfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2017-10-01

Sajnos ma délután, úton Zalakaros felé, Böhönyét elhagyva durrdefektet kapott az autó a jobb elejére, 110-es tempónál. Szerencsére semmi komoly nem történt, a gumi viszont kuka, valami végigvágta a belső oldalát. Úgyhogy most korábban beköszöntött a tél, illetve a téli gumi. Holnap felkerülnek a 16"-os téli kerekek, illetve a rajta lévő régi téli gumik. Amíg be nem köszönt a 7 C° alatti átlaghőmérséklet, addig azokkal járok, útána felkerülnek az vadi új téligumik is. Jövő tavasszal pedig a tervezett 2 db nyári gumi csere helyett, egy komplett szett kinéz, addigra majd kiválasztom, hogy mi kerüljön a nyári felnikre. Bye-bye 18"-os kerék, az idei évre :(

 
>> SzervizAlfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2017-06-20

Eljött az ideje az vezérlés cserének, illetve esedékes volt egy újabb olajcsere is.
Természetesen a vezérműszíj, vízpumpa és a szíjfeszítők gyáriak lettek. Az olaj- és szűrők cseréjénél Selénia WR 5W40 olajjal, Alco levegőszűrő, Alco olajszűrő, WIX karbonos pollen szűrő került a drágámba ;) Cserélni kellett még a gyári xenonnak a központi magasság állítóját/szintezőjét, mert a faudi fej szétment, így akkor már az is megtörtént.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2017-05-24

...és felkerültek végre a frissen rendberakott és fényezett küszöbjeim. Ismételten köszönet érte a sógoromnak ;) :)

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2017-04-27

Mivel tavaly ősz végén sikeresen lemarattam az első emblémáról a piros színt egy mosásnál a bogároldóval, így az első és a hátsó emblémát is lecseréltem, immár a legújabb van rajta :)

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2017-04-18

Eljött az ideje annak is, hogy az Kowalsky közelebb kerüljön a földhöz. Túlságosan nem akartam leültetni, próbáltam a gyári TI ültetőrugóknál nagyobb mértékben ültető rugók elkerülését.
Ennek örömére kapott egy új Eibach Pro Kit-et, ami 35 mm-t csüccsentett rajta.
Kimondottan jól áll neki, a 18"-os kerekek sehol nem érnek bele.
A rugók berakása után természetesen volt egy futómű beállítás is ;)
Ki lett pucolva a légtömegmérő is, mert teljesítményvisszaesés jelentkezett. Puszolás után minden fasza ;)