Public Enemy - főkép
>> EseményAlfa 166 2.0 V6 TB // 2012-04-14

Ezen a napon "Blade" cartárs invitálására a Tunexcom-Racing szervezésében egy autózással egybekötött kedvcsináló promófilm (nem pornó...) forgatásán vettem részt a Slovákiaringen. Lévén ez az alkalom nem a köridő faragásról szólt, a kényelmesebb módját választottam a 180km-es utazásnak: "főúri" kényelemben érkeztem az Alfa Romeo 166 V6 TB-val. 1570,-kg-s önsúly, '17-es kerekek Bridgestone Blizzak LM22-es téligumikkal, szóval nem a legjobb köridő megfutása volt a cél!! A 26,6 C-os aszfalton hamar bemelegedtek a gumik és az autó hibátlanul tette a dolgát! Nagy élmény volt evvel az igazi "granturismo"-val féktávokat venni majd újra és újra kipörgő kerekekkel kigyorsítani... Az autóban minden kiválóan működött, jóindulatúan és kiszámíthatóan csúszott meg, semmi nem melegedett túl benne, olajfogyasztást nem észleltem!! Azért legközelebb megint a 156-tal megyek pályázni, de jó tudni, hogy a 166-ban is benne vannak a versenygének és egy jó futómű-fék-motor-váltó kombóval akár a versenypályán sem kell szégyenkezni vele! :-))

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2012-04-04

Megjöttek szinte napra egy időben a Team Dynamics felnik és a versenyslickek!
Nagy öröm és boldogság!! :-))
Tengelyenként 2,5,-kilóval csökken a rugózatlan tömeg illetve az autó tömegközpontja 1,5 cm-el kerül közelebb az aszfalthoz.
Külön öröm, hogy a Pro Race 1.5 Gold felni érkezett, ami az angol cég legújabb fejlesztése. Erősebb, de könnyeb magnézium ötvözet. Jobb hűtés a fékeknek a módosított lamelláknak köszönhetően.
Hála az importőrnek, felár nélkül!! :-))

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2012-03-26

Vasárnap kapott az autó egy jó kis samponos mosást és aztán le is políroztuk a verdát.
Jó kis segítségem volt a munkálatokban... Immár ápolt fényezéssel várjuk a következő megmérettetést a Hungaroringen!! :-) A 3 db. "ráadáskép" a 03.19-i pályanapon készült a "parc fermé"-ben. Legjobb köridőm aznap 2.18.9mp. volt.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2012-02-21

Megjött a garnitúra fehér versenyfelnim Angliából! Csökkentjük a rugózatlan tömegeket!! Most már csak a Yokohama versenyslickek hiányoznak, remélem azok is hamarosan "áthajóznak" Japánból!! Alig várom már március 19-én a Hringes autózást! KÖRIDŐ JAVULÁST VÁROK!!! :-))

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2012-01-13

"Tomaszító" cartárssal elcseréltük a kerekeinket. Ezek a gyári fekete felnik gyönyörűek!
Utána kapott egy jó kis kézi mosást a verda, aztán irány vissza a garázsba!!
Kb. másfél hónap után ez jó alkalom volt egy kis autózásra a tavaszias +9 C-os napsütéses időben! :-) Persze pöcc-röff és még mindig brutálisan megy a gép!!!
Óra állás: 163.700,-km.

 
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2011-11-21

2011.11.19-én megejtettünk egy utolsó "átmozgató" javítást szeretett autómon.
Cserélve lett a kupplungmunkahenger, hogy ne folyassa a drága Tarox-fékolajat.
Kicseréltük a bal oldali féltengely-csuklót, hogy ne folyassa a drága Tutela-Technyx váltóolajat. A jobb hátsó lengőkar cseréje elmaradt, mert szemrevételezés után még nem csereérett a darab. Közben megjött a 2.5 V6 váltóhoz a kapcsoló-mechanika, így van egy teljesen jó tartalék váltóm az autóhoz ( + egy komplett Valeo kuplungszettem ).
A váltóba még át kell szerelni a GTA-váltóhoz felhasznált szinkronokat és használatra kész!! :-)) Munkálatok elvégzését a szokásos szakértelemmel "Csöri" végezte!
-kuplunghenger: 19.635,-
-csavar: 3.153,-
-féltengely 50.725,-
-lengőkar: 5758,-
-átmenő csavar: 1.835,-
-váltó "kapcsoló" 47.089,-

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2011-10-27

Lecseréltem a gyári fényszórókat projektoros GTA-style fényszórókra. Megint szebb lett az autó. A képek önmagukért beszélnek.

 
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2011-10-06

Megesett ez is. A legutóbbi pályanapon a fönti sikán előtt megállt az autó, mert eltüntek a sebességek a váltóból! Egy kis kattanás és utána gurulás a pálya szélére. Semmi fémes hang. Vontatás a boxba majd tréleren folytatódott az utazás "Surdával" az autómentőssel Várpalotára. No para, Csöri-mester kezelésbe vette a beteg "testrészt". Beépítésre került a "Punisher" kartárstól időközben vásárolt GTA-váltó és egy vadonatúj Valeo-kupplungszett. Jól sikerült a "műtét", a hosszabb végáttételnek köszönhetően azóta a 260-at is megfutja a gép. A versenypályán használt fokozatok is jobban kihasználhatóak. Olajfolyás semmi. Persze a Q2-diffi is átépítésre került!! Az utolsó képen a körömnyi méretű alkatrész látható, ami a galibát okozta! Nagyon-nagy öröm volt újra birtokba venni az autót, köszönet érte Csörinek így utólag is!!

 
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2011-08-21

2011.08.19-én egész napos fáradtságos és lelkiismeretes munkát követően "Csöri"-mester kicserélte a komplett vezérlést szíjakkal, görgőkkel együtt. Nagy köszönet érte!! Óra állás: 161.740,-km. Kapott a motor új, fémházas vízpumpát is. Még a gyári műanyag volt benne, meg is volt már repedve, sajnos, a 100 ezres szervíznél 2003-ban elfelejtették kicserélni... :-( Kicseréltük a jobb alsó lengőkart, orvosoltuk a "Q2"-diffi olajfolyását a féltengely szimmeringek cseréjével, ültettünk a futóművön elől 1 cm-t, hátul 2,5 cm-t + vagy 10-20 kilónyi cuccot (biztonsági övek, küszöbborítások, visszapillantó etc.) kipakoltunk a verdából. Jöhet a várva várt pályanap kedden!!!

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2011-08-21

A "Kalizsoli" cartárs által javasolt specialista tatai úti műhelyében 4 és fél órás munkát követően bekerült az autóba a "versenyszék" és a négypontos biztonsági öv. (-12,-kgs) Így a következő pályanapon már nem lesz fölösleges csúszkálás az ülésben illetve megszűnik a fárasztó "pankráció", a tornaóra jellegű térd, könyök és válltámasztás! :-)