Tagok >> Public Enemy >> Blog
Induló km-óra állás: 203515. Érkező km-óra állás: 206651. Megtett km: 3136. Indulás 2011.07.26-án 19h00. Érkezés: 2011.07.29-én éjjel 1h30. Sok megtett km, élménydús útszakaszokkal fűszerezve (a magyar utak után mi nem az?). Céges és privát tennivalók elintézve!
1. állomás: D-36088 Hünfeld: "Autodelta Agent" Herr Harry Schulze, informálódás lehetséges tuning lehetőségekről, terven kívüli beavatkozás: írattam a motorra egy új motorvezérlő programot. Az eredményt illetően pozitívak az érzéseim: alul ugyanolyan amlyen volt, 2000-től érezhetően erősödik, 3000-től 4500-ig brutál hátbavágós (tényleg!), 5500-nál kezd egy picit gyengülni, de azért simán elforog még 6500-ig...
2.állomás: D-45475 Mülheim an der Ruhr: "áru" leszállítva, meg sem kottyant a 180,-kgs súly a picikének! Megszabadultam a "ballaszttól", végre tudok felszabadultan autózni!! Oktatófilm indult a dekadens német verebeknek... :-)))
3.állomás: D-55606 Kirn: Céges látogatás: öltöny, "makkos" cipő fel, frizura, fizimiska belőve, elővesszük a legjobb formánkat!! Utólag mondhatom, hogy eredményes volt ez a látogatás, az út ára azóta már bőven "zsebben" van, és bízom benne, hogy ez még csak a kezdet...
És innentől jöhetett a szórakozás, irány Bajorország az "Unterallgau"...
4.állomás: D-87778 Stetten: NOVITEC tuningműhely, ahol megvettem az utolsó darab lökhárítótoldatot a "facelift" előtti 156-ra, ami raktáron volt... Gyönyörű Ferrarikat láttam a szalonban, a földön látható apró olajfoltok sem kerülték el a figyelmemet, ahogy "Csöri" mondaná: ez olasz, baszki! Ergó: egy pici olajfollttól még nem kell megijednie senkinek sem, biztosan jó autók azért a Ferrarik is!!! :-))
5.állomás: D-88656 Harburg am Schwaben: privát látogatás ebben a tündéri kis városkában, ahol azért üzletről is szó esett, de nem ez volt a lényeg, hanem egy kis feltöltődés és hát sajna felkészülés a fárasztó haza útra!!
Azért jó volt újra hazaérni, mert már nagyon hiányzott a kicsi családom....
2002.12.20. Éppen ezen a napon vásároltam meg alig négy évesen ezt a csodálatos Alfát. Egy 1.6-os 145 "Limited Edition" után lett az enyém. A 1.6-os 145-öst is imádtam, de ahogy beleültem a V6-ba, éreztem, hogy ez egy másik kávéház.
Úgy éreztem amikor megvettem, mintha mindig is erre az autóra vágytam volna.
Azóta sok minden változott az életemben, de az elkötelezettségem ez iránt a remek autó iránt fikarcnyit sem csökkent! Nagyon szeretem és egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy eladjam. Van már azóta másik Alfám is, amit szintén szeretek.
Sőt, időközben lett egy harmadik is, de ez most nem tartozik szorosan ide...
Egy dolgot biztosan tudok: ezek a különleges autók mind-mind külön egyéniségek.
Örülök, hogy ezeket az autókat birtokolhatom. :-)
Gyönyörű napos időben 24 C fokos hőmérsékletben zajlott a rendezvény mintegy 8-10 autó részvételével. Sajnos más olasz autó nem volt, így egyedüli Alfásként csapattam.
Végre működőképes kupplunggal tesztelhettem az eredeti "rövid" váltó áttétellel a kocsit. Miután beállítottam a megfelelő futómű-keménységet és eltaláltam az optimális gumi nyomást, nagyon jól kontrollálható lett a kocsi... Megjött az érzet, hogy lehet vele kanyarodni is. A pálya karakterisztikája -rövid egyenesek kemény féktávokkal, szűk fordulók, viszonylag magas rázókövek, a burkolat anyaga- nem kedveznek az autómnak, de ennek ellenére helyenként volt okom vigyorogni is...
Miután a félrekopott rallye-slickeket Yokohamás tanácsra megfordítottuk, sokat javult az autó balansza... Most koptak csak be igazán, van még bennük jó pár gyors kör!!
A kerékcseréknél nyújtott segítségért külön köszönet Szabó Marcika barátomnak! :-) Legjobb időm -a rázókövek használata nélkül- 1.25.7 mp lett. Maradt 2 körömben is jó pár tized -az egyikben elváltottam magam a célegyenesben, a másikban pedig megzavart egy lehúzódó autó- de így sem vagyok csalódott, mert az autó (váltó, kupplung, motor, fékek) megint jól bírta a strapát!
Ez már a második pályás szezonja volt a kocsinak, és kettő anyaghiba okozta meghibásodást leszámítva kitűnően bírja az igénybevételt!
Folytatás -remélem már egészségesen- a téli fejlesztéseket követően 2013-ban!! FORZA ALFA ROMEO.
Sajnos nem volt műszaki hibától mentes ez a nap. :-(
A Kovács Szabolcs által megerősített kupplungom tönkrement, a szinterezett betétek leszakadtak a tárcsáról. Csöri-mester szerint a szegecsek vagy egyszerűen a felvitt anyag silány minősége okozta a hibát. Köszönet a gyors hibafeltárásért és elnézést kérek az első csalódottságomban -a helyszínen félre diagnosztizált hiba miatt- tett elmarasztaló kritikáért! CSÖRI mindent jól rakott össze, és nem a régi kinyomócsapágy volt a rossz!!
A 3/3-as alfás "ügynököknek" külön köszönöm hogy korrekt aknamunkájukkal gyorsították a javítási folyamatokat.
Ma bekerült egy röpke 7 órás munkát követően a Varley Red Top 30-as verseny akkumulátor. Szellős lett a V6 motortere... :-) Kilenc kilóval könnyebb az autó, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy javítottunk a súlyelosztásán. Kiköltözött egy huszas a bal elejéből... Folytatás vasárnap a Szlovákiaringen, remélem jó időben és hangulatban telik majd a nap. A korrekt és lelkiismeretes munkáért ezúton is sok-sok köszönet Tomsics Gabinak!!
Régóta vágytam egy euroringes autózásra... Ez ma is a "szokásos" kacifántos úton, de megvalósult! Kisérőim csodálatos feleségem és a kis pöttömök voltak, akik nem sok érdeklődést mutattak apjuk szenvedélye irányában... :-)
Délután verőfényes napsütésben kezdtem neki a körözésnek.
Mivel az egész délután a rendelkezésemre állt, először a fennt lévő utcai gumikkal mentem ki a pályára. Kerestem az íveket, de a gumik nem akartak engedelmeskedni.
Cserélnem kellett, a tavalyi rallye-slickek kerültek föl. Na, az már egy más történet volt!
Innentől már fordult a kocsi és a féktávon sem kellett attól tartanom, hogy a kavicságyban végzem....
Legjobb időm 1.26.00 lett, ezt az időt és a 1.26.2-t többször is megfutottam. A legjobb -optimális- köridőm 1.25.7 lett volna, de ez sehogyan sem jött össze! :-)
A további köridőkből már látszott, hogy a gumik lassan befejezik földi pályafutásukat, lassan, de biztosan koptak szarrá szegények... Ennyi volt, ismét visszakerültek a Kumhók és a szokásosan "adrenalinos" és vidám hangulatú 134 km-es hazaút következett. Az autó jól bírta a strapát, az első spojlerem kapott egy rázókövet szemből, de szerencsére nem tört el és remélem, hogy a futómű sem ment el nagyon!
Folytatás szombaton a Slovákiaringen!! :-)
Ott hagytam abba a blogolást, hogy legutóbb Csörinél 12,00 kilóval lett könnyebb a vas. (gépháztető csere, klímahűtő + csövezése, kerékborítások eltávolítása.) A 2012.05.28-i Hringes pályanap előtt folytattam a súlyfaragást, poliészter méhsejt erősítésű műanyag csomagtérfedelet kapott a kocsi. (-4,-kgs) Az ajtókat is kikönnyítettük, a belső felületükre valamikor karbon borítások kerülnek.:-) (-16,30,-kgs) A központizár működik, zárható az autó, az elektromos ablakokat viszont megszüntettük. :-( "Kiugrott" a klímakompresszor is, ezért kapott a motor egy rövidebb hosszbordás szíjat + 1 görgővel is kevesebb kell. (-6,5,-kgs) A java azonban ezután következett, mert benne volt még a szőnyegezés és a műszerfal mögötti "érdekességek". Kiszedtük a műszerfalat és az összes bitumenes zajcsillapító sallang és nem használatos kényelmi extrák (légzsák, hűtő- fűtő radiátor, ventillátor, kábelezés) kikerültek a kocsiból. Ez összesen újabb 51,10,-kgs mínuszt jelent. A műveletek összes időigénye kb. 30 munkaóra volt. Az autó jelenlegi versenysúlya 1.120,-kgs. A súlyelosztás érezhetően sokat javult, kiváncsian várom hogy ez a vezethetőségben hogyan jelentezik a hétfői pályanapon... :-)
Hűtőcsere volt a tervben, de végül maradt bennt a régi, mert az égvilágon semmi baja sincs!! Így lett egy vadonatúj tartalékba, ha a régi sérülne. Kivettük a klímahűtőt, a csövezés nagy részét is eltávolítottuk és lemostuk a szennyeződéseket a lamellákról... volt mit lemosni!! Eltávolítottuk az ablakmosó tartályt, állítottunk a futómű keménységén és a sárvédő belső borításait is megszüntettük. Felkerült az új lökhárító a Novitec-toldattal, még a levegő elvezetést kell megoldani a fékekhez, erre talán a jövő héten fog sorkerülni. Jövő héten -ha minden igaz- meglesz az új műanyag csomagtérfedél a WTCC-szárnnyal, így a féktáv elején és a gyorsabb kanyarokban sem lesz gond a leszorítóerővel!! Összesen kb. 12 kilóval lett könnyebb az autó eleje, így a tömegelosztáson is sokat tudtunk javítani!! A munkákért köszönet a Csörgő Autószervíznek, Attilának és Józsi bának!
EL SEM HISZEM, OLYAN KIRÁLY LETT A VERDA!!! :-))
Ma egy újabb lehetőség nyílt arra, hogy kiautózzuk magunkat a "feljavított" Hungaroringen és öregbítsük szeretett márkánk hírnevét!!
(Ne szerénykedjünk, ez sikerült is, ma is kitettünk magunkért...)
Sajnos egyik cartársunk balesete beárnyékolta a jó időeredmények okozta "eufóriát".:-(
A három etapból az utolsóban -a rázókövek használata nélkül- sikerült két jó kört futnom. 2.18,1 és 2.17,9 lettek ezek az idők, ez 1 mp-es köridőjavulás az eddigi legjobbamhoz (2,18,9) képest! Ennyit javulást tűztem ki magam elé a teljes szezonra, nos ez már a második alkalommal összejött!! Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az újraaszfaltozott részektől határozottan gyorsabb lett a pálya, viszont a rallye-slickjeim már nagyon kopottak voltak.. :-)) Van még az autómban potenciál!!!!
Legközelebb májusban lesz megint nyílt nap, addigra sok fontos fejlesztést szeretnék megvalósítani. Pálya slickek használata, aerodinamikai javulást várok a módosított lökhárítótól, hűtőt cserélek a jobb hűtés érdekében és újabb súlyfeleslegek eltávolítása következik (klímahűtő, csövezés, klímakompresszor?, maradék kárpitok, bitumenes karosszériavédelem és minden biz-basz, ami fölösleges...)
Ezúton is köszönet a részvételért Csörinek, Kalizsolinak, Blade-nek és a többi lelkes Alfa fannak!! Ollah cartárs ma igazolatlanul hiányzott, őt megrovásban részesítem! :-))
Végre elkészült a módosított gépháztető a Cadamuro-légbeömlőkkel.
A merevítéseken is módosítani kellett, ezért 4 kilóval megint könnyebbek lettünk!
Jöhet a 30 fokos nyári meleg!! :-)