Tagok >> Public Enemy >> Blog
Nemrég volt épp 10 éve, hogy megvettem egy Cartárstól, aki Hollandiából importálta.
Nagyon szeretem ezt a gépezetet...sok klassz élménnyel gazdagodtam általa.
Húztam vele kéttengelyes lakókocsit, vontattam autószállító trélert rajta a versenygéppel és simán elvitt minket nyaralni bárhova, ha kellett...300 e km felett járunk már és eddig elkerültek a problémák...Erősen alulértékelt autónak tartom, nevetséges árakon lehet már venni őket! Én csak mindenkinek ajánlani tudom.
11 éve nálam és október 28-án lett 20 éves...
21 éve viselem gondját több-kevesebb sikerrel és november 25-én lett 25 éves!
2022.12.28-án az első érdeklődő elvitte "Dörmögőt" KM: 285.231.
Alfás közegbe került, remélem ugyanúgy gondját viselik majd, mint azt én tettem.
Eladó lett az autóm, mert a munkám miatt nincs időm használni.
Mindig kizárólag OMV prémium dízellel tankoltam.
Gondos, Alfás kötödésű új tulajt keresek neki!
Friss műszaki vizsga (2024.11.24.).
2019. március 22-én vittem a megbeszélt időpontban "CZ Tuningman" Gabihoz a kocsit. Azt már korábban a vezérműtengely jeladó és a MAP-szenzor takarításánál "Kiko" cartárssal megállapítottuk, hogy a leömlő környékéről jön a sivító hang. Jó volt a sejtésünk, 2 db csavar bele volt törve a leömlőbe és annyira el volt vetemedve, hogy 2 órát síkolták a gépműhelyben, mire jó lett. Kiderült, hogy korábban itt is kókányoltak, mert a 8-as méretű csavarok helyett 10-es méretűek vannak becsavarva. Ez a tőcsavar törés állítólag az 5 hengeres motorok típushibája, most orvosolva lett. Ha már adott volt a lehetőség, akkor az EGR-szelepen található meneteket is újra fúrták, mert a négyből kettő kuka volt, illetve ki lett takarítva a szívósor és le is lett falazva az EGR-szelep, amit korábban Manky cartárs kiírt a rendszerből. Kapott a motor egy új gyári vezérlést és vízpumpát, amit az Elaforg-tól szereztem be. Azóta nincs az indításnál hallható "cicergés" és a motor járása is nyugodtabb lett. Gabi szerint el volt rakva a vezérlés egy foggal. No comment! :-))
Átnézettem a hűtőrendszert, a vízhőfok néha picivel 90 fok fölé megy, de hibátlan a vízkör és nem ereszt a hűtő, ezek szerint ez természetes tartósan nagyobb tempónál. Megnyugodtam! :-))
Az olajhűtő csövezésén találtunk még olaj kicsapódást, de az sem vészes, ezért tartalékolom még az "Alfi156" cartárstól vett vadiúj olajhűtőt.
Érdekes módon a szervóolaj fogyására nem találtunk semmilyen nyomot, mondjuk jó ideje már tényleg nem kellett utántöltenem Tutela GI/A-t, de azért furcsa a dolog...
2019. április 05-én hoztam el az autót a műhelyből, pont aznap, amikor a kis Fiat Cinquecentónk 13 hónapnyi lakatolást követően friss műszaki vizsgát tett! :-))
Kicsit javult mára az időjárás és a kb. 6 éve a garázs polcán porosodó gyári pedálszett beszerelésre került. A munkálatokat "JETi" cartárs kivitelezte. Fasza lett! :-)
2018.12.17-én sor került "Tuningman" cartársnál egy szervízre, amire kb. 6 héttel ezelőtt kaptam időpontot. Eredetileg a stabilizátor rúd cseréjét és az EGR-szelep falazását terveztük. Ezekre a műveletekre nem került sor, egyrészt, mert a ropogás megszünt a balos féltengely cseréje óta, másrészt pedig egy idő óta hibákat dobált a gép, túltöltött a turbó. Erre koncentráltunk. Megjártuk így Ausztriát, 140-150-es tempóval 6,3-as fogyasztással, mégsem élveztem. :-) Turbófelújításra nem szerettem volna költeni, úgyhogy reménykedtem... Nos, kiderült, hogy a szolenoid szelep volt eldugulva, a kifújást követően a hazaúton már szuperül tette a dolgát a gépezet és egyszer sem tiltott le. Természetesen a hibát töröltük. Olajat cseréltünk, a nálam egy idő óta favorizált Motul 5W-40 észteres "versenyolaj" került a motorba. Km: 276.455. Az olajszűrő cseréje megért volna pár képet, sajnos az autóban maradt a telefonom. Innen üzenem annak, aki ilyen helyre tervezte az olajszűrőt, hogy nem normális! :-) Ez még a GTA-nál is jobban hozzáférhető helyen van.... pedig oda is nőgyógyász kezek és nagy adag szerencse kell a roncsolásmentes cseréhez! :-))
Megnéztük a kipufogócsonkban lévő "kübli" állapotát, hamár szét kellett bontani, hogy hozzáférjünk a szűröhöz, szép szürke színe van, dugulásnak nincs jele. Az alsó turbócsőbe is belenéztünk, teljesen száraz, folyásnak semmi jele és lerakodásokat sem találtunk. Lehet, hogy megúsztam a turbó felújítással járó nyűgöket, legalább is egyenlőre! :-)) Mostmár remélem, hogy egy ideig csak hajtani kell a gépet, mert legszívesebben ki sem szállnék belőle, annyira szeretem! :-))))))
A bal első féltengely alig 3ezer kilométert bírt nálam. A vásárláskor diagnosztizált stabilizátor rúd ropogás megszünt, ergo már vásárláskor "féltengelyes" volt a kocsi. Fasza. Rohadt drága a gyári alkatrész és persze csak akkor van garancia, ha szakszervízben építik be. Remélem, a jobbos féltengellyel nem járok hasonlóan, mert egyenlőre kiürült a kassza így karácsony előtt! :-) A váltóban is cseréltünk olajat, 2,8 liter Tutela Technyx került bele némi Liqui Moly adalékkal feljavítva. Egy szép bordó Giulia QV mellett felkerültek az autóra a frissen szerelt téli kerekek is. Ideiglenesen eltávolítottuk a nyomtávszélesítő pogácsákat, engem nem zavar, hogy "normál" állásban terpesztenek a kerekek. Jól állnak neki a 18-asok!!
"Dörmögő", mert az autó gyermekeimtől ezt a nevet kapta a keresztségben, éppen az Autóház Budaörs-nél várja, hogy a bal első komplett féltengely megérkezzen és beszerelésre kerüljön. 2 részből áll a féltengely, az egyik a lengyel raktárból jön, a másik pedig Olaszországból. 2 és 4 nap a szállítási idő. A régi annyira szétment, hogy nem éri meg javíttatni, ezt mondta Sóskúton Kerekes József mester: "megcsinálom magának, de ha teheti, vegyen újat". Valamikor hányaveti módon lett javítva, ezért is ment szét újra, de ezen az újabb kendácsoláson már meg sem lepődöm! :-))
Ha már lent vannak, átnéztük a nyárigumikat: a minta 1 kivételével nem rossz, viszont kiderült, hogy pont az egyik jónak mondható gumi (jobb első) szálszakadt! Gyártmány: Pirelli PZero Nero 215/45x17, szóval tavasszal vehetek 2db-ot belőle. :-)
Jó hír, hogy a Brembo-fékek (tárcsák, betétek, fékcsövek) nagyon jó állapotban vannak és a kocsi alatt a kedvencem, egy Bilstein márkájú futómű van!
Visszatérve post-om eredeti témájához: agyaltam sokat, hogy feltegyem-e a 147 GTA gyári téli kerekeit -hiszen azok tavaly is csak pihentek a garázsban- de aztán máshogy döntöttem. Egyrészt, szeretnék még télen is autózni a GTA-val, lehet, hogy kelleni fognak rá a kerekek, másrészt van egy szett 18'-as Team Dynamics felnim kopott Michelin semi slickek-kel (thx. "Kalizsoli"), amiket edig alig használtam. Meghirdettem hát a kocsival kapott 16'-os téli kerekeket és miután hamar elvitték őket, a pénzből "Black Friday"-os áron beruháztam az új 18'-as szettre. Mivel napi használatban lesz a kocsi, ezért nem baj, ha zsír új gumikon gurulunk majd!
Első kép: 16'-os szett. Többi kép: vásárolt új gumik. Köszönet: Alcar Hungária Kft.