Tagok >> Süni155 >> 159 2.4 20V JTDM Q4 TI >> Blog
- Típus:159 2.4 20V JTDM Q4 TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Fekete
Első fékbetétek Remsara cserélve, valamint a fékbetét rögzítők is cserélve lettek TRWre. Brutálisan összegyógyultak a rögzítők és a feknyergek. 2 napig tartott 4 darab rögzítő kiszedése...
Egy ideje letámasztottam Rönét, szinte már hétvégi autoként van tartva(furcsa ez az én számból hogy egy Diesel hétvégi autó) , mióta vettünk egy melós Ducatot. A minap pont kedvet kaptam hozzá hogy vásárolni vele menjek. Beültem de mintha nem lenne az igazi, minden, homály és lassú. Indítanám de csak éppen tekert kettőt. Szuper lemerült az aksi az 1 hónapos állásban. ( elfelejtettem lekötni a negatív sarut.) Ducato aksit beraktam és már ketyeg is! Gyorsan vissza cseréltem és már mentem is. Bevásároltam, majd a kocsihoz közelítve elég erős fagyálló szagott éreztem, tető felnyit kiegyenlítőtartály visszafolyó ágánál szivárog a fagyálló. Nagyszerű, rátőltöttem( nem sokat éppen minimum alatt volt a szint) , indulhatunk! Önindító nem teker, maradunk... Aksi csere, indít újra szól a klekk klekk klee ( vagy ahogy mások nevezik:" a lenyűgöző öthenger hang" biztos velem van a baj hogy én nem tudom így értékelni...)
Hazáértünk, hétvégén ugye nem sok autósbolt van nyitva. Bontottan kerestem tartályt... 9-10e forintért akartak adni számomra új bontosok . Végül arra jutottam várok 1-2napot. Jó lesz nekem a GYÁRI ÚJ 8900ft-ert... Nem vagyok egy fillérbaszó, de a Bmw óta 2x is körül nézek mi mennyi... És előnyömre válik... Nem értem miért kerül többe egy használt termék egy ugyan olyan minőségű új gyári terméknél... Nem rég jártam 2 Fiat bontónál a Ducato miatt , természetesen hétvégén folyt össze az olaj a hűtővízzel (kijukadt az olaj hűtő) 20000ft ért kaptam ajánlatott egy utángyártott bontott hűtőre. Hétfőn meg vásároltam az új hűtőt 11000ft-ért igaz kedvezménnyel. De a Kaufferbe 15000ft lett volna kedvezmény nélkül ugyanaz a termék ára... Egy másik bontóból rendeltem 4 db jó állapotú 4 évnél nem régebbi gumikat, majd mikor szállították ki kaptam 3 darab tizen x éves halálfejmintás gumit (kopás jelzőig futott szetrepedezett beton kemény) megkoszontem de megkertem hogy ezt a tulaj a saját autóján használja lehetőleg forgalomtól elzárt úton...
Így bár adtam egy újabb eséjt ennek a bontozásnak de rajottem ennek nincs értelme. Persze le írom biztos vannak normalis bontosok is, úgy ahogy az Alfanal az Érdi bontosok vagy pl az Érdi 155 bontó. De én már belefaradtam ismét egy időre a vitatkozásba meg a keresgetésbe. Így javarészt a fiat alfa szakuzletbe járok vagy a Kaufferbe.
Pár hónapja írtam már az 155 blogban hogy itt a helyi autók nincsenek műszakilag a toppon...
Mikor a Ducatot megvettem utána elvittem eredet illetve műszaki vizsgára. Ha ezt valaki elmesélné nem hinném el neki amit én ott láttam... Jött egy kis Vito frissen festett, frissen gittel, kirohadva. Következő egy trasporter: a menetszél hatasára libeg a padló lemez!!! A küszöb szetrohadva épp hogy begurult le is rohadt... 5percig köszörült mire egy másik kocsival bebikázták!!! A következő versenyző pedig egy F astra 3 hengerrel épphogy csak befulladt a parkolóba... De volt itt még sok látni való amit inkább nem részletezem... Komolyan mondom pofám nem lenne ilyen állapotú roncsokat vizsgára vinni... És még büszkén elő adják magukat hogy ki nem költött semmit az autójára... "Csak olajat cserélek de egy éve még azt sem kellett"
Egyenletlen rázós úton elkezdet kopogni a futómű.
Kaufferbe vettem két jobb oldali TRW stabilizátor rudat, elsőt, hátsót. Másnap megkaptam, jobb hátsót ki is cseréltem, bár még jó volt. Az elsőt már másnapra hagytam. Ma reggel nekiáltam az elsőnek. Kiszedtem, szintén tökéletes... De már elkalapáltam rajta a menetet, kibontottam az új stabrudat de jobb helyett balosat kaptam. Gyorsan rendeltem egy tényleg jobbosat. Délután kicseréltem. Próbakör... Ahogy rossz úton haladok újra kopog.
JTS552 jobb hátsó
JTS477 jobb első
JTS478 bal első
Motorolaj és szűrőcsere 7419km után.
Olajcsereperiódus nullázva.
Valamint átraktam a nyári kerekeket, úgysem használom nagyon sűrűn.
Olaj: Selenia WR 5w40
Szűrő: Filtron oe670/1
Jelenlegi Km: 178958
Tankolás után mentem volna haza, gyújtás, start, semmi...
Nem teker, nem világít, nem csinál semmit. Saru megmozgat van áram! szuper! indít, megint semmi. Picúr haza vontatott, átnézés pozitív oldalon valami nem oké, valószínűleg kábel szakadás. Amit tudtam széthúztam, kontakt spray összedug, széthúz, össze, szakadást nem találtam. Újra klekk klekk klee az 5 henger.
Sikerült befűzni, átfűzni,összekötni, kifúrni.
Nyomástartó elosztót szétszedtem nem sok maradt meg a belsejéből, ideiglenesen kipucoltam, ebből majd kell szereznem egy újat. Tökéletesen üzemel.
Ma össze próbáltam a dolgokat.
Fényszórómosó szivattyú kábele a szélvédő mosó mellet volt lefóliázva, gyárilag becsomagolva! Szuper! MESel engedélyeztem, tompított felkapcsol de nem kapott áramot. Motortér biztositéktáblából hiányzott a mosóreléje.(T17) Bárdiból vettem eggyet bedugtam és már működik is. A mosó tartályba szerencsére kivan alakítva a szivattyú helye, csak ki kell furni valamint egy tömítő gyűrűt belecuppantani. A lökhárítóba befűztem a csővezést valószínűleg ez lesz a végleges formája legalábbis így adta magát. Fúvókák be pattintva.
Ebayen rendendelt mosószettem megérkezett.
Párnapig távol voltam mivel szüleimnek segítettem költözni, mire haza értem a fényszórómosós lökhárító nem épp úgy volt ahogy én hagytam, törötten várt. Most vagy megint kereshetek lökhárítót vagy a meglévőt hegesztetem és fenyeztetem.
Ebayen találtam egy fényszórómosó szettet ami a következőket tartalmazza: 6db fúvóka, csövezés, valamint a szivattyú. Kicsit sajnáltam érte kifizetni 61397 forintot (szállítással) de még mindíg olcsóbb mint az új ára, így megrendeltem.
Egyenlőre semmi bekötési rajzot vagy képet nem találtam sem a mosóhoz sem a xenon fényszórókhoz, abban bízok hogy végig van fűzve a kábel köteg és nem kell mókolni, bár mivel 2008-as autó így nincs sok remény.
Igazából már az első napon tudtam hogy ezzel a fényszóróval még lesz dolgom. Elég gyengén világít, faterom is panaszkodik a breraéra hiába tisztítgattam, políroztam. Valami erősebb kell: Xenon! A fényszórót is kilométerenként mosogathatom az állandó esős, saras idő miatt. Szóval a fényszórómosós lökhárító is kelleni fog, és akkor már legyen gyári. Kezdődik az alkatrész gyüjtögetés...
Jófogáson találtam rá, üres mosós, radaros lökhárító. Most fúvókákat, csövezést és szivattyút keresek hozzá. Persze találtam hozzá mindent is... Pl.: 12000-20000ft/fúvóka áron... Azaz csak a 6db fúvóka 72000-120000ft