Tagok >> Halesz >> GT 1,9 mJTD >> Blog
- Típus:GT 1,9 mJTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:nero metallico
Ismét jól vizsgázott az autóm: több mint kétezer kilométert tettünk meg egy dalmáciai nyaralás során. Autópálya, változatos szerpentinek, Budapest-Makarska oda-vissza, kirándulás Hvaron és Trogirban. Összesen 2.053 km, 6,6 literes átlagfogyasztás. Meg voltam elégedve :)
Egyik este megyek haza, és az utcámban, a garázstól kb 10 méterre leesett a kipuffom... ráadásul nem hátul, hanem elöl toltam magam előtt a csövet... hátramenetben beálltam a garázsba (előre így nem ment volna, leszakadt volna az egész...)... A leömlőből szakadt ki a cső...
Miután több szaki is azt mondta, így inkább ne guruljak vele sehová, Teddy segítségét kértem, ő vontatott el kipufogóshoz. Itt is köszönöm Neki! :)
Mint kiderült az elöl lévő flexibilis cső adta meg magát, ami miatt elkezdett lógni a cső első része, majd szépen leütöttem párszor, és egyszer csak kiszakadt.
A neten találtam egy éjjel-nappali szervizt, ahol kipufogókkal is foglalkoznak, az I. kerületben van a Mészáros utcában. Mivel nagyon korrektek voltak, íme a webcímük, ajánlom őket: http://pupakteam.sss.hu/
Nincs annál dühítőbb, amikor a saját hülyesége miatt ejt az ember sérülést az autóján. Én egy kerkapuval jártam így, nekem jött... :) Ráadásul egyszer már beálltam és kiálltam azon a szűk kertkapun, amin másodszorra nem sikerült, pedig figyeltem, és tudtam hogy szűk.
De a kerékkel kilöktem a téglát, amivel ki volt támasztva, és azzal a lendülettel rá is húztam a kertkaput a bal első sárvédőre. Elég ideges voltam aznap este, ráadásul ez a balatoni GT talin volt, nem kissé szúrta el az estémet. (De a jégerek és a borok helyretették :)
A javítást végül a Large Autóra bíztam, cseréltettem a sárvédőt, és ha már úgyis fényezőhöz kellett vinni az autót, a hátsó lököst is lekapattam, azon is volt sajnos egy csúnyább karcolás (amit Esztergomban nem győztem matrica-csillagokkal eltakarni :).
Szóval ami az elmúlt három napban történt: három elem fényezése (az ajtóba is beleködöltek), szerelés, plusz kértem egy új első emblémát is, mert lejött róla a lakk.
60-ezres nagyszerviz (amely egyesek szerint elég 80-nál, de én szeretek biztosra menni :)
Olajcsere, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, vezérműszíj+feszítőgörgő cseréje.
Csörinél voltam ismét, éljen a szombati nyitvatartás! :)
(Asszem erre a vásárlásomra mondják majd azt, hogy gyakorlatilag pénzkidobás :)
A nap sztárjai a sötétített Blackline lámpák! A krómcsíkos bajszok is bekerültek az első lökhárító aljába - korábban pedig a sötétített indexek is be lettek szerelve - így szinte teljessé vált a külső facelift! :) Viszont teljesen egyedi mindez, mert a blackline felszereltséghez matt króm színű alsó díszléc és pajzs jár, az enyémen pedig a "hagyományos" króm színűek vannak. Azaz kicsit kevertem a dolgokat, de nekem így tetszik! :)
Két évet fiatalodott az autóm :D Azt hiszem ez az "arc-tuning" olyan, mint a csajoknál a botox-kezelés :)
A beszerélésrt hatalmas köszönet Csörinek és a Csörgő Autószerviznek (www.csorgoauto.hu)!
A költségek: fényszórók: 72 ezer forint, indexek: kb. 10 ezer, krómcuccok: 18 ezer (ezekre már nem emléxem pontosan, mert még AlfaCity előtt vettem őket)
Négy éves az autóm, műszaki vizsgára kellett vinni. Szamosiék intézték.
Sajnos a hátsó fékfékbetétek és a tárcsák teljesen el voltak kopva, így ezeket kicserélték. Most minden oké :) Kicsit furcsállom, hogy 60 ezernél elkoptak... szerintetek reális?
AlfaCity. Hát én az ideiből csak arra emlékszem, hogy fel-le rohangáltam a Bazilika, a sátrunk és a szponzorok között, csak néhány pillanatát tudtam élvezni a rendezvénynek. Gyakorlatilag abból állt a napom, hogy folyamatosan egyeztettem a szponzorokkal, kergettem Andust és Teddyt, hogy ezt meg azt mondják be, és próbáltam megoldani a nem várt problémákat. Például 20 perccel a jégszobrász fellépése előtt derült ki, hogy fent nincs CD-jászó, amivel le tudják játszani a produkcióhoz szükséges zenét.
A következő dolgok maradtak meg emlékként:
1. Többször kénytelen voltam inkább a füvön közlekedni, hogy ne állítson meg egyikőtök se, mert akkor sosem végeztem volna el a feladataim :)
2. Fél órát álltam sorba, hogy vegyek egy hotdogot az egyik hostessünknek :)
3. Alig pár emberrel tudtam 5 percnél többet beszélgetni, :(
4. Megnéztem a jégszobrász produkciójának a végét, és a második bringás show utolsó 5-10 percében tudtam egy picit fotózni. Ezek nagyon tetszettek, profik voltak!
Hát kábé ennyi. A többi elment, elszaladt, nagyon gyorsan.
Szerettem volna egyszer nyugodtan végigsétálni, beszélgetni minden ismerőssel, fotózni sokat, dehát ezzel elment volna az egész nap.
A vicces az, hogy sokkal jobban élveztem a tali előtt lévő, és az utána következő napokat. Pénteken már 2 körül megérkeztünk, körülnéztünk, előkészítettük a molinókat (lásd fotók), végignéztük a színpad és a kapuk építését, segítettünk amiben tudtunk. Vasárnap pedig leszedtük a "Csillagos-sávos" matricákat az autókról, és beszélgettünk azokkal, akik ottmaradtak vasárnapra is, és a hazaút előtt még felnéztek a Bazilikához. Szóval ezek a napok kicsit nyugisabbak voltak.
De minden fáradságot megért, amikor olvastam, hogy jól éreztétek magatokat, és igen: a kritikákat is örömmel fogadtuk, még azt is, amivel nem értettünk egyet :) :P
Most már csak azt várom, hogy jöjjön a Selénia Rally, ahol én fogom azt csinálni, amit Ti csináltatok szombaton. :)
A képeken meg lehet röhögni :D
Azt hiszem az eddigi legszebb AlfaCity-s díszítést kapták meg a szervezők autói. Az elmúlt években is igyekeztünk látványosat alkotni, de most sikerült találni egy olyat, amely mind a négy típushoz (GT, GTV, 145, 147) nagyon illik (lásd a többiek fotóit: BeeGee, count M, Teddy, Tommi).
A "csillagok és a sávok" nagyon vagánnyá tették a GT-t. Az autót persze matricák nélküli is megbámulják, de így felcicomázva szinte mindennap legalább egyszer megkérdezik, hogy valami rendezvény lesz? A gumisnál mondták, hogy látták a reklámfilmet is, sőt az egyik étteremben a törzshelyünkön is közölte a pincér srác, hogy az Indavideon elcsípte a filmünket :)
De volt olyan is, hogy egy idősebb bácsika nézegette az autómat, így szóba elegyedtem vele. Rákérdezett, hogy "ez valami esztergomi cég?" :) Felvilágosítottam, hogy nem éppen :)
Szóval az "üzenet" nem jut el mindenkihez, de szerintem az autóbuzik tudják, hogy már megint itt van április, ami egyenlő AlfaCity-vel :)
Nem bírtam tovább, felrakattam a nyári felniket. Az egyik ok az volt, hogy felkerült az AlfaCity-s matrica, és az sokkal jobban mutat a 18-as kerekekkel, mint a 16-osokkal :) A másik meg, hogy végre volt egy szabad délutánom, és el akartam kerülni a szokásos sorbanállást a gumisnál. :)
Ismét megállapítottam, hogy ezek a felnik állnak a legjobban a GT-nek (bocs minden más GT tulajtól :).
Az új nyári gumijaim: Pirelli P Zero Rosso. Most már ez is olasz az autón :)
A téli gumikkal ezen a télen mindössze 6.077 kilométert tettem meg. Az előző télen 10.044 kilométert futottak, bár akkor március végéig fent voltak :)
Egy ideje már kopogott és nyöszörgött a futómű rossz úton. Érett már a csere, de halogattam. A nagy hidegben még durvább hangja volt már, így hár megérett az elhatározás.
Ezúttal Csöriék szervizét teszteltem le :) Igaz Várpalota nincs közel, de legalább találkoztam és beszélgettem egy nagyot Csörivel, aki saját kezűleg szerelte az autóm. (Az Alfákat mindig ő csinálja). Ráadásul plusz pontok a szombati nyitvatartásért, ami nekem nagy előny, nem szeretek emiatt szabadnapot kivenni.
Most ismét csöndes az autóm. (csak a dízel kerreg :P)