Eltelt két év... "Covid műszakik" tömkelege miatt bő két hét késéssel sikerült műszaki vizsgát tenni. Ez lesz két év múlva is? Benne van a pakliban. Sokat nem ment a gép....
Km: 210643
Cseréltük az olajat (Selenia Racing 10w 60), természetesen a szűrőket (olaj, levegő és pollen), valamint a hátsó kipufogódob kapott új gumi tartókat, mert a régiek kissé repedezettekké váltak. Továbbra sem használom nagyon sajnos...km: 210100
Az első futómű már egy ideje hangokat hallatott, legfőképpen bal oldalról. Az ellenőrzés során kiderült, hogy a szilentek és gömbfejek is kissé elhasználódtak, így ha már csere, akkor a mindkét, azaz bal és jobb oldali alsó és felső lengőkarok cseréje mellett döntöttem. Ez mellett kapott új stabilizátor összekötőket, valamint féltengely gumiharangokat. Ha már szerviz, akkor a kézifék kötél mindkét oldali cseréje is megtörtént valamint az olajkönnyezés miatt két szelepfedéltömítés cseréje is időszerűvé vált.
Km: 209417
Hidegebb időben észrevettem még korábban, hogy lakott településen kívűl mintha visszahűlne a vízhőfok kicsit. Nyáron ez értelemszerűen nem tapasztalható. Megelőzés jelleggel ma termosztát és fagyálló cserére került sor. Behr gyártmányú került bele. Km: 208744
Olyan ritkán használom ezt az autót, hogy az hihetetlen. Nem így terveztem, amikor megvettem, de jelenleg ez van. El is gondolkodtam kósza eszmefuttatás szintjén, hogy lehet el kellene adni... De amint beülök és megyek vele, utána már szó nincs erről, valahogy elvarázsol. 😁
Volt egy kis időm és gondoltam kipróbálom a Lotuscleaning Leather Cleaner és Leather Care termékeit az autó bőrbelsőjén. A termékekről mindenfelé írt dicséret nem alaptalan úgy gondolom. Igaz a képek talán nem adják vissza, de mindenképpen elégedett vagyok az eredménnyel.
Nekem is sikerült a gépsárkányhoz (minden előzetes szándékom ellenére) egy kulcs rendelkezésre állása mellett hozzájutni. Ezt én nem tartottam biztonságosnak, így felkerestem a többször emlegetett pápai kulcsos vállalkozást. Valóban igazak a hírek, és kp ellenében simán megoldották, hogy ne fájjon a fejem az miatt, ha véletlenül elhagynám a kulcsot, vagy esetleg megmakacsolná magát az egyetlen kulcsocska és nem nyitna többé sem az ajtót, sem a csomagtartót.
Műszaki vizsga előtt kapott két darab új gumit a hátsó tengelyre, mivel a régiek már erősen a kopásjelzőt mutogatták. Sava Intensa HP2 XL FP gumiabroncsra esett a választás. Sikerült menni vele szakadó esőben és nyári hőségben is. Egyenlőre nincs rá panasz. Választásom oka, hogy évi kevés km futással számolok, nem igazán éri meg prémium abroncsra beruházni, mivel elkopni nem fog az autón, legfeljebb elöregedni.
Kapott még két új ablaktörlőlapátot, két új izzót a rendszámtábla világítás céljából ( a benne lévő ledizzók repültek kifelé), valamint a vezetőoldali ablakvezérlő panel is kicserélésre került, mivel a két első ablak mozgását irányító gombok kissé nehezen végezték a feladatukat, kellett az "érzés" hozzá.
Műszaki csont nélkül, újabb 2 év, és egy vizsgabiztosi dicséret, hogy milyen jó bőrben vagyunk. Km:207610
Hobby autóról lévén szó a téli hónapokra ideiglenesen kivonásra került a forgalomból 3 hónapra, majd a pandémia miatt ez meghosszabbításra került még 3 hónappal. Közben azért néha kicsit át lett mozgatva a vas, így egyszer csak olajfolyással szembesültem. Kiderült, hogy az olajdeknin van egy kis repedés, amely korábban valamilyen módszerrel eltűntetésre került, de az anyag megfáradt. Olajdekni kicserélésre került, valamint az alig "használt" olaj és olajszűrő is. Ismét Xado 10w60 került bele. Km: 207469
2
376