Hálistennek valami istenbarma leütötte a visszapillantót, többet se hagyon az autót estére az utcán ha tehetem. HNH autónál akkor már beiktattunk gyors futómű beállítást illetve ki lett cserélve egy jobb oldali kömbfej is.
Műszakira felkészítés, check. Olajcsere, check. Minden rendben, check. Műszaki abszolválva, 121.000 Km.
Na szép, megadta magát az akku. Ahogy elnézem az előző bejegyzést, majdnem percre pontosan három évig bírta. Gyanítom a Pajzs szívta le mivel nem volt használatban majdnem egy hónapig a kis paripa.
Felvillant a motor control check lámpa és az autó vesztett az erejéből, 2000 rpm felett alig akart menni szegénykém. Szervízből az ítélet. EGR szelep csere, be volt állva, nem lehetett már tisztítani. Kicserélték, kicsit még rakoncátlankodott, de mostmár húz mint régen :-)
Ma reggelre volt időpontunk az Autóház Budaörshöz a nyolcvanezres felülvizsgálatra.
Két kisebb dolog volt még a "kívánságlistán". A jobb első kerék kicsit nyüszögött, mint később kiderült egy pici kavics szorult be a féktárcsához valószínűleg a téli kerekek felrakásából. A másik dolog pedig a jobb ajtó nem csukódott 100%-osan, néha rá kellett segíteni. Ez is egyszerűen orvosolható volt.
A majdnem egy napos móka végeredménye:
- Olaj-, levegőszűrő-, pollenszűrő-, és olajszűrő csere
- 4 új fékbetét
- 1 db fényszóró izzó + 1 db halogén izzó
- Futómű beállítás, fékhatás mérés, fényszóró beállítás
145 511 Ft
Végre egy kis nyugalom az ünnepek között. Kicsit megkésve, de még idejében felkerült a téligumi garnitúra. A nyári gumik már cserére szorultak egyébként is, nomeg nem is akartam vesződni a két felni szettel, így a gyári 17''-es felniről lekerült a nyári szett és fel a téli. Hosszas ADAC teszt és fórum olvasgatást követően a Michelin Alpin A4-ra esett a választás. Tesztelés indul, tapasztalatok később...
Ma reggel megadta magát a gyári akku, eddig bírta. Gyorsan ki is cseréltem egy hasonló tulajdonságokkal rendelkező Bosh-ra.
Megvolt a hatvanezres szerviz: teljes vezérlés, olaj, szűrők. Plusz első két felső lengőkar is cserélve lett... hidegebb időben nyüszögött kicsit. A diagnoszika és átvizsgálás minden mást renben talált, reméljük ez még sok tízezer kilométeren így marad :-)
A gyors, precíz munkáért pedig köszönet az Alfa-Szatmárinak.
Szándékomban állt a történelem ismétlődését megakadályozni, ugyanis előző olaszom sajnos lopás áldozatává vált... :-( Tanulva az esetből, a GT megszerzése után egyenes út vezetett a Pajzs műhelyébe, ahol a szakember gárda néhány óra alatt beépítette a Pajzs lopás-, indítás- és rablásgátlóját. Honlapjuk beszédes: www.lophatatlan.hu statisztika: pajzs technológiával ellátott ellopott autók száma: 0.