Blog >> tél
Az autó mellé kapott Fulda téli gumikkal mentünk 2.945 km-t a szezonban, de elég hangos futásúnak bizonyultak számunkra. Az eredeti tervek szerint pár szezont vele szerettünk volna megtenni, de sikerült kifogni egy elég jó akciót így ma a szezon utolsó pár napjára felkerül az új szerzemény:
- Pirelli Cinturato Winter 2 (205/55 R16 91H)
Az egyik gyári lemezfelni pereme valamikor kaphatott egy kisebb ütést (nem ütött, vagy rázott, inkább csak esztétikailag nem volt tökéletes), így ha már lekerültek a gumik akkor az a felni ki is lett görgőzve.
Jelenlegi km állásunk: 160.199 km
Az összes költség tartalmazza a gumik, a futár, a szerelés és a görgőzés árát is.
Felkerültek a téli kerekek, fagyálló került az ablakmosóba a plüssök átadták a helyüket a gumiszőnyegeknek és egy alapos mosással megünnepeltük az eltelt immáron 8 együtt töltött évet....ünneprontásképp a bal belső féltengely porvédőn felfedeztem egy repedést úgyhogy megvan a következő projekt....
Másfél hónapja van fent a kerámia, eddig hozza az elvárásokat. A lándzsás mosóban is egész szépre lehet mosni, persze ha bogaras, akkor kell egy kis mosókesztyűs rásegítés is neki, de rovaroldóra akkor sincs szükség. Kivétel a két első lámpa, amiken semmilyen bevonat nincs, ezért itt kis mennyiségű rovaroldót használok ügyelve arra, hogy a fényezést ne érje, mert a bevonatnak árthat. A nano üvegkezelő is jól működik, a szélvédő útközbeni rovarmentesítése pillanatok alatt megoldható a kutakon lévő lehúzóval, kefére nincs szükség.
Természetesen igazán szép akkor lesz az autó, ha egy rendes mosókesztyűs mosást kap. Két méterről nézve egy 3 perces nagynyomású mosás után is nagyjából tökéletes benyomást kelt, de ha szeretném eltűntetni azt a minimális foltos réteget is, ami fénnyel szemben nézve látszik, akkor nem lehet megúszni. Már ideje volt, lassan 3 hete tervezem, csak nehezen tudok rá időt szakítani.
A téli felkészülés jegyében szárazolás után feldobtam a fényezésre egy SiFinish bevonatot, ez egy kicsit frissíti a kerámiát, és növeli az élettartamát. A szélvédő kapott egy frissítő réteg Glass Guardot, az abroncsok, műanyagok, kéderek pedig Plast Star-t, ami ápolja őket, és hidrofób lesz a felületük, télen pl. nem fagynak be a kéderek. A fényezésen lévő bevonatra való tekintettel a falcok rendberakásához Sonax helyett a Nanolex Final Finish nevű quick detailert használtam, ami előbbihez nagyon hasonlónak tűnik.
Az esős-havas szezonra beraktam a gumiszőnyegeket is. Érdekes, hogy gyári létükre nem teljesen jó a méretük, elég pronyón néz ez így ki, de célnak megfelel.
147.100 km
Egy újabb hálám kezdi üldözni Shadin Zolit. Olyan sok kergeti már, hogy ha egyszer utolérik, beborul :)))
Szóval vett nekem is warbi porvédőket és a cserében is segített. Zsírral kitömve, kábelkötővel szorítva. Amúgy a bowdenek is szépen járnak kézzel és a fék mechanika is, csak sajnos a bal kézifékkötél rövidebbre van húzva így a beállítással még vacakolok majd picit.
Mire jó egy szabadnap? Például arra, hogy megejtsem a tél előtti tennivalókat:
-kerékcsere,
-ablakmosó leszívás, feltöltés fagyállóval,
-szőnyeg csere (végre találtam fekete gumit plusz még illatosított)
-ablaktörlő lapát csere gyárira (ami bosch és egész más mint az eddig használt neves márkák sokkal jobb az aerodinamikai kiképzése)
A procedúra most is ugyanaz beszéljenek a képek.... Jöhet a tél...
Felkerültek a téli papucsok
205/55R16
Első kerekek:
Goodyear UG7
Hátsó kerekek:
Pirelli SottoZero Winter 210
Ma lekerültek a nyári papucsok, vettem egy új garnitúra gumit, Nankang SV2 185/60 R15-re (DOT 2014. 33. hét) esett a választásom. A tavaly télre vásárolt acélfelnikre nem volt szívem felrakni az új gumikat, úgyhogy keresgéltem, és találtam 4db 15-ös tojástartós felnit. A fényezése kicsit rottyon volt, úgyhogy felújítottam, fehér lett.
Szándékosan nem akartam nagy felnit, szerintem télre felesleges, ezt legalább nem sajnálom annyira ha odaverem, viszont az acélfelnit sem kell bámulnom. Mindezek ellenére ennek az autónak tényleg nem áll jól a 15". Túlságosan kicsi. :)
Költségek:
Gumik: 52.000.-
Felni: 23.000.-
Alapozó, festék, lakk, csiszolóvászon: ~6.000.-
Szerelés, centír, új szelepek: 9.400.-
Km: 160.770
Kicsit korán kerültek fel a téli gurulók de mivel nincs napi használatban a gép ezért megejtettem a cserét ebben a késő nyári időben. A nyári Novitec+Pirelli páros eladósorba került ez is az oka a korai cserének. Bekerültek a gumiszőnyegek is azonban az ablakmosót még kispriccelem a fagy beállta előtt!
Ezen dolgozom éppen. Szöveg+képek jönnek.
Elöljáróban: Alufelni vs. tél: Ez nem egy triviális dolog, mert a mai alufelnik rendkívül vékonyan vannak fényezve. sajnos hajlamosak só hatására korrodálni. Főleg a küllők hátoldala kap kevés védelmet a gyárban (elvégre ez nem látszik). Úgyhogy itt kezdődik először a korrodálódás.
Update 2015.01.09: Eléggé elhúzódott ez a projekt. Egyrészt alábecsültem a szükséges időt, másrészt nem volt ideális a helyszín, ahol fújtam a kerekeket... Ez sokat lassított a dolgon.
A szükséges anyagok listája a projekt kezdetekor mennyiségek tekintetében máshogy nézett ki. Most már tudom, hogy miből kb. mennyire van szükség. Többek között ezt is megtanultam ebből a projektből.
- 3 doboz 2K epoxy alapozó
- 2 doboz füller
- 2 doboz ezüst festék a hátsó oldalhoz
- 2 doboz ezüst festék az első oldalhoz
- 2 doboz 2K lakk
A felhasznált anyagok kiválasztásáról
A lakk felépítése
A fényezés menete
Mire kell figyelni
Konklúzió
Konklúziónak annyit írnék, hogy aki egy ilyen projekten gondolkozik és ennyire alaposan akarja kivitelezni, gondolja át újra a dolgot. A mai fejemmel én is megbíznék egy fényezőt, hiába került volna többe, mint az anyagár, sőt az egész garnitúra ára. Tekintve, hogy az idő pénz. De feltételnek szabnám, hogy alapos lakkfelépítést (Lackaufba) csináljon a fent leírtak szerint, mert a télállóságnak ez a záloga.