Mutasd

>> Szerviz2013-03-09

A téli projekt során elég nehezen sikerült elválasztani a bal első gumi fékcsövet a fémtől. Eléggé eldeformálódott a hollander. Miután Csöri pár ezresért tudott szerezni gyári újat, nekiálltam kicserélni. A kitekerés még nem bonyolult, de a cső kiszedésének csak az álljon neki, aki kiskorában szívesen játszott ördöglakattal.
Először a rögzítési pontokat kell megkeresni. Egy összefogó sín van az ABS mellett, egy a főfékhenger mellett. Ez utóbbihoz csak a szívócső kiszerelése után lehet hozzáférni. Aztán van egy a sárvédő mögött is, ahol bekanyarodik a cső. Ha ezeket kipattintottuk, már csak a végeit kell kicsavarozni és jöhet az ördöglakat. A technológiát leírni lehetetlen, próbálkozni kell. Persze minden mozdulatot célszerű megjegyezni, mert majd ugyanígy kell visszarakni is.
Azaz mégse.
A gyárban rájöhettek valamire, mert az új cső kicsit máshogy veszi a kanyart, más az alakja. Pont annyira, hogy tized energiával menjen vissza. Hurrá!
Sajnos a fékcső rögzítő fülek nem kompatibilisek a régivel, úgyhogy azok maradtak. A rácsusszanó bigyók viszont nem.
Légtelenítés után kész.
Ja, és a frissen szerzett rézpasztával bekentem a féknyereg csúszó pontjait és a betétek hátulját.
Kerék vissza, talpra.
Már csak az akkut (egyenlőre a CTEK töltő tárasaságát élvezi) kell visszarakni és indulhat a szezon!