Mutasd

>> Szerviz2013-05-30

Megérett a tavaly tavaszi gondolat. Megelőző jelleggel lecserélem a generátort, mert néha érdekes hangokat ad.
Szóval Csöri rendelet egy Marelli gyári felújítottat, és ma elgurultunk hozzá, hogy bekerüljön.
A dobozból kibontva gyakorlatilag zsír újnak tűnik. Csilli-villi, még a csavarok is újak.
A beszerelés nem kis feladat, tekintve, hogy nem fér ki (és be) sehol a generátor. Kerék le, kipuff le, bölcső le, gyakorlatilag szét kell robbantani az autót. Bekerült az új, a próbaúton semmi gond. Mindenki happy.
Elindultunk hazafelé, aztán kifordulva a 8-asra feltűnt, hogy nem megy a km-óra. Pontosan nullát mutat. Vissza.
A kocsit megemelve, a kerekeket megpörgetve, az óra mutat, ahogy kell. Hmm…
Újabb próbaút, nem mutat. Khm…
Felemelve, megint mutat. Ühüm-ühüm…
Aztán rájöttem, hogy a felemelés és a próbaút között az a különbség, hogy az úton ég a lámpa. Nosza, felkapcsoltam, km-óra ugrik is vissza a nullára. Megvagy!
Ki- és bekapcsolgatva mutat, nem mutat.
Az újabb indításkor már nem is világít a kis, piros akku ikon a műszerfalon.Töltésre rámérve inkább kisebb a fesz, ha pörög a motor. Max 12,8 Volt.
Kész, ennyi volt. A felújított Marelli élt 5,1 km-t. (Érdekes módon a km számláló ment, csak az óra nem mutatott, így az érzékelő hibát hamar kizárhattuk.)
Késő éjszakába nyúlva visszakerül az eredeti. A rend helyre áll, újra 14 Volt körül lehet mérni az akkun, ha jár a motor.
A hazafelé vezető 105 km sincs semmi gond, új generátor kell, és lesz.
A történet folytatódik…

u.i.
Ja, mégis volt, Jánosházánál - kb. 50-es tempónál - egy nyúl elütött minket. A kis kamikaze nekiugrott a jobb első keréknek, majd elment.
Aztán kb. 80-ról tartottunk egy fékpróbát egy őz miatt. Aztán 70-ről két róka miatt.
Minden működik :-)))