Tagok >> RomeoOne >> 159 2.0 JTDm 16V 170 LE >> Blog
- Típus:159 2.0 JTDm 16V 170 LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Carbonio
Hiányzott az autóról a jobb első emelőbak, amikor vettem. Volt alatta egy kis sziloplaszt azon a helyen, biztos azzal akarták visszaragasztani, ami eltört. 3000 pénzért vettem egy újat. Ez is kipipálva.
Szeretem tisztán tartani az autót, de hiába mosom gyakran, ha száradás után tiszta vízkő marad a kocsi, ami a feketén különösen feltűnő. SanyiJTD cartárs ajánlotta figyelmembe az AliExpress-en található törlőkendőt, ami tapasztalata szerint rengeteg vizet képes felszívni, ha le akarom törölni a kocsit a mosás után. Gondoltam, miért ne? Május 20-án rendeltem és lám, már ide is ért :D
3,39 USD volt szállítással, mindennel együtt.
Az autó 5 éves és kicsit mattultak már a műanyagok és gumik a külsején. Erre próbáltam valami orvosságot találni, de nem lett meg a Szent Grál. Vettem egy K2 Bono Black névre hallgató anyagot. Igazából nagyon macerás volt vele dolgozni, mert a rongyot teljesen tönkretette, amivel felvittem. Továbbá nem is lehetett olyan szépen szétteríteni és könnyen össze lehetett vele kenni mást is.
Sajnos az oldalsó ablakkeret műanyagok a beavatkozás után is pont ugyanúgy néztek ki, mint előtte. Egyedül a szélvédő aljánál lévő takarógumin látszott érdemi javulás. De az eredeti cél az előbbiek fényesebbé/sötétebbé tétele lett volna.
Műszakilag még rendben volt a régi antennaszár, de meg volt rágva csúnyán a vége. Berendeltem egy újat és kicseréltem.
Szóval úgy másfél hete, egy jó erős kigyorsításban épp egy Subaru-t aláztam volna le, amikor hirtelen elszáll az erő, a body comp-on megjelenik a check engine, én meg egyre kisebb pontként eltűnök a Subaru-s visszapillantójában. A kocsi vészmódba állt és ott is maradt. Hazaérve kiolvastam a hibakódot: P242A - Turbo bemenő hőmérő szenzor, mint pár hónappal ezelőtt. Több helyen is olvastam és egy itteni cartárs is megerősítette, hogy a szenzorok csatlakozója el szokott oxidálódni, meg kell kicsit kapargatni és utána helyrejön. Így utólag visszagondolva lehet, hogy első alkalommal tényleg csak ennyi volt a baj, mert hol magához tért, hol elmúlt a hiba, tehát anno pont úgy viselkedett, mint ha kontaktos lenne. Most azonban éreztem, hogy másról van szó. Egy durva lepadlózásnál térdelt le és magához sem akart térni. Azért megtisztogattuk a csatit is, de semmi változás nem történt. Pár hónappal ezelőtt egy bontott alkatrész ment bele, mivel nem voltunk biztosak a szerelővel abban, hogy pontosan melyik is rosszalkodik, újakat berendelni pedig elég sokba került volna. Ez pedig eddig bírta...
Ez után az ePer-ből kinéztem az alkatrész cikkszámát, majd - mivel a neten nem találtam belőle értelmes áron, bementem a helyi autósboltba és berendelték nekem. Találtam a neten egy teljesen jó útmutatót a cseréhez, de igazából nem bonyolult a dolog. Le kell venni a motorról a hővédő pajzsot, onnan pedig már hozzáférhető a szenzor. Mivel bő 2 hónapja volt még csak bent, ezért nem volt ideje belegyógyulni és elég könnyen ki lehetett csavarni, bár azért nem egyszerűen hozzáférhető, mivel a turbóról lejövő cső épp felette van. Csere után a MES-ből azonnal törölni tudtam a hibakódot és az autó újra felszaggatta az aszfaltot, ha odaléptem neki.
Képek: az elsőn már le van véve a motorburkolat és a hővédő lemez. Ez utóbbin átfut a lambda szonda, ezért, ahogy látható, csak oldalra kitettük a szonda vezetékén vezetve. A második képen látható maga a szenzor a helyén, a turbó kimenő csöve alatt. Ez csak a 2.0 JTDm motorokon van. A harmadik képen felülről, az előbbi cső és a motor között befényképezve látszik a kulcs, ami már rá van téve a szenzorra. A negyedik képen az új, míg az ötödiken az épp kiszerelt régi alkatrész látható. A hatodikon pedig már a helyére került az új.
Eljött a várva várt nap! Több hónapos munkám eredménye végre beérett. Egy Apollónál dolgozó mérnök barátomon keresztül beszerzési áron sikerült 4 db Vredestein Ultrac Vorti 235/45R18-as gumit venni (egyéb indexek még: XL 98Y), ami felkerülhetett, mint korona a másfél hónapja érkezett NIU Y felnikre. A gumisnál stílusos fekete centrír súlyokat kapott, hogy ne virítson a fényes fémszínű súly a fekete felnin.
A gyári 17-eshez képest a kerék külső síkja 1,5 cm-el került kintebb, de még épp a sarvédőívek alatt van, viszont baromi jól néz ki, hogy szélesebb. A kisebb ET miatti egyéb hátrányokból semmit nem érzek. A kormány ugyanúgy reagál, mint eddig. És sem teljesítményben, sem kényelemben nem érzek változást. Semmi olyasmit nem tapasztaltam, ami valami problémára utalna.
A gumis felhívta a figyelmem, hogy amíg frissen van felhelyezve a gumi, előfordulhat, hogy ha kövér gázt adok, akkor elfordulhat a felni a betapadó gumiban és megeshet, hogy emiatt nagyobb sebességnél rázni fog. Ha ilyesmit tapasztalok, vigyem vissza és ingyen újracentrírozzák.
Gumik: 149752 Ft
Felni felgumizása, centrír és téli kerekek betárolása: 12450 Ft
Bár nem volt semmi baj, de úgy gondoltam nem árt, ha végeztetek egy futóműállítást. Eredetileg a nyári gumik felhelyezése után akartam ezt megejteni, de mivel az nem gyári felniken lesz, a futóművesek pedig azt ajánlották, hogy ezt gyári felnire érdemes elvégeztetni, ezért csere előtt ejtettem meg a dolgot.
Ahogy láttam, a felhelyezett lézeres mérőkészülékek real-time továbbították az adatokat a computerre, az pedig kijelezte, hogy milyen szögben áll a kerék és ennek függvényében tekergette a csavarokat a szaki. Különbséget nem érzek, de remélhetőleg az utángyártott felnikkel is jó lesz így.
Elég koszos volt, néhol olajos a motortér. Valószínűleg 5 év mocskát hordozta, nem hiszem, hogy volt már valaha mosva. Jött az ötlet, hogy meg kéne csinálni. Droberto javasolta, hogy elég beállni az autómosóba, felnyitni a gépháztetőt és kicsapatni. Én nem mertem volna így magamtól nekivágni ennek, lévén ott az akksi, egy csomó elektronika, stekkerek stb. De semmi problémát nem okozott a dolog. Most csillog-villog a motortér, alig hittem a szememnek. Ha esetleg olaj vagy egyéb szennyeződés megjelenne, az is sokkal hamarabb kiszúrható így.
Amikor beültem az autóba és ráadtam a gyújtást, a szokásos 2/6 körüli olajszintet jelezte a digitális kijelző. 1 km mentem vele, aztán leállítottam, majd újra indításnál már 0/6-on volt a szint és szólt, hogy ellenőrizzem az olajszintet. A kocsi alatt nem láttam olajat és a nívó szerint még kb. középen volt. Előttem állt aznap kb. 400 km így nem akartam kockáztatni és beugrottam a Bárdiba egy 1 literes Selenia 5W30-ért. Pure Energy a DPF miatt. Azóta hol 5/6-ot, hol 6/6-ot jelez az olajszint mérő. Eddig nem tűnt fel, hogy enné az olajat. Ezután majd jobban figyelek. Másnak is volt már érdekes olaj eltűnése. Lehet, hogy ez is csak ilyen huncutság.