Tagok >> TSiga ( I am the TSIG) >> Blog
Új index kellett jobb elölre. Ervintől beszereztük Magnetti Marellit. 1 nap alatt megjött :)))
Ugye a 8v mocinak rajta van a négylevelű lóhere az olajpálca tetején a gombban. Csak az a baja, hogy bézs színe van. De ezen is lehet segíteni! Jó sikálás és szárítás után kapott 2 réteg alapozó festéket. Hagytam minimum 24 órát száradni. Közben beszereztem krétafehér sprayt. Ez adja az alapot. Ebből 4 réteg ment fel rá. Utána megint 24 óra száradás. A lóherét 150 fokig hőálló zöldel fújtam le. a lehgjobb kimaszkolni volt... 1 óra után hőálló színtelen lakkot kapott. Ezt is több rétegben. A kész pálca felkerűlt a radiátorra száradni. Több napi száradás-ellenőrzés után szerintem egész jó lett.
Na! Fel lettek újítva a hátsó lengéscsillapítók. Szerencsére jó állapotban voltak, ezért egész olcsón megúsztam. Az elsőt kiszereltem kb. 10 perc alatt, de ahogyan lenni szokott, minden szerelésben kell lennie szívásnak, a második alsó csavarja nagyon nehezen adta meg magát. Talán azért, mert tele volt a csavar menete gyári alvázvédővel vagy valami hasonló trutyival. Beszereléssel is volt kicsi cumi. A futómű olyan, hogy nem lehet mind a két rugóösszehúzót feltenni a rugóra mert nem fér el, ezért csak egy összehúzó tartotta a rugót. Az egyik oldalon persze kidudorodott. Ígyhát félig a sárvédőben kellett paszírozni a rugókat, hogy a helyáre menjen. Lébnyeg, hogy sikerűlt és szépen leűlt. AZ más kérdés, hogy a piros autót piros emelővel emelgettem, és piros bakra tettem...
Na nem a havi, hanem a rugószett. Be is szereltem az első gólyalábakat. A hátsókat csak akkor, ha fel lesznek újítva a teleszkópok.
Ma megvettem a két toronyszilentet elölre. A régi eléggé puha volt már. Meg ha szét lett szedve a gólyaláb, akkor meg miért ne. A régiekben még benne volt a gyár logója is.
Sikerült megkapni a Kárászytól a két első lengéscsillapítómat. Teljesen fel lett újítva. Csak a külseje maradt meg. Az is megváltozott: kapott új, menetes nyakat, és lefújták. A belsejében új tengely van új szelepekkel. A szaki szerint egy az egyben Koni sport.
Egyik esős nap ülök be reggel az autómba, és az A-oszlop vizes volt. Az még nem baj , de belülről. Örülök, neki, csinálhatom meg. Megyek Dunakeszi felé dolgozni, közben folyamatosan törölgettem egy ronggyal az oszlopot. Az még nem lett volna baj de a Megyeri Csárda magasságában bedöglött az ablaktörlő. A J1 előtti még elkezdett visszejönni, az emyém meg megállt. Ettől végleg betelt a pohár. A maradék kilométereket beázó tetővel, rossz ablaktörlővel és fűtés nélkül tettem meg.
Munka után beálltam a főnököm garázsába és szétszedtem a mechanikát. Szerencsére csak leesett az ablaktörlő tengelyéről a mozgatókar. Sikerűlt egy kis hefteléssel összegyógyítani.
A tetőablak viszont rendesen el volt tömődve. Lentről egy darab erős kábellel és tüdőkapacítással sikerűlt kipiszkálni egy rakás sarat, egy műagyag golyót (kéket) és egy kicsi fém tengelyt.
Most minden működik rendesen. Persze fűtésem még nincs.
Beszereztünk polírgépet. Igaz, hogy nem a profi (60 ezerért nem veszek), de ezzel is ehgész ügyesen lehet dolgozni.
Kénytelen voltam lecserélni a szelepfedél-tömítést, mert kicsit szivárgott a nedű alóla.
Kellett egy garnitura rendes ablaktörő. Egy ezresből megúsztam.