Tagok >> TSiga ( I am the TSIG) >> Blog
Nem tudom, mennyire extra, ha a gyári nyereg helyére másik gyári féket teszek fel, de azért tuningnak minősül. Történt egyszer ugyan is, hogy Marklartól beszereztem egy garnitúra 284-es fékrendszert. Igen ám, de V6-ból való, tehát vastagabb a gólyaláb és a tárcsa is más. Mondanom sem kell, hogy 1,5x drágább a tárcsa hozzá, mint a 16V-hez. Úgy 1 éve vissza kellett vinnem, mert egy srácnak kellett a szett. Öröm, bódottá, megszabadultam a drága futóműtől!
Kaptam helyette egy 16V fékrendszert Buksi 100km-t futott tárcsáival és betéteivel.
Most, kihasználva a karácsony utáni szabadidőt, elkezdtem felújítani. A csonkállványba új csapágyak is mennek, a féknyereg le lesz rozsdátlanítva és pirosra festve. Csonkállvány szintén kap védő festékréteget: feketét.
Az első dolog, amit megvettem az 2 liter RO-55 nevű rozsdaoldó szer volt. Feláldoztam magam, így egy vödrös nápolyi elfogyasztása után volt edényem hol vegyszerezni. Ebben ázik az alkatrész egy ideje, viszonylag jól működik. Lehet, hogy célszerűbb lett volna elvinni homokfuvatni, de talán majd egyszer.
Vettem féknyereg felújító szettet is. Ebben a féknyeregben a dugók 54mm átmérőjűek , ezért nem volt más szett, csak az, amelyikben új dugattyú is található.
Borsos ára miatt kénytelen voltam a pontjaim egy részét is beáldozni a célért.
Eddig:
2 liter RO-55: kb. 1000,-
2 féknyereg felújító klt. : 5030,-
Még a kipufogó cseréjekor vettem észre, hogy an szivárog a kuplung munkahengerem a váltón. Szerintem még a gyári. Most végre eljutottam oda, hogy veszek munkahengert. Nem szórakoztam a bontottal, meg a felújító készletekkel, egybe cserélem az egészet. Természetesen a drágábbik változat kell bele, dehát ezt már megszoktam. Egy 12000 Ft-os termosztát után már nem is csodálkozok. Lényeg, hogy vettem egy Samko márkájút. ha már ott voltam, kellett egy légszűrő is. Nem is emlékszem, mikor kapott új légszűrőt. Most nem a direktszűrőről beszélek, hanem a gyáriról. :-)
A két ünnep között tehát akku-akkutálca ki, munkahenger csere.
Munkahenger: 9568,-
Légszűrő: 2843,-
Miután megcsináltam az olajfolyást a motoron, már kaphat rendes olajat is. Thomika ajánlatára Agip olajat vettem a Norautóban. Sajna szűrőjük nem volt, így az az Unix polcáról jött.
Olaj:
A matt rosso gépTSiga ma levizsgázott. :-DDD
Nem kamun, hanem a hírhedt Mozaik utcában. Atyám vitte du. 4-re. Én is el tudtam volna menni, de babonából nem mentem el. A kézifék miatt izgultam, mert ugye hagyományosan xar a 155-ök kézifékjei. Szinte mindegyik be van rohadva. Hét végén kapott egy tartalék féknyerget, de az első úton forróak voltak a hátsó felnik. A CO miatt előző este tankoltam bele E85-öt felesben. Úgyhogy a Nardi visszamegy és nyugalom van 2 évig. :-D
Ma felkerekedtem, hogy nekikezdek a túrának. Igaz, hogy megvettem a Kőszeg turistatérképet, de a jegy csak oda 4300 Ft. Meg az első szakasz is 70 km. Kellett valami bemelegítésnek. Végül is teljesen bemelegítés volt, mert a hátizsákban csak egy térkép volt, meg a pecsételő füzet. Ez a szakasz a Hüvösvölgyi gyermekvasút és a Rozália téglagyár között van. Érinti a Hármashatár hegyet is. Az elején majdnem gondban voltam, mert a térkép szerint a hüvösvölgyi pecsét a BKV állomáson van. A jegypénztáros néni adott is volna pecsétet, de kiderült, hogy nincs meg. Elkeseredvén felmentem a gyerekvasúthoz, hátha tudnak segíteni valamivel. Ugye elég egy ottani helyiségneves pecsét is. Kiderült, hogy az ottani múzeumban kell kérni a stemplit. Az aranyos pénztáros kislány adott is egyet. Én is adtam volna neki egyet...
Ezután vissza kellett sétálni Széphalom szélére és onnan indul a túra. A második pecsételő hely a Hármashatár hegyen van. Szerencsére nagyon jól látszanak a jelzések. Gondolom, az is közre játszik, hogy idén van az OKT jubileuma. Az út a hármashatár hegyi reptér mellett megy el. A HH hegy felé félúton van az Árpád kilátó. Tele volt turistákkal. Nem csak nyugdíjas mamákkal meg papákkal, hanem fiatalok is voltak. A kilátóból gyönyörű panoráma nyílik a fővárosra.
Tovább indultam a HH hegy felé. Itt már voltak baktatók is. Hiszen egyszer csak kilyukad az ember a Szépvölgyi út végénél. Innen kaptatón mennek fel az autók a HH hegyi étteremhez. Az OKT mellette visz felfele. Útközben voltak érdekes dolgok. Egyszer csak emelkedőn felfele megelőz egy futó srác. Fél perc és már nem láttam. Kis idő múlva megint megelőzött. Kiderült, hogy 3 kört fut a Szépvölgy úttól a HH hegyi étteremig. Fel-le-fel-le-fel-le. Ehhez ezért már meg kell kicsit kattanni. Dehát pont egy Alfás mondja, hogy bekattanva?
A HH hegyen összefutottam egy apa-fia túrázó párosba, így hárman folytattuk az utat. Az apa gyakorlott túrázó 3 db OKT jelvénnyel. Kaptam is tőle tintapárnát, hogy pecsételni tudjak. Ez még a hagyományos OKT fém bélyegző, amin ákombákom rajzok vannak.
A HH hegy után a Virágos-nyeregnél levő büfé volt a cél. Ez csak 1,5 km volt. A büfét éppen zárva találtuk, de a pecsét a bejáratnál fityegett a kis fém tokjában. Társaim vissza akartak fordulni, mert minden pecsétjük meg volt ebből a szakaszból. A vége a külső Bécsi úton levő Rozália téglagyárnál van. Ez pedig csak 4,7 km lett volna. Az sem nehéz terep, hiszen 61m-es emelkedés és 303m-es süllyedés van már csak. Gyakorlatilag hegyről le végig. Végül is elindultunk.
Itt sikerült eltévedni. A jelzést nem találtuk. Végül a térkép segített. Ez is jó út lett volna, csak éppen egy 200m magas hegyen kellett volna keresztül menni. Vissza a büféhez. Meglett a jelzés egy kidőlt fa mögött. A fát eltoltuk, hogy mások sem tévedjenek el (kivéve a német autósok).
Találtunk útközben egy-két katonasírt is. Mindegyik, szám szerint kettő, gondozva, frissen virágozva állt az út mellett. Az utolsó 2 km eléggé be volt nőve, így csak libasorban (TSigasorban) tudtunk haladni.
A téglagyári pecsét is meglett. Volt a dobozában mondjuk egy darázsfészek, de azt egy öngyújtóval és egy dezodorral elintéztük. A pecsét gumija viszont hiányzott. Csak a fém bélyegző volt épségben. Végigütöttük a könyveket és igazolólapokat. Lenézek a földre és ott a hiányzó gumipárna. Nyilván levált a pecsétről. Azzal is végig lett ütve az összes pecsét ismét. A gumilapot végül odaadtam az apukának, hiszen holnap megy be az MTSZ-be leadni a túralapjait.
Egészséges fáradsággal értünk a buszmegállóba, ahonnan a busz az orrunk előtt ment el. A következőre 30 percet kellett várni. Addig elsétáltam a közelben levő benzinkútra egy kis harapnivalóért meg folyadékért.
Gyakorlatilag 10.11-kor voltam a gyermekvasútnál és 14.06-kor a téglagyárnál.
Ez most az első próbálkozásom a faanyaggal, így fogadjátok kellő empátiával. A műszerfalon levő fabetét mindig is tetszett, de a luxusautóké jobban. A tévében egy műsorban mutatták, hogy hogyan is készül valójában. Nem tömör drága fa, csak egy vékony furnér és az van agyonlakkozva. Ez kell nekem is!!!
SD-től vettem egy jó fabetétet még régen így abból lesz a szépség. Meglátom, hogy hogy megy. Ha jól, akkor az anyós elé intarzia is kerül. A fabetétet lecsiszoltam, de kiderült hogy a fabetét igazából nemfabetét. Lakkom már van, csiszolópapírom már van. Kell még intarziakés és furnérlap. A legnehezebb a furnér meghajlítása lesz, hiszen a fabetét teteje és alja íves. A műszerfal ívével nem lesz gond, hiszen lehet a fát óvatosan toldani. Remélem gyorsan megleszek vele...
Hali! Voltam fékfolyadék-cserén :-)
Öröm-bódottá. :-)
Az autó 10 (mondom tíz) éve nem volt szervízben.
Gyorsan megvoltak vele, és kaptam féktesztet is. A teszt felemás eredményt adott. Az első fék kegyetlen jól fog. A bal oldal 1,88kN-nal fogott, a jobb 1,82kN-t produkált. Az testvérek között is 2%-os eltérés.
Viszont a kézifék szokásos. A bal 1,51kN-t tud, de a jobb 0,12-t. Ez már 91% :-(
Tehát jobb féknyereg cserét kell eszközölnöm.
A hozzáadott általános teszt viszont felszínes.
Minden O.K., még az első helyzetjelző is. Pedig a bal lámpában nincs is izzó, mert megolvasztotta a műanyagot és nem lehet beletenni másikat.
Behívtak a szerelőcsarnokba. Pontosabban az egyik szerelő behívta a másikat, hogy nézze meg ezt az öreg (anyjukat! ) Alfát alulról. Erre bementem, mert azt hittem, hogy baj van. De mindenki meg volt rökönyödve. Nem találtak egy fia rohadást sem az alján. Én csak mosolyogva közöltem, hogy ez nem off opel, hogy rohadjon. Azt már viszont nem mondtam, hogy rossz helyen keresték a rohadást. A hátsó keréknél van és az "A" oszlop tövénél a csepptálca széle.
Az egész kaland 4190 Ft-omba fájt. A csokit és a capuccinot nem veszem ide.
A téli belémmenés következménye a halott kipufogórendszer. Thomikának hála, a középső elemet már lecseréltem. Akkor konstatáltam, hogy a hátsó dob a bemeneténél is megadta magát valamennyire. Mostanra teljesen kiszakadt a cső a dobból. Az új dob ASSO márkájó és az Unixból való. Sajna nem Thomikától, mert eddig az összes alkatrész számláját lefűztem és mindent dokumentáltam. Ezért ment az Unixon keresztül. A dob amúgy 20630 Ft lett volna, de volt egy csomó pontkedvezményem. Így a végösszeg 16500 Ft lett. Van rajta krómvég!!! :-DDDEnnyiért egy krómvéget sem kapok. :-D
Elkészült a tükröm! Fairlane szerint jó lenne carbonozva is, de nincsenek cuccaim hozzá. Oda már vákuumozni kellene. Na de lényeg, hogy ma reggel lementem és lefújtam szépen piros színű alapozóval. Meghagytam a 2 óra száradást, amiből 3 lett. Utána jött a gyári piros színje. Szerencsére nem kellett rá sok festék, de asszem 2 réteget kapott. Most felhoztam a lakásba, hogy valamivel melegebb helyen száradjon meg. Holnap kiteszem a napra, hátha még jobban rászárad a festék. Most, fújás után 3 órával porszáraz, tapintható. Alfacity-ig meg kell csinálni a másikat is. :-D
1- alapozva
2-3-4-5 - készen van
Ma folytattam a tükör készítését. Persze a csiszolás nem az a fajta dolog, hogy legitteled, lecsiszolod, oszt jó. Háromszor kellett legittelni, úgy lett elfogadható. A durva csiszolás után lettek a finom részletek kialakítva, majd a szórógitt következett. Természetesen előtte zsírtalanítottunk. Holnapra megszárad, majd jöhet rá az alapozó végre. Az 1. képen próbáltam másképp csiszolni. Konkrétan fejre van állítva az ajtó. A 2. képen van az a bizonyos finom részlet a tükörház alsó oldalán. Szándékosan hagytam meg ezt a részt, nem lett bedolgozva. A 3-4 képen a felvitt szórógitt utáni állapot.