Tagok >> TSiga ( I am the TSIG) >> Blog
A vásárolt csavarok hosszúak voltak. M8x40-es kellett. Ma lementem a pincébe. No nem vajat csipegetni, hanem átfúrni a szelepfedelet tartó csavarok menetét M7-ről M8-ra. Szerencsére a kifúrt menet az M8 magmérete. Több zsákfurattal találkoztam, amiket át kellett fúrni teljesen. 3 db-ot nem lehetett átlyukasztani, mert egy másik menet volt keresztben. Lefotóztam a szívószelepeket a kezdeti állapot rögzítésére.
Kellenek még csavarok. A szelepfedél gyári csavarjai M7-ek. Nagyon nehéz találni, csak rendelni lehet és nem biztos, hogy van inox kivitel. Akkor belepróbáltam a szelepfedél csavarhelyébe M8-as hatlapfejű csavart. Gond nélkül elfért. Tehát a megoldás az, hogy át kell fúrni a hengerfej meneteit M7-ről M8-ra. Természetesen új csavarok fogják majd le a szelepfedelet új alátétekkel. Nem feledkeztem meg a leömlőről sem. Nagyon randa anyák fogják a hengerfejhez. Most M8-as zárt anyák lesznek rajtuk.
Vettünk tehát M8x45mm inox imuszcsavart és hozzá M8 inox alátétet.
Alfacityre szeretném feldobni a gépTSigát. A külsővel nem versenyezhetek, hiszen Buksinak gyönyörű az autója, Marklar meg - reményei szerint - egy 155 Sw-vel jön. Kénytelen leszek a motortérben valami alkotni. Hoztam pár alkatrészt Érdről, amivel lehet kezdeni valamit. Nekem ugye most rosso a szelepfedelem és a szívósorom. Viszont krómozni szeretném. Így találtam a Goldtouch nevű cégre, ami krómozással, nikkelezéssel és egyéb felületkezeléssel foglalkozik. Így a gyertyatakaró maradna króm. Legfeljebb kap egy újrakrómozást. Akkor a szívósor is krómozott lenne egy-két-sok fém alkatrésszel és konzollal együtt. A szelepfedél viszont kapna egy 24K arany bevonatot. Nem spray, nem aranyfüst, hanem a polírozott felületű tárgyat mártják bele arany-oldatba és az "ráköt". Ugyan az az eljárás, mint a krómozás, csak itt arany-oldatot használnak. Elvileg elég baráti az ár, hiszen 10850 Ft-ért aranyoznak egy szelepfedelet. Jöhet rá még előkészítési felár, ami max 25%.
Egyelőre a szelepfedél előkészítése zajlott.