Több kört kellett futnom, mert az autót Magyarországon vásárolták és két éve vonták ki átmenetileg a forgalomból, mivel Szlovákiában helyezték forgalomba.
Ez olyan érdekes volt mindenki számára, hogy senki nem tudott semmi jó információval szolgálni. Mindenhol követelték, hogy fizessem be a regisztrációs adót. Nem tudom egy szaros eredetvizsgásnak mi köze van ehhez. Neki nem kell jelentenem erről. Mivel magyar volt ezért nincs reg.adó. Az eljárás viszont ugyanaz, mint egy külföldről behozott autónál. Hiába "csak" átmenetileg lett kivonva a forgalomból, mivel a szomszéd országban forgalomba helyezték.
1. Szóval első körben kell egy biztosítás. Itt ez is érdekes, mert nincs magyar rendszám, forgalmi.
2. Időpont az NKH-nál és a sor kivárása. Ha van érvényes külföldi okmány, akkor elég a honosítás. Az adatokat a külföldi forgalmiból átvezetik majd a magyarba (adatlapra)
szükséges az adás-vételi és a biztosítási ajánlat és a külföldi papírok. Itt körbefotózzák az autót. Kívül, belül. Alvázszám, stb...videó készül a műszerfalról, hogy valami visszajelez-e.
3. Eredetvizsga. Vinni kell a műszaki adatlapot, adás-vételit.
4. Okmányiroda. Ami kell eredetvizsga, biztosítási ajánlat, adás-vételi (itt már a kétnyelvűt kérnek a többi helyen elég volt csak a magyar, két fajtát készítettünk. Mivel külföldi az autó így minden esetben két nyelvű adás-vételi kell), műszaki adatlap. Természetesen mindenhova személyi, lakcímkártya alap, hogy nálunk legyen. Itt már le kellett adni a külföldi rendszámot és az autó összes külföldi papírját. Plusz a befizetések nem maradhatnak el. Itt nagyon aranyosak voltak a hölgyek. Az NKH-ban is, de a vizsgabiztos elég mogorva volt. :D
Visszaolvasva nem tűnik nehéznek, csak az a fejetlenség...
Gyorsan pár jegyzet az összegekről, mert el fogom felejteni.
Szóval.
NKH honosítás 8.000 HUF
Eredetvizsga: 20.000 HUF
Matrica a rendszámra: 585 HUF
Forgalmi, törzskönv: 12.000 HUF
Rendszámtáblák: 8.500 HUF
Vagyonszerzési illeték: 95.550 HUF
D típusú rendszám: 12.300 HUF (mivel nem volt legyártva ezért duplán fizetem ki)
Srácnak, aki "segített" az NKH-nál...nem vettem észre: 5.000 HUF
Még a biztosítás és a teljesítményadó hátra van. Ma (2015.04.21) megkaptam a magyar papírokat. Szlovákok leadva.
Egy kis frissítés: :-)
A folyamat úgy lett volna helyes, hogy kimegyek Szlovákiába és ott kivonatjuk kéz a kézben a volt tulajjal a kocsit és hazajövök próbarendszámmal vagy ahogy akarok...nem így tettük és a kocsi abban az országban még mindig a volt tulaj nevén van. Elvileg hivatalból Magyarországról megküldik az okmányokat Szlovákiába, hogy a kocsi legyen kivonva a forgalomból, de ez eddig még nem történt meg. :-) Érdekes dolgok ezek. :-P
228916 km
(előtét-ellenállás) (sph-da110) 156 156&159 2. 2011 2012 288888km 3 ablakemelő ablaktörlő abs ajtó akkumulátor alfa alkatrész alufelni antenna appradio appradio3 ar156 ate aurora autoglym autómosás ápolás átírás baleset beázás benzin betét blog bőr bőrbelső bőrülés by command csikarás cső csomagtér dadogás defekt design dolgok dpf drl dynamic ééééés egér egr eibach eladás elektromosablak elkelt előtét-ellenállás első embléma esküvő espiro fagyálló fejegység fék fékbetét fekfolyadek féklámpa felni felső felsőlengőkar fényezés ff flapping folytószelep forgalmi főtengely fólia fuel futómű generátor géppark géptető giugiaro gömbfej gt gta gumi gumibak gumik gurulók gyertya gyorshajtás gyújtókábel hátsó hátsódob hibás hőmérséklet honosítás hosszbordás hó indul interior
>> EseményAlfa 159 2.4 JTDm // 2015-04-21