Ici-picit bevásároltam alkatrészekből. Nyári nagy kerék még pihen, mivel a futóművet rendbe kell rakni. Ha minden a terv szerint halad, akkor hétfő a napja az alkatrészek cseréjének.
Alsó lengőkarok - Ruville: 53.629 Ft / db
Kormány gömbfejek - Ruville: 6.592 Ft / db
Első, hátsó stabpálcák - AZM: 2.846 Ft / db, 3.218 Ft / db
Remélem babakocsi hang és ropogás eltűnik, mert, ha nem, valakit akkor meg kell vernem.
Első fék is kuka. Igen hullámos lehet a tárcsa. Fékezésnél rázza a kormányt, megállás előtt pedig, mintha lüktetne. Aranyos nagyon.
Első tárcsa és betét ATE, mint mindig. Teljesen jó és bevált eddig mindenhol.
Tárcsa: 22.198 Ft / db
Betét: 20.896 Ft
Mielőtt bárki szólna, hogy van olyan hely ahol olcsóbb a cucc, annak jelezném, hogy igen, tudok róla, viszont így volt most a legkényelmesebb. ;-) én döntöttem így.
Frissítés!
Kocsi kész! Kellett még egy-két alkatrész előre, mert nem jött szét minden, ahogy kellett volna. Ne kérdezze senki, mi volt az. (US út megborított picit.) Munka 45.000 HUF
Babakocsi hangot még hallom, még utána nézek. Többi komoly lett. Lehet egy felső lengőkar csere kellett volna még.
267.500km
230km/h@4000rpm
Csütörtök este visszakaptam a kocsit. Ahhoz képest, hogy már szerda estére kész volt. Mindegy. Munkadíjat nem is kellett fizetni. 7.300 HUF-ot adtam érte. De ez is az alkatrész árak. Kézifékkötelek, fékcsövek (ezt nem használtuk fel, mert halasztottuk a hátsó féknyereg cseréjét)
Futómű nagyon király lett. Tetszik az Eibach. Jövő héten írok róla többet, addig tesztelgetem. Eddig az úttartás, vezetési élmény, ... stb, stb minden sokkal jobb az előzőtől. Mintha könnyebb lenne a kormányt is tekerni. Ha jól emlékszem 6 éve Merwede rugók kerültek bele. Ami nem tetszik (kezdek vele megbarátkozni), hogy magasabb az előző ültetésnél. De lehet nem is kéne ezen siránkoznom, mert az alsó toronymerevítőre vigyázni kéne. :-P
Felső lengők perselyezve. Nem kopog most semmi. Meglátjuk meddig bírja.
A felső toronymerevítő is bekerült. Második nekifutásra csak. Nem tudom mi volt az oka, hogy először nem ment fel. A bejelölve a nulla állás és merre feszíthető.
Hátsó dob elé rakattunk egy új bilincset, mert ott mindig kifújt és szét is csúszott időnként. Kipufogó hővédőlemez ismét alátétezve nagyobbal. :-) Folyamatosan kiszakad.
Bal első ABS kábel meggyógyítva.
Fotót hamarosan töltök fel. Elég koszos a kocsi ahhoz, hogy ne legyen fotogén. Elég dokker szag van belül is. :-)
Amit észrevettem, hogy fújja az olajat megint a szelepfedél tömítésnél. Fenébe is! Hátul keresztlengőkart kell cserélnem...na jó le kell kezelni az alját is, mert a napon megbarnult. :-/
Jöhet a szélvédőcsere! Utána a karosszéria fóliázás!
(azért azt leírnám, hogy a 2005-ös évjáratú 307-esünknek nincs kevesebb gondja. Csupa kopó alkatrész neki is: turbó már olajos, lengéscsillapító, kézifékkötél, kuplung, termosztát...szóval nem szarolasz)
166.892 km
Alfa még most sincs kész. Tegnapi konzultáció után átbeszélt dolgok:
Futómű OK. Kézifék kötél cserélve.
A hátsó nagyobb fék a porvédő hiányába nem lesz még most cserélve. Marad fent a 251 mm-es. Ez még bőven bír elég sokat. Ha elfékeztem rajta mindent, akkor jöhet a csere. Tárcsát, azért ne felejtsek venni...ja meg a porvédő lemez is kell.
Toronymerevítőtől eddig nekem se záródik a géptető. :-) Hehehe...
Képek még nincsenek, mert kocsim sincs....mi volt még? Nem tudom.
...még mindig nincs kész az Alfa. Most a PUG-gal járok, de azt is be kellett jelentenem az Alfa után a szerelőhöz. Minden sípol benne, aminek lehet. Kötelező szerviz lesz belőle. Mindegy is, mert ez egy Alfa fórum. :-)
Alfa eleje kész. ABS lámpa hibája megoldva. A bal első kábel már beteg volt. Elől benne vannak az Eibach gólyalábak. A felső lengőkarok perselyezve. Kézifékkötél cserés lett. A hátulja folyamatban. A toronymerevítőt el is felejtettem kérdezni. :-)
Vicc az egész, meg az össze csíra, amelyik szakembernek vallja magát. :-) Csak nevetni tudok.
Kezdtük azzal, hogy a kocsival nem tudtam beállni, mert le van ültetve. OK legyen az én hibám. Ezért be kellett tolatnom a falu végéből...
Elejét nézegette, amikor a hátuljával mentem oda, hogy azzal foglalkozzon...mindegy. Szilent baja van elől. Pfff tudjuk mindig az a baja, ha új a lengőkar akkor is. Hatalmas érdeklődéssel fogadtam, hogy mi a baja a hátuljának, amikor az elejét vizslatta az inas. Közben kiderült, hogy egy picit puklis a jobb első gumim fala. Ez cserés lesz. Nah térjünk át a hátuljára...pffff ezt itt nem lehet állítani sehogy....óhe te csicska...és jött a dumával, hogy az olasz autónak szép a belseje, a japán megbízható, a német, pedig német. Na hagyjuk a fenébe az egészet. 2000-re könnyebb lett a nadrágom a nagy semmiért és sajnálják. Köszi puszi.
Megszüntek a förtelmes hangok a futóműből. Nem folyik többet az olaj. Ezt még lekopogom, mert ez a legszarabb dolog.
Szóval pár cumesz cserélve lett:
Hátsó lengéscsillapítók (35, 25%-ak voltak), keresztlengők (elhajlottak), hosszlengő (érdekesen mozgatható volt), csonkállványszilent (szétpergett), alsó lengőkar (szétszakadt szilent), kormány stabrúd (ékelve volt a szilent??? paraszt), kutyacsontok elől (le kellett vágni)(7500 Ft/pár), szelepfedél tömítés (másik szelepfedélhez volt anno rendelve), termosztát (nem ott vigyorgott a mutató), bal hátsó kilincs (eltört télen), olaj, olajszűrő (mert 10.000 km-t mentem a másikkal), egy kis peremeztetés a jobb hátsó sárvédőn (mert belert a kerék...még mindig olyan, lehet kap majd egy másik ültetést). Másra nem emlékszem.
Amit fogok valamelyik nap az a pollenszűrő és abaktörlő lapátok cseréje, jobb első és jobb "B" oszlop kárpitjának cseréje.
Megvárom fogja-e fújni az olajat és, ha nem akkor klímáshoz veszem az irányt. A szélvédő cserére már be voltam jelentkezve, de hamarabb vittem a szerelőhöz. Ez csúszik. Műszakin nem hiszem, hogy átengednek a repedt szélvédővel.
Meg kell igazítanom a csomagtartóban a kárpitot, mert nem tetszik a helyzete.
Munkadíj 20.000 Ft
Köszönet az alkatrészekért Erhardnak, Petya 2.4-nek és Alfamannek.
154.660 km
Eljött az az idő, hogy elkezdjem szelektálni mely típúsú alkatrészekből veszek bontottat vagy újat. Amiket beszereztem, azok bontottak. Nem gondolom, hogy újakat kellett volna vennem ezekből egy 12 éves autóhoz. Nem tudom meddig fogja bírni, de majd kiderül. Jónak kell lennie
alsó lengőkar
keresztlengőkarok
bal hátsó kilincs
kormánystabrúd
Mehet a szétborítás és a lengéscsillapító felújítása. K@.-a anyját a kopogó g.-!ó kiba.-ottul felidegesítő alkatrészekből.
Elmentem Pestre a PUG-gal. Örültem volna, ha Alfával megyek PUG alkatrészekért.