A csere a képek alapján rég elérkezett. Viszont kívülről sajnos ezt nem lehetett észrevenni. Tárcsa pöpec vastag volt (mervet volt :-) ), betétek is annak "tűntek", de csak ott volt a kis ördög, hogy néha megálláskor koppant valami bal hátul... Hát a képen látszik mi volt az. Szép lett volna, ha ez valahogy megszorul, kirepül akármi.
ATE került a helyére, ahogy szokott. Betét, tárcsa.
Felkészül:
-Generátor szabadonfutó (még mindig)
-Kormányt néha nehéz tekerni, eddig nincs ötlet, hogy az előző okozza-e
-Leömlő csavar, mivel egy meglógott vagy eltört
-Alapjárat ugrándozik néha. Ez is szép játék lesz. Remélem a fentivel összefügg és semmi több
-Klímahűtő csere
Ici-picit bevásároltam alkatrészekből. Nyári nagy kerék még pihen, mivel a futóművet rendbe kell rakni. Ha minden a terv szerint halad, akkor hétfő a napja az alkatrészek cseréjének.
Alsó lengőkarok - Ruville: 53.629 Ft / db
Kormány gömbfejek - Ruville: 6.592 Ft / db
Első, hátsó stabpálcák - AZM: 2.846 Ft / db, 3.218 Ft / db
Remélem babakocsi hang és ropogás eltűnik, mert, ha nem, valakit akkor meg kell vernem.
Első fék is kuka. Igen hullámos lehet a tárcsa. Fékezésnél rázza a kormányt, megállás előtt pedig, mintha lüktetne. Aranyos nagyon.
Első tárcsa és betét ATE, mint mindig. Teljesen jó és bevált eddig mindenhol.
Tárcsa: 22.198 Ft / db
Betét: 20.896 Ft
Mielőtt bárki szólna, hogy van olyan hely ahol olcsóbb a cucc, annak jelezném, hogy igen, tudok róla, viszont így volt most a legkényelmesebb. ;-) én döntöttem így.
Frissítés!
Kocsi kész! Kellett még egy-két alkatrész előre, mert nem jött szét minden, ahogy kellett volna. Ne kérdezze senki, mi volt az. (US út megborított picit.) Munka 45.000 HUF
Babakocsi hangot még hallom, még utána nézek. Többi komoly lett. Lehet egy felső lengőkar csere kellett volna még.
267.500km
230km/h@4000rpm
Olajcsere, szűrő és első betétek (nyikorogtak már) cseréje megtörtént. Valamikor nyáron a műszaki is frissítve lett. Arra nem emlékszem, de a forgalmiban benne van. :P
Pár apróság cserélve lesz még...
244.342 km
Alfa még most sincs kész. Tegnapi konzultáció után átbeszélt dolgok:
Futómű OK. Kézifék kötél cserélve.
A hátsó nagyobb fék a porvédő hiányába nem lesz még most cserélve. Marad fent a 251 mm-es. Ez még bőven bír elég sokat. Ha elfékeztem rajta mindent, akkor jöhet a csere. Tárcsát, azért ne felejtsek venni...ja meg a porvédő lemez is kell.
Toronymerevítőtől eddig nekem se záródik a géptető. :-) Hehehe...
Képek még nincsenek, mert kocsim sincs....mi volt még? Nem tudom.
Tegnap este leadtam az autót a szerelőnél. Egy pár dolgot összeírtunk, hogy mit kell megnézni és ha csere érett akkor kidobni a kocsiból.
Természetesen bekerülnek a kocsiba az Eibach gólyalábak, amik kalizsoli autójából kerültek ki. (60.000 HUF) Így utólag is megköszönöm neki, hogy elhozta nekem a szettet. Nagyon meglepett. Elég komoly örömet okozva nekem. :-) Köszi! - Elvileg magasabb lesz a kocsi hasa. De nem is ez a lényeg. A jobb hátulja nagyon érdekesen állt. Valószínű el volt fáradva a rugó. Ez az ültetés kb. hat éve vitte a kocsit. Most kuka lesz belőle. A különbséget biztos észre fogom venni, mert már kanyarokban nagyon sokszor riszált a kocsi. Az eleje se volt már a legjobb. Az utolsó mérésnél 51-51%-os volt a lengéscsillapító. Hát a határ az 50%. (azt mesélik)
Felkerülnek hátra a nagyobb nyergek. Természetesen betéttel és tárcsákkal. Ezek kaptak egy matt fekete...fénynek nem lehet nevezni...színt. knoXXX segített hátsó nyerget találni. (28.000 HUF) + fékcsövek és fék folyadék.
Bekerül előre felülre és alulra is a fekete toronymerevítők. SKULL kolléga gyártotta le. (15.000 HUF / 2 db) Azért teszteléskor ellenőrizzük, hogy záródni fog-e a géptető. Remélem nálam elfér nem úgy mint knoXXX-nak.
Régen volt, de bekerült a szürke konzol, amit Sityu küldött az autóhoz. (5.500 HUF)
A szelepfedél burkolat is kapott egy fekete színt. A piros betűk még hiányoznak róla. Csak ezután kerül vissza a helyére.
A kocsin ellenőrzésre kerül a héten a szerelő által, az a gyertyák, kézifék kötél, első futómű, lambda szonda és légtömegmérő. ABS visszajező jelzésének oka.
Egy kis apróság még. Dugtam én is a szivargyújtóba Belkin 12V, micro USB átalakító, töltőt. Ezt is knoXXX cartárs támogatásával. :-) (nem tudom mennyi volt már 2.000 HUF)
Elgondolkodik az ember, hogy mennyi jó ember található ezen a helyen. :-)
A folytatás a következő, ha visszakapom a gépet:
-autófóliázás, matt fekete fóliával. Karosszéria hibáinak javításával együtt 90.000-100.000-ből megvan. Ebbe benne van az anyag és a munkadíj. Tükrök és "B" oszlop is le lesz takarva.
-fóliázás előtt lesz egy szélvédő csere. Ez remélhetőleg ingyen a CASCO miatt.
-mivel sötétkék az autó a forgalmi szerint, emiatt (meg a következő műszaki miatt, ugyanis betelt a forgalmi) cserélni fogom a papírokat, amiben fekete szín lesz megadva. Ezzel egy időben elkezdem intézni a "B" típusú rendszámot is.
-kormány bőrözése és cseréje.
-első lámpák cseréje, mert már matt.
-ezen még gondolkodom, de a bőr üléseim egy kicsit megrogytak. Ez nagyon a végén van. Majd egyszer. Erre még nincs háttér.
Addig is két kép...a többit majd pótolom.
Bal hátsó lengéscsillapító: 35%
Jobb hátsó 25%
:-O
Komoly. Cserére érett nem gyengén. Elsők jók...még.
Fék elől-hátul elég komoly...még. :-) pár %-os eltérés.
Valószínű a jobb oldali hossz lengőkar meg van ütve, de ezeket amúgy is cserélni kell...még több mindent, mert a futó megy ki alóla. Műszakira kell.
A műhelyben megdícsérték, hogy 12 éves korára még mindig milyen szép. Jól esett.
Este fél nyolckor tettem le a kocsit és másnap délre kész is lett. Örültem. :-)
Elől nagyobb nyerget, tárcsát és betétet cseréltünk (284 mm). Meg a mellékes dolgokat: olajat, olajszűrőt, fékfolyadékot, szelepfedél tömítést, kipufogó gumibakokat. Hátsó dob elé kellett egy bilincs és a hővédő lemez egy csavarja cserés volt. 8 pénz volt a munkadíj.
Sajnos az olajam nem csak a szelepfedéltömítés mentén csepeg. Ez majd a kuplung javításnál lesz orvosolva. Úh, de sokba lesz az. A k.rva an..át.
Na most már húzok klímáshoz, mert az olaj legalább már nem megy a klímakompresszorra.
Másodjára kezdem el, mert meghalt a lapi. :-)
Összeszedtem pár dolgot, amit egyszerre cserélünk majd a gépen. Az első fék nagyobb lesz és hűtött tárcsákat kap. A mostani tömör megy a kukába. (hátra is szeretnék majd nagyobbat. András bácsi beletette a bogarat a fülembe, de ez majd később, mert most volt tárcsa betét csere. Ha tudtam volna hamarabb....) Egy kicsit szívtam a nyereggel. Kaptam havertól nagyobbakat ingyen. :-) Az egyik este pakoltam a csomagtartóba a nyerget, tárcsát, betétet a többi alkatrésszel, hogy másnap GO szétszedni. Gondoltam összpászítom a nyerget a többi barátaival.....nem jött össze. Nem volt jó a nyeregbe a betét. De ehhez a nyereghez a tárcsa jó lett volna. Jött a játszadozás, hogy betét vagy nyereg legyen vásárolva. Inkább nyereg lett, mert valószínű ami volt az nem ment volna fel a helyére. Grande banditól szereztem be (ezt is :-)).
Sajnos még várok a haverra, mert most egy másik kocsit bombázott szét. Remélem jövő héten mehetünk. Húzzuk egy ideje.
Az alkatrészek:
Nyereg (10.000 Ft + posta 2000 Ft)
Féktárcsa (15.000 Ft + posta 2000)
Betét az van sok. 2 garnitúra az előző kettő árban benne volt.
Szelepfedél tömítés (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Kipufogó gumibak (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
6,7 Liter Selenia (11.500 Ft)
Fékfolyadék (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Olajszűrő (1000 Ft)
Remélem nem fogja már nyomni az olajat, mert a klímából emiatt szösszen el a gáz. Ezt utána fel kell tölteni. Kipu le lesz szedve és hegesztés alatt fog állni. A hővédő lemez a tartó csavarnál megadta magát. Nagyobb alátét kell oda, de a csavar nem akart kijönni. Meg a kipufogó miatt nehéz hozzáférni. Ha a kipu lejön, akkor ez is ki lesz cibálva.
Felső lengők, kutyacsont hátsó tárcsa és betét. Első-hátsó fékcsövek cseréje megtörtént. Fékfolyadék, szervó olaj is cserélve.
Sajnos a stabrúd szilentet nem sikerült cserélni. Az majd a későbbi felvonásban.
Munkadíj 12 pénz.
Hátsó fékbetétek cseréje és tárcsák szabályzása. Itt is akadt vita a szerelővel. Nem akarta visszatenni a tárcsákat, hogy cseréljem újra. Azelőtt miért nemtudta mondani?!