Tagok >> Attie >> 156 1.9 16V JTD M-Jet >> Blog
- Típus:156 1.9 16V JTD M-Jet
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Nero Metallico
A víz nem tudott rendesen felmelegedni kivéve, ha nagy dugóban álltam. Úgyhogy így tél előtt aktuálissá vált a termosztát cseréje. Gyári került bele. 28e Ft volt :-O Az utángyártott 18 lett volna, de azokról csak rosszat hallottam, úgyhogy maradtam a drágább alkatrésznél.
Egyúttal lecseréltettem a hűtőfolyadékot is, meg az ablakmosót. Illetve volt még egy apróság. A légszűrő ház berezonált. Meg kellett keresni, hogy hol engedett el.
A tempomatot nem lehetett bekapcsolni az autón, így elvittem Szamosiékhoz, hogy nézzék meg mi a gond. Kiderült, hogy a kupplungnál van egy kapcsoló ami szét volt esve. Szegény szerelőnek elég nehét dolga volt a kapcsoló ki és beszerelésével. Elég hülye helyen van. Össze is tudták rakni. Ez a része a szerelésnek 3300 Ft volt. Azóta tök jól működik.
Ha már ott voltam kiüttettem a légzsák hiba visszajelzőjét. De két nap múlva megint világított :( Tovább kell nyomozni, hogy mi lehet a gond.
Ma végre eljutottam odáig, amire 2 hónapja várok. Volt szabadidőm, nem volt se meleg, se hideg és az eső sem esett. Ezért nekiálltunk a bőr ülések takarításának. Nem kicsit lett koszos a törlőrongy :) Turtlewaxot használtunk, elég jól lehozta a koszt.
Pár hete vettem észre, hogy amikor a turbo el kezd tölteni, akkor egy sokkal hangosabb susorgó hang jön a motorból. Olyan volt a hangja mint amikor szélvihar van :) Kiderült, hogy megrepedt az a gumi cső, amin keresztül szívja a levegőt a motor.
Elég drága mulatság ez az alkatrész, mondván, hogy nagy nyomásnak kell ellenállnia és csak gyáriban létezik. Az enyémnek azért sikerült megrepednie.
Ma le lett mosatva az autó reggel. Ekkor még nincs felhevülve a kasztni, így kevésbé árt neki :)
És mostanában olyan jó a forgalom reggelente Budapesten, hogy nem is értem be később emiatt a munkahelyemre.
Na megvan a felújított stabrudam :) Csöndes lett az autó. A munkadíjat kissé magasnak érzem most. 15e volt. A csere után természertesen futóműbeállítás is volt, hogy ne kóvályogjunk.
Benne figyel az új akksi is: 74 Ah Eagle. Sosem hallottam még róla, de rá van írva, hogy for Alfa Romeo meg Ferrari. Akkor rossz már nem lehet :-)
Ma tankoltam. Mikor el akartam indulni, akkor se kép se hang nem volt az autóban :(
A motort sem pörgette. Kihívtam az Autó Klubot. A diagnózis: az akksi kuka. Mindenre gondoltam, de erre nem, mert előtte 2 perccel még pöccre indult. Hát ez van. Kaptam kölcsön akksit a szerelőmtől, jövőhét elején megy hozzá, addigra szerez új akksit és a stab rudat is cseréltetem, ha már ott van.
Ma az Alfa Romeo Club szervezésében levő Gorenje Mediterrán partyra mentünk el. A találkozó elsősorban arra volt jó, hogy ismerősökkel beszélgessünk. Rettentő meleg volt, természetesen le is égtem :)
A találkozón részt vett néhány Maserati is. Gyönyörű hangjuk van! :)
Mivel ma van a születésnapom, kaptam egy Giulia TZ2 modellt is. :)
Egyik helyzetjelzőm sem világított, így most neki álltam kicserélni őket. Az első meglepetés az volt, hogy 1000 Ft darabja, a másik pedig az volt, hogy valószínüleg már cserélték őket az autóban és le van mindkettő foglalaton törve a kis fülecske, amit meg lehet fogni ahhoz, hogy kivegyem a foglalatot. Így kicsit nehezebb és anyázósabb volt a műtét, de végül sikerült :)
Az autó megvételekor már tudtam, hogy a futóművét megették a Bp-i utak. Kiderült aztán, hogy a féktárcsák is kopottak már, úgyhogy nem odáztam tovább a dolgot, megcsináltattam amit csak tudtam. Így tehát első alsó lengőkarok újak kerültek bele, a felső lengőkarokat pedig újra szilentezték. A 2 Z kar is ki lett cserélve. Kapott Új Ferrodo féktárcsákat is az autó és Textar? betéteket + a kézifék kötelet is cseréltettem. A stab rúd egyelőre kimaradt, de lassan ő is következni fog.