Mutasd

>> Szerviz2011-03-22

Először tavaly júniusban, az Alpokban jelentkezett a kis mocsok. Egy megerőltető szerpentinezés után úgy értem be Meranoba, hogy forogtak utánam a fejek, mindenki azt hitte, leszakadt a kipufogóm és azt húzom magam után. Már akkor észrevettem, hogy fékezésnél, kézifékezésnél elhallgat, illetve a kormányt balra tekerve erősödik, jobbra tekerve halkul. Háromszor belerúgtam, kétszer leköptem és elhallgatott.

Kb. egy hónapja újra elkezdte. Hidegen nem volt gond, de a fékek bemelegedése után versenyt kiabált a traktormotorral, ráadásul mindig győztesként került ki. Ekkor már az agyam téptem, sokszor annyira durva volt a fém-fém párharc, hogy a feleségem 10 perccel a megérkezésem előtt már tudta, hogy jövök.

Március 22-én feladtam, elmentem az Autocomp szervizbe. Ekkor már olyan szinten nyerített a fémköszörű, hogy nem lehetett megállapítani, honnan jön a hang. A szerelő srácot kénytelen voltam kilógatni az ablakon és 60 km/h mellett hallgatta, hol nyikorog a idegen.

Aztán szétkaptuk mindkét hátsó féket, és kiderült, hogy a nyereg alsó csúszótengelye mindkét oldalon teljesen beállt, fogóval sem lehetett mozdítani, pedig a felső szépen, puszta kézzel is mozgatható. Valahogy kioperáltuk és kiderült, hogy a tengelyen egy gumihenger van, ami annyira megdagadt, hogy a tengelyből egy fix vasdarabot csinált, vagyis a nyikorgó idegennek két szuper funkciója is volt: fékezésnél nem szorította oda a tárcsához a betétet, viszont ha már picit odaszorította, legalább nem ugrott vissza a fékezés után. Magyarul mondva teljesen likvidálta a hátsó fékeket.

Mivel a gumival nem tudtunk mit kezdeni, kivágtuk a szemétbe. Ekkor viszont a tengely nem szorult rendesen. Az univerzális autószerelő kellék ezen is segített. Az összerakás már gyorsan ment, majd a próbán vörösre izzítottam a fékeket. Sikerült, a nyikorgó idegen az 1 centis gumiba lényegült át és távozott az autómból. Az operáció ára 20 € volt.