Mutasd

>> Egyéb2011-10-24

Az élet nehezebb, mint gondoltam. Sorra tekerem az ezreseket a Volvoba, de valahogy nem tudunk úgy igazán összejönni. Amilyen jó volt az első benyomás, úgy kezdenek lassan zavarni az apróságok. Ez lenne az olasz autók titka? A tökéletlenségük tökéletessége? Mert a Volvo tökéletlen tökéletessége annyira unalmas, hogy sokszor fájó. A napi ingázásnál nem zavar, sőt. De a hétvégeken jó lenne már, ha történne is valami.

Amit még mindig imádok, az autó masszivitása. Ami zavaró:

- a kormány bőrözése a fröccsöntött műanyagra akar hasonlítani. Még az életben nem láttam tökéletesebb fröccsöntött műanyag utánzatot, főleg nem bőrből. Ha nem látnám a varrást, 1000 euróban fogadnék, hogy a kormány előző életében Margitszigeti ásványvízpalack volt.
- a sofőr oldali ajtónak valami baja van, mert valahonnan felülről süvít a szélzaj. Mintha az üveg fél mm-el lejjebb állna meg, mint kéne.
- 140 lovat 11 literrel etetni nagy luxus. Tojáshéj vezetéssel egyszer 9,9-re levittem, de elég egy közepes dugó és megint 10,5-nél vagyok. 90-100 euróért tankolok alig 700 km-re. Sok az, sok.
- a fedélzeti számitógép az ergonómia csúcsa. A nullázó pöckökből van vagy 3, vagy 2, de az egyiket kétszerre kell nullázni. A pöcök intézi a napi számlálót, a reset gomb meg a többit. Az átlagsebesség 53 km/h már 1 hónapja, bármit csinálok.
- A műszerfal fényerőssége állítható, csak éppen soha nem tudom eltalálni, hogy jó legyen. Éjjel vakít - lejjebb veszem, erre reggel nem látom. És ez így megy körbe.
- A pohártartó jó dolog. Amíg nem kezdem hasznáni. Mert ha a fél literes üveget belerakom, többet már nem tudok váltani.
- A váltó még mindig életem legjobbja, de itt-ott karcosan cuppanik, ami ilyenkor jóval nagyobb csalódás, mert ott a minőség ígérete a fejemben.
- az ülés fantasztikusan mélyre engedhető, nagyon tetszik, csak éppen a combtámasz hiányzik. A bal térdem kanyarokban 30 centit kileng. A fejvédő fejtámasz a kategória csúcsa, csak éppen nem ér fel addig a fejem, ha mélyen az ülés, vagyis simán kitöri a nyakam. Most akkor ne üljek mélyen? Akkor lecsúszok. Gnóm vagyok, biztos velem van a baj.
- a (kiváló) rádió a kormányról hangosítható, de egy gombnyomás a kormányon annyi, mint 2-3 a rádión. Odapöccintek és már nyerít is. Finomhangolást nem tud. Nem is használom. A sebességfüggő hangosítás viszont remekül működik. A rádió nem írja ki a hangosság mértékét, le lehet róla szokni, de jobb, ha tudom, hogy 25-ös hangosságon hallgatom, nemde?
- a szélvédő alatti dögcédüla biztos jó dolog, de nagyon zavar, ha tükröződik.