Tagok >> Dévid >> 156 2.5 V6 24v >> Blog
- Típus:156 2.5 V6 24v
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:Grigio Chiaro metallizatto
Valami kopog a futóművemben, így felmerült, hogy a bejáratott szerelőmet meginterjúvolom, hogy át tudná-e nézni valamikor a futóművet, hogy egy későbbi időpontban megejtsük a szükséges cseréket. Mivel Kócosw barátom úgyis vitte a félig offos járművét, csatlakoztam hozzá utasként. Nagy volt a meglepetés a szervizben mikor megláttak. :)
Mivel az utolsó szervizkor azt a tanácsot kaptam, hogy a TS-emből pár ép apróságot építsek át a V6-ra, amik ezen a drágán már elhasználódtak, így a ma délután fűnyírás után szakítottam időt hogy kiszereljem a fűtőventilátort ami nyekergett, és a megolvadt hűtőtartó gumibakot. A TS ép alkatrészeivel cseréltem fel őket.
Pár napja már rakoncátlankodott a világításom, a távfényszóró gyakran nem kapcsolt fel, vagy egyszer csak elaludt. Ez elég kényelmetlen érzés éjjel, kihalt úton. Szombat éjjel buliból hazaindulva viszont előjött egy új probléma, a tompított fényszóró sem kapcsol már fel, csak távfényszóróval együtt. Jelenleg az autó pihen, valamikor bejelentem a villamossági szerelőmhöz. A 2.0 TS hasonló hibáját egyszer már megoldotta, ott a világításkapcsolóval volt gond. Szerintem a légzsákrendszert is megnézetem, ha már egyszer szerelőhöz viszem, mivel világít a légzsákhiba visszajelzője, és a vezérlő sem akar kommunikálni a diagnosztikai műszerrel.
Update I. : 2014.01.14-én leteszem a szerelőnél, meglátjuk mennyi időbe és pénzbe kerül, hogy aminek világítania kell, az világítson, aminek nem, az ne világítson. :)
Update II. : Ma (2014.01.17.) sikeresen hazahoztam a kocsim, kicserélték a kormánykapcsolót, és rendbeszedték a légzsákelektronikát. Most világít a fényszóró, és nem világít a légzsáklámpa. Ööm va és bodottá! :D
Ma hazahoztam a jó öreg V6-ot a szerelőimtől. Kicserélték a kuplungot, mert csúszott. Úgy néz ki, még a gyári darab volt. Megejtették az esedékes vezérléscserét is, a szíjat már ildomos is volt, mert a szivárgó olaj kicsit már kezdte tönkretenni. Megszüntették az olajszivárgást is, a vezérműtengely szimeringjeinek cseréjével. Kapott a kocsi 6 új gyertyát is. Az esedékes 10.000 km-es olajcsere is megtörtént, a gyárilag javasolt Selenia Racing 10W-60 került bele. 179920 km-t mutatott a műszerfal.
Ma visszakerült hozzám a tegnap leadott autóm. Klímatöltésen és fertőtlenítésen esett át. Kiderült, hogy kicsit ereszti valahol a nyomást, de a szezont simán ki fogja bírni a szerelő szerint. Amúgy erről a hibáról tudtam, az autóvásárláskor korrektül tájékoztattak róla. Még egy jó pont az előző tulajdonosnak! ;)
Javításáról később gondoskodom.
A héten sikeresen felraktam a nyári kerekeimet, egyelőre ideiglenes gumikkal. Meglátom hogy viselkednek. :)
Ma lehetőségem nyílt felvinni pár körre murvás pályára a kocsimat. Vittem pár kört a cég vezetőjét is, szerinte egész jól viselkedik a kocsim. Érzésre kicsit máshogy viselkedik, mint az összekerék-hajtású autók, amiket ott vezetni szoktam, így az egyik íven szépen el is dobtam. Szerencsére apró sérülésekkel megúszta.
Ma délután jelenésem volt az autómért Csörinél. Kicserélte a sérült lengéscsillapítót, és az átvizsgáláskor tapasztalt hibák jó része is javításra került. Kapott az autó új stabilizátor szilenteket, ismét működik a tolatólámpa, új gumiharangok vannak a féltengelyen elől, mivel szakadt volt egyik. Be voltak korhadva a kézifékkötelek, azokból is új került a kocsira. A próbaúton kiderült, hogy morog az egyik kerékcsapágy, azt is kicserélte a mester. A hazaúton fülig érő szájjal vezettem, a kocsi csendben tette a dolgát. Most viszont hallani, hogy nyikorog a fűtés ventilátora, hamarosan megnézem mi lehet a gond vele. :)
Ma reggel 8-ra időpontom volt Csöri mesternél egy vásárlás utáni átvizsgálásra. Mivel útközben egy elöregedett lengéscsillapító megadta magát, így kénytelen voltam ott hagyni a kicsikémet, és ha már lúd, legyen kövér, még pár apróság javítását is megrendeltem.
Tegnap este élményautózás volt, barátom egy rövid körre kölcsönkérte. Remegő térdekkel szállt ki, és el kellett szívnia egy aktus utáni cigarettát, annyira élvezte.:D
Ma reggel indulnék dolgozni, a kocsi nem indul... Siettem, szóval semmi utánanézés, gyorsan átvedlettem bringás munkába menéshez (mint az esetek 99,9 %-ában, ugyanis ca. 1,5 km-re van a munkahelyem a lakástól). Pár perce hazaértem, ledobtam a táskám és már mentem is ki a kocsihoz. Motortetőt kinyitva láttam, hogy lerázkódott a szívócső. Gyorsan szerszámot ragadtam, és elkezdtem visszarakni, erre a fejemre esett a motorháztető. Gondolom ezt azért kaptam, mert tegnap mást is odaengedtem a volánhoz... Lényeg a lényeg, hogy mikor visszakerült a szívócső, utána szépen indult a kocsi is. Megint bebizonyosodott, hogy ezek az autók nem csak egyszerű járművek, lelkük van. :)
Ma végre kaptam időpontot olajcserére. Odaugrottam a szerelőhöz, felemelték, leszedték az alsó motorvédő burkolatot, morogtak egy sort, majd leeresztették az olajat, kicserélték az olajszűrőt és feltöltötték friss olajjal. Kb. egy órás munka volt.
Persze amit meg akartam nézni ha már fel volt emelve a kocsi, azt elfelejtettem...
A szerelőnek is van most egy JTS 156-osa, adtam neki pár jó tanácsot hozzá. :)
171200 km-t mutat az óra.