Ferke - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD SW // 2008-09-23

I. körben cseréljük:
- Felső lengőkarok (originale ricambi)
- Kormányösszekötő axiális csuklók
- Olaj (Sel WRD), olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő
- Szelepfedél tömítés
- Fagyálló (Tutela Paraflu 11)

A futómű már nagyon várta a beavatkozást. Lengőkarok kopogtak-nyüszögtek, axiális csuklók miatt "mászkált" az autó az úton + a gumik is rendellenesen kezdtek kopni.
A hűtőm megviccelt: elkezdett csöpögni. Kivettem. Nagy nehezen. Gondoltam megnézetem egy hűtőssel. Azt mondta, hibátlan a hűtő! Visszatettem. Most hibátlan, porszáraz az alja. Érdekes...

II. körben jön a vezérlés szett+vízpumpa, hosszbordás szett, generátor szíjtárcsa. Coming soon jövő hónapban.

Ezzel az autóval még valaki nagyon jól fog járni...már minden ki van cserélve rajta.:)))

>> EgyébAlfa Alfasud Sprint narancssárga :) // 2008-04-24

Mivel elég nagyot kapott a hátsó futómű is, kicseréltem az egészet, egyben.
Megkapta a restaurálás alatt álló darab hátsó futóművét, komplett. Hogy milyen futómű kerül a restaurált darab alá, az majd később kiderül, valószínűleg marad az eredeti tárcsafékes rendszer.
Egy újabb érdekes felfedezés: a sprint dobékes rendszereiből is volt több variáció. A képen valamiféle szimmeringes-csapágyas megoldású a dob tengelyéhez törénő csatlakozás, míg a másik verzióban nincs ilyen szimmering, csak a csapágy belül és kívül. A két verzió egymással totál nem kompatibilis, egyik sem megy fel a másik tengelyére.
Ha már rég elbontottam volna donor1 kaszniját, akkor fedett, meleg helyen is csinálhattam volna, így maradt az udvar, akna nélkül, szakadó esőben.:(
A végeredmény: nagyon jó! Stabil, pici elhúzás van balra egy kis összetartás miatt, ez a futómű beállítással remélem megszűnik.

>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD SW // 2008-01-22

Jó ideje már ki lett cserélve az összes szilent, gömbfej (lengőkar) elöl-hátul, de futóműveshez csak most jutottam el.
Sürgette a dolgot, hogy 2-3 napja elkezdett valami nagyon durván kopogni. Már épp kezdtem elhinni, hogy muszáj lesz lengécsillapítókat vennem, de hamar kiderült, hogy a bal oldali stab. pálca felső gömbfején túlhúztam az anyát, ami picit megszakadt. Ez a ramaty utakon hamar ki is mozdult, és eszeveszett módon kattogott-csattogott.
Hiába, fontos a nyomatékkulcs használata...!!!
Anya csere+ futómű állítás 4500 ft, ami szerintem pest megye legjobb futóművesénél nem tétel.
Csak ajánlani tudom Őt: Budaörs, Oláh Attila

...jah, és külön jó érzés egy olyan futóműveshez menni, aki így fogad: "Na, végre egy Alfa!!!" :)))

Mivel feladtam az alvázvédő levakarását, így maradt időm kiszedni a donor alól a tárcsafékes hátsó futóművet.
Űbergázos állapotban van, de nagyon szép lesz.:)
(ehhez kelleni fog még egy szett alfetta nyereg, ha tud valaki, ne tartsa magában.:) )

Homokfújva:
Szívó oldali alkatrészek,
termosztátház,
levegőszűrő zsanérok,
főtengely szíjtárcsa,
ajtózsanérok,
további futóműalkatrészek

Homokfújt felületek csiszolása, zsírmentesítése, majd alapozás.
[Ilyen hidegben nem volna szabad festegetni, de azért szép lett..:)]