Tagok >> gtviktor >> 156 2.4 JTD 20V >> Blog
- Típus:156 2.4 JTD 20V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Szürke-metál
Bár már kb. 2 éve nem az enyém, mégiscsak gyakran találkoztam a régi autómmal hiszen a nagybátyámhoz került. Idővel, mint minden újkori dízelnél itt is előjött a kéttömegű kérdése. Ő már nem akarta bevállalni ezt, így eladóvá vált ismét. A vevő (bár nincs fent az Amorén még) elvetemült Alfás, ez lett az ötödik Alfájuk a családban. Remélem a hajtáslánc helyrehozása után sokáig élvezni fogják, hiszen rozsdamentes kívül-belül szép 156SW nem nagyon van manapság már, pláne piros bőrrel.
2016-tól kezdve minimálisan használtam csak a szépséget. Évi max. 2000 km került bele, ezért kezdett az agyam mocorogni, hogy ha már szobor áll a garázsban, akkor az legyen V6-os. Az elhatározás, hogy eladom már 2017 végén megszületett, de csak puhatolóztam az eladást illetően. Időközben rá kellett ébredbem, hogy a 156-ot mint típust is elérte a lejtmenet. Tele a piac olcsó romokkal, az árak a padlón, így vagy találok valakit aki értékeli az eredeti hibátlan állapotot, vagy marad.
Végül a megoldás nem ez lett, hazatelepülő családtag kérte, és kapta. Ugyan többet buktam rajta mint terveztem, de legalább neki is segítettem és jó helyre került az autó is.
Érdekes mellékszál hogy a másik autónk, asszonykám Fiat 500-asa egy héten belül szintén elkelt. Igy már lehet indulni igazi szobrot vadászni!
Október végével téliesítettem a gépsárkányt, nehogy sót kapjon. Külső-belső mosás és takarítás, bőráploás, majd kerékcsere - túlfújt téli kerekek fel, pont jó lesz azon állnia a garázsban márciusig. A nyáriak leszerelve felnifára. A téli hidegindítások, na attól megkímélném. Szerencsére van OFFos jármű ami pont arra való hogy télen autókázzak vele. Az idén sem döntöttünk hosszútávú csúcsot: egy külföldi túra és néhány rövid hazai út került bele, az össz futás 2016-ban 2500 km volt. Jó úton ahhoz, hogy szobor legyen :)
A régi kormányomon nem tetszett a sivár feketeség. Van egy ismerős bőrös Maglódon, részletesen elmondva neki hogy mit szeretnék elkészítette az alábbi remekművet. Nem ugyanaz az árnyalat mint a Momo piros, de nekem tetszik. A kézifék- és váltószoknya is valódi bőrt kapott megfelelő varrással. Plusz pont, hogy a kormányon lévő nyomógombok a legutolsó széria süllyeszett verzióját kapták, igy remélem tartósabbak lesznek mint a seperc alatt elkopós korábbiak.
Úgy nézett ki, hogy a munkám miatt sokat kell majd utaznom. Szükségem volt egy autópályás gőzgépre, ami az alábbiakat tudja:
- Alfa
- kényelmes hosszú távon
- tempomatos
- dízel
- halad ha kell
- a én 140-es utazótempómban max 2500 körül forogjon
Ezek mentén picit gondolkodtam a 166-on, de végül maradtam a 156-nál mivel ekkor már jópár éve volt egy 105 lovas JTD-m és nagyon boldog voltam vele. Abban is biztos voltam hogy kombi kell. Körbejártuk érte fél Csehországot, de a helyzet ott is hasonló mint általában Magyarországon: tekert-tákolt-szilikonozott autók mindenfelé. A legdurvább az volt, amikor az állítólag 149000-et futott autóban megtaláltam a 290000-es olajcsere papírt. Félreértés ne essék, nem új autót akartam ingyen... Egy 20V JTD kellett, az utolsó évjáratból vagy a közeléből. Jó, vagy mégjobb állapotban.
További paraméterek:
- tetőcsomagtartó kizáró ok
- a futás és az autó állapota legyen összhangban
- xenon jó ha van
- szín mindegy
- legyen minél inkább gyári
- belső jó ha bőrös
Mire összeállt az idő-pénz-elhatározás hármasa, már hetek óta túrtam a mobile-t és az autoscout-ot. Amelyik autók nem szóródtak kik azokat nagyon hamar elvitték. Egyetlen hirdetés maradt, Frankfurt közeléből, kép nélkül, 50560 futott km-rel. Brahiból felhívtam.
Kiderült, hogy autó van, kép van (ezek alapján biztató volt), az állapot "einwandfrei", a tulaj pedig egy álmos német kisváros polgármestere. Összességében bizalomgerjesztő volt, így hát indulás. Két nap múlva reggel 10-re megbeszéltem a találkozót a házuk elé.
A megbeszlélt időre ott voltunk, a polgármester késett 10 percet. Mint kiderült azért, mert elvitte az autót lemosatni, frissen jöttek onnan a feleségével. Körbenéz-alánéz-próbaút-FiatEcuScan. Minden OK, annyi és úgy ahogy mondták. Kis alku belefért, szerződés, megvendégeltek egy kis sütivel, és segítettek szállást is intézni a faluban, mivel a zulassungsselle csak másnap nyitott (hétvége volt). Meglepetésként még megdobtak egy szett GT felnivel, 1 éves Hankook V12 gumikkal, az RNS4-es navi gyári lemezeivel, stb...
Másnap reggel 11-kor már úton voltunk vissza Prágába az új vassal, délután hazaértünk és indulhatott a honosítás.
A cseh ügyintézés sem a gyorsaságáról híres, úgyhogy mindenestül beletellett vagy egy hétbe, de közben legalább belekerült egy váltózár is. Fő az elővigyázatosság. Végül minden jó véget ért, az autó a megfelelő helyre került a megfelelő időben. Egy apróságot azért sikerült elfelejteni, a levehető vonóhorog takaróját ott hagytam a polgi úrnál. Egy telefon és másnap küldte postán. Időnként még beszéltem velük mert nagyon megkdeveltem az idős párost. Igazi úriember/úrihölgy páros. Ritkán van, hogy az ember tartja a kapcsolatot egy autó adásvétel után, de valahogy itt helyénvaló volt.
Adminisztárció lerendezve, következő lépés: meg kell szabadulni a borzalmas Jürgen-stílusú Aluett felniktől amelyeken a téligumik voltak. Ezt sikerült elcsereberélni a 15-ös klasszik tojástartósra. Azóta is ők a téli kerekeim.
... folyt. köv....