Tagok >> Halesz >> 145 1,6 TS >> Blog
- Típus:145 1,6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Alfa Rosso 130 :)
A 145-ös már szinte teljesen ki van belezve... Elkészültek a javítások a karosszérián, cserélni kellett a küszöböket, pótolni a taposókat és még sok apróságot. És eldőlt az is, hogy milyen lesz a színe!
Nézd meg, mi minden történt még az autóval az elmúlt hónapokban!
https://youtu.be/yALS_DAdVs8
Beszereztem néhány fontos alaktrészt az Elaforgtól.
Vezérlésmódosító
Vezérlés szett
Fékfolyadék (0,5 liter)
Váltóolaj (1 liter)
Olajcsere szett (Selénia Alfa 20K olajjal)
Gyertyaszett
Kuplungszett (utángyártott)
Kuplung főhenger (utángyártott)
Első lengőkarok(utángyártott)
Féktárcsa (Rotinger)
Első fékbetét szett (utángyártott)
Hátsó fékbetét szett (utángyártott)
Első embléma
Szélvédő (utángyártott, beépítő kerettel)
Árak és részletek a legújabb videóban!
Ugyancsak érkeztek alkatrészek egy felajánlásból, Szili146-nak köszönhetem az alábbi alkatrészeket:
- ajtókéder gumik
- bajuszkapcsolók
- belső küszöbborítások
- kalaptartó, a műanyag tartóelemekkel
- tükörszerkezetek
Rég volt már Projekt Alfa 145 videó. Zolinál is történtek dolgok, kicserélték a tetőt, végre gyári napfénytetős tető van az autómon. Persze közben elkezdődött a "kibelezés" is, elég alaposan szét van szedve, de még a motor/váltó plusz a műszerfal benne van.
Hónapokig kerestünk küszöböket az autóra, de most már ezek is megvannak.
Mindent elmesélek a legújabb videóban!
Költségeim:
Küszöbök: 40.000 HUF
Ha már Alfát építünk, akkor lehetőleg minden munkafolyamatot olyan emberre szeretném bízni, aki maga is alfás.
Nem is volt kérdés, hogy a teledial felniket Bányai Sanyival (SanyiJTD) fogom rendberakatni. Messze lakik (Nyírádon), de egy március eleji napon épp Pesten járt, odaadtam a kerekeket, aztán mondtam, hogy nem sürgős. Májusban kész is lett. Mivel tudtam, hogy úgyis leszünk majd a Balaton-felvidéken vagy a környéken valamikor a nyáron, így mondtam, hogy ne költsünk futárra, majd valamikor elmegyek a kerekekért.
Végül június 5-én Herendre mentünk egy kutyakiállításra a kiskutyánkkal, ahonnét már nem volt messze Nyírád. A Dobló már itt is jó szolgálatot tett, olcsó volt az út, meg minden elfért kényelmesen :)
Íme két kép a végeredményről.
A teljes művelet 60.000 forintba került.
A kezdetek óta áhított extrát sikerült beszereznem a 145-ösömhöz: a gyári napfénytetőt! Igaz, még csak bontott formában, de DZ megnyugtatott, simán megoldják majd a tetőcserét.
Stoffel Ádám (Stofi) barátom szerzett egy donor 145-öst, amiről szépen levágtuk a tetőt. Köszi a sok segítséget, Misi és Bence!
Így Ádámnak lett egy kabrió 145-öse, nekem pedig egy gyári napfénytetős tetőm.
A tetőt elvittük DZ-hez, aztán kiderült, hogy a Doblo, amivel szállítottuk, eladó. Régóta gondolkoztam már egy igásló autón, ami jó lesz szállításra, kutyázásra, mindenre, szóval megvettem :) Így jár az, akinek autókereskedő barátai vannak :)))
Költségeim:
Tréler Gárdonyból Erdőkertesre: 35.000 HUF
Bontott napfénytetős tető: 20.000 HUF
A váltókar és a pedálsor (+a taposó) polírozását a felnipolir.hu cégre bíztam. Polovitzer Peti (Poló) ajánlotta. Elküldtem nekik csomagként és amikor kész lett, Peti vette át, majd postázta nekem.
Költségek:
Polírozás 10.000 HUF
Postaköltségek: 2300 HUF
Kócosw találta nekem a német ebay-en ezt a 145-be való extrát :)
Ez a 145 Edition 500 kiegészítője volt. Mindössze 50 euró volt postával együtt. Kócosw segített nekem intézni a dolgot Németországból, köszi még egyszer, itt is! :)
Aztán amikor posztoltam róla a 145-ös Facebook csoportba, Horváth Attila (Atis155) felajánlott hozzá egy pedálszettet a taposóval együtt :) 5000 forintot kért érte (plusz 1100 forint volt a csomagköltség).
Fel kell majd polírozni mindet, de nagyon szép állapotban vannak.
Költségeim:
Váltókar: 18.000 HUF
Pedálszett: 6100 HUF
Sokan mondták, hogy ezek a 15-ös teledial felnik nagyon ritkán bukkannak már csak fel, így nagyon megörültem, amikor egy eladó 145-ös hirdetésénél külön lefotózva megtaláltam ezeket a kerekeket.
Sikerült megyegyeznem az eladóval, hogy az autó nélkül is eladja őket :)
25 ezer forintot fizettem a 4 darab felniért :)
D. Z.-nél átnéztük alaposan az autót, és Zoli úgy ítélte meg, hogy egyáltalán nincs olyan állapotban, ami miatt le kellene mondani róla. Lesz vele munka rendesen, de érdemes belevágni.
Nézd meg a videót: https://youtu.be/Id1tq1BIduY
Az autó újra a nevemen van.
Költségek:
Eredetvizsga: 18.500 forint
Vagyonátruházási illeték: 48.400 forint
Új forgalmi engedély: 6000 forint
Törzskönyv: 6000 forint
Forgalomból való kivonás díja: 2300 forint
Ügyintézés: 10.000 forint
Képek később.
3
466