Tagok >> Kristyon >> 156 SW 1.9 JTDm >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 JTDm
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Fekete
Eltelt három-ezer kilóméter pontosabban 3395km, és ismét átcseréltem a kerekeket.
Tulajdonképpen visszacseréltem az eredeti állapotba.
Óra állás: 327335km
Csak röviden,
Könyöklő felújítás (bőr csere),
Lakk felület ápolás,
Menetrögzítő kamera...
Nem szoktam ilyet csinálni, de most a gumis ajánlására, átcseráltem a kerekeket.
A jobb első helyet cserélt a bal hátsóval, a bal első pedig a jobb hátsóval.
A gumis azt mondta három-ezer kilóméterenként kellene megcsinálni. Egy kicsit sikerült megcsúsznom vele, három-ezernyolcszázötven kilóméter lett belőle...
Óra állás: 323940km
A múlt héten el voltunk plázában, és mikor megkaptam a parkolójegyet sikeresen lent felejtettem a sofőr oldali ablakot. Majd egész nap leengedett ablakkal állt a parkolóban az autó, és csak mikor indultunk hazafele vettem észre, hogy lent maradt.
Szerencsére másnak ez nem tűnt fel, és nem hiányzott semmi sem az autóból.
Sajnos, nem tudom, hogyan lehetne a gyári vezérlőt felokosítani, így egy plusz modult építettem az autóba, ami a riasztó élesedésére felhúzza az ablakokat. A modul valamikor az előző autómban is bent volt, a bekötése nem túl bonyolult, a gyári modul mellé kötöttem be, ott megtaláltam minden vezetéket ami az üzemeléséhez szükséges. Volt egy kis bakim, és kilövettem vele az ablakemelő 30A biztijét. Jelenleg ez volt az össz költségem...
Ugyan csak két ablakot tud vezérelni, de nekem éppen elég.
Most már véletlenül nem marad lent ablak :)
Ismét egy kis DRL fejlesztés, mostmár olyat raktam be ami minden szempontból megfelel.
Ebben benne van az összes megfelelősségi tanusítvány, és még jól is néz ki. Kicsit fura, hogy közelről nem tűnik valami nagy fényerejűnek, ugyan akkor távolról meg nagyon élesen látni.
Plussz kicseréltem az ablaktörlő lapátokat is, meg kapott egy klímafertőtlenítést is.
Már így is mókolva volt az egyik csatlakozó, most telehugyozta a motorteret gázolajjal. Ugyan már nem a csatlakozó miatt, hanem a gumicső fáradt el. Ezért komplett csere lett..
Persze csere közben az egyik rögzítő peceknek el kellett ugrania. Azt hittem, hogy a motortérbe esett le, így ott kezdtem el keresni. A pecket nem, de egy leszakadt tőcsavart találtam a motorvédő burkolaton a vezérlés vonalában, de szerencsére, csak a kipufogócsonk egyik rögzítő csavarja. Még nem fúj ki, de orvosolni kell ezt is hamarosan.
A pecket az autó orra előtt találtam meg a fal tövénél.
Jobb oldali féltengely csillagot cseréltem a gumiharangal együtt. Kicsit úgy néz ki mintha beázott volna. Az egyik görgő volt berágódva. Alatta némi rozsda, meg a gumiharangon mutatkoztak az öregedés nyomai, de nem volt kiszakadva, még is szórta a zsírt. Elég kevéske is maradt benne és folyós állagú. Szerelés közben feltűnt, hogy a felső lengőkar szilentjei nagyon szorulnak, így ezeket is újra zsíroztam. Képet sajna nem sokat csináltam mert szorított az idő...
Mivel egész héten nagyon kellemes idő volt, és a beigért eső sem érkezett meg errefelé, így átcseréltem a kerekeket nyárira.
Óra állás: 320094km
így lett a Nokianokban: 37976km
a Laufenekben: 6277km
a nyári gumik pedig most indulnak nulláról...
Már korábban rakoncátlankodott a fűtőventillátor. Volt, hogy el sem indult, ezt kiszerelás, majd szétszedés követte. Alul csapágy, fellül csak egy bolygó persely van. Némileg meg volt szorulva mind a kettő, átmostam őket WD40-el, majd teflonos zsírzóval kezeltem. Sajnos hiába, csak ideglenes kezelés volt, utoljára már olyan hangja volt mintha fadarab került volna be a lapátok közé. A felső persely durván lógott, így nem volt kedvem tovább foglalkozni vele, és vettem egy új ventit. Sajnos elég gyenge minőség, Már kicsomagolásnál feltűnt, hogy nincsn centirozva a ventillátor, ugy voltam vele, lehet másképp oldották meg mint a gyárinál, de beüzemelésnél kiderült, hogy csak lespórolták róla. A háza nem illeszkedik rendesen a foglalatba, így tud fals levegőt szívni, alacson fordulaton zajosabb mint amit kivettem, mondjuk legalább nem kerreg.
Ideglenesen jó lesz, hosszútávon viszont meg fogom csinálni a gyárit, a felső perselyt kicserélem majd csapágyra.
Még a tavasz beállta előtt elvittem a nyári kerekeket átnézetni, csak egyet kellett görgőzni. Mivel gumi méretet is váltottam, ezért mind a négy gumit lecseréltettem, a gumis ajánlására Point S Summerstar Sport 3 225/45 R17 91Y gumi lett felszerelve a felnikre.
Mostmár csak a tavasznak kell jönnie, hogy fel lehessen rakni az autóra...