Tagok >> marci91 >> 146 1.6 TS >> Blog
- Típus:146 1.6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:ezüst-metál
A futómű felújítás lassan a végéhez ért :)
Az autómat az előző gazdája mielőtt hozzám került, Pesten használta. Ezt talán nem kell részleteznem, így szép lassan elkezdődött a futómű felújítás 2014-ben. Kapott két új FRAP lengőkart, kormányösszekötőket, majd Birth stab. rúd külső szilentet, amit idén újra kicseréltem, mert a rossz minősége miatt teljesen tönkrement és megkeményedett. A Monroe már csak jobban fogja bírni.
Idén elhatároztam, hogy kicserélem a két első gólyalábat is, mivel a régiek még ugyan jónak tűntek, de kezdett a teleszkóp olajosodni és a toronyszilent házat csúnyán elkezdte enni a rozsda. Mivel most lettem túl egy kuplungozáson is (LUK szettel és sok utánajárással kijött 100E Ft-ból), csökkentenem kellett a kiadásokat, így a választásom bontott gólyalábakra esett. Alexandro kolléga által hozzájutottam egy pár bontott gólyalábhoz, amit behozott kocsiból szerelt ki. Ő alaposan átvizsgál minden alkatrészt eladás előtt, illetve kevesett futott autókat bont, így optimistán álltam hozzá. Azt talán mondanom sem kell, hogy ha szétszedem a gólyalábat, veszek új teleszkópot és új toronyszilentet, 60E Ft alatt nem nagyon álltam volna meg és akkor ebben az árban még egy gyenge, utángyártott teleszkóp van benne. Így szerencsére szinte a harmadából kijöttem.
A kapott alaktrész eredeti volt, olajnyom nem volt sehol, csak némi felületi rozsda. Meg lett pucolva, kapott egy festést és bekerült a járgányba. Egy 2 óra alatt meg is voltunk vele. Az eredmény meggyőző, a stabilitás javulása egyértelműen érezhető főleg bukkanóknál. Az autó tornyai belülről ki lettek takarítva és kenve egy kis olajjal, így a torony átrohadás meg van előzve jó időre. Aki látja a motortérből, hogy a toronyszilent háza már nagyon rozsdás, annak szintén ajánlom ezt a beavatkozást. Fontos még annyit megemlíteni, hogy az oldalankénti 3-3 toronyszilent furatába menő 8-as csavart cseréljétek újra, mert a régiek könnyen megnyúlnak és volt, ami el is szakadt minimális erőfeszítéssel. A futómű mozgása miatt egyszerűen elgyengültek.
Remélem a gólyalábak sokat kibírnak még, én azért igyekszek jobb utakon menni :) A stab. rúd belső szilentjei közel 18 év után okoznak néha tompa koppanásokat, de ezeket állítólag nagy szívás cserélni, mert a bölcsőt egy 10cm-en le kell engedni és nekem nincsen aknám. Mindenesetre célként bejegyeztem a 2018-as évre :)