Tagok >> Németh Lajos >> 145 1,6i.e. L Junior >> Blog
- Típus:145 1,6i.e. L Junior
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:Verde Caraibi
Ma este elkészült, a hátsó lengőkarcsapágyak cseréje. A munkát Kovács József, a futóművek és lengéscsillapítók "doktora" végezte. Volt egy kis flexelés is.
A család többi Alfa-janak futóműve is megfordult már a kezei között, mindig kiváló, kifogástalan munkát végzett. Futómű vagy lengéscsillapító problémák esetén, mindenkinek ajánlom.
Téli Michelin Mester jobb első végtagja, összetalálkozott egy szöggel. Sajnos nagyon szerencsétlen helyen, nagyon szerencsétlenül. A gumi váll részéhez, ferdén fúródott be. A gumit, még az este megjavították, de sötétben már se kedvem, se erőm nem volt visszacserélni a mankókerék helyett.
A téli kerekek átszerelése előtt, elvittem ma egy futóműbeállításra. Ha már ott voltam, kértem nézzen rá a hátsóra is. Sajnos a hátsónál cserélni kell a lengőkarcsapágyakat, mert igencsak kivannak. Csütörtökön gyógyításra is kerülnek.
Októberben nem voltam nagyobb utazáson, Michelin Mester csak Budapest romos útjain tette a dolgát.
A fogyasztás a városi araszoláshoz képest, viszonylag "barátinak" mondható.
Guminyomás: 2.2 bar
Profilmélység: 8 mm
Fogyasztás: 9.73 L/100 Km
Néhány héttel ezelőtt, egy aggasztó probléma ütötte fel a fejét: valahol beázik a kocsi. Eső után, a bal első ülés előtti részen, mindig egy nagy tócsa lett. Sajnos a vízelvezetők múltkori tisztítása nem vezetett sikerre, bár valószínű, hogy azokra is ráfért a pucolás.
Az ajtóhangszórók hátsó része (mivel sajnos azok is vizesek voltak eső után) egy - remélhetőleg hosszú távon vízálló - védőburkolatot kaptak, de a problémát ez sem szűntette meg. Eső után, mindig szedhettem fel a szőnyeget és szárítgathattam, a nyár elején felújított padlólemezt.
Ma délután, a forum.alfa145.com weboldalon találtam, egy ezzel a hibával foglalkozó topicot. Az egyik felhasználó leírása szerint, a géptető szélvédő előtti sarkaiban is vannak vízelvezetők. Ha ezek eldugulnak a belehulló falavelektől és egyéb szennyeződésektől, akkor a víz a bal és jobb első ülés előtti padlólemezre folyik le.
Lementem és megnéztem a sajátomat is. Látszólag tiszta volt, de azért elmentem a mosóba. A magasnyomású mosó meglepően sok, nem odavaló dolgot hozott ki, a látszólag tiszta sarkokból. Remélem, hogy ezzel végleg sikerült megszűntetnem a beázást, de teljesen nyugodt a következő, eső utáni szemrevételezésnél leszek.
Tegnap este, Mr. Szerelőlámpa segítségével visszakerültek a fényszóróim a helyükre. Nem szerettem volna még egy éjszakát, fóliázott szemgödrökkel hagyni az autót a pakrolóban, ezért tzoli155-től hazaérve, nekiálltam a helyükre rakni a fényszórókat.
A visszarakás is nagyon egyszerű művelet volt, csak a sötét nehezített kicsit a dolgon. Felújítás után, a fényszórók állítócsavarjai úgy működnek, mint újkorukban. A törött műanyag pöckök cseréjével, pedig a belsőrész mozgása is megszűnt. Nagy az öröm, tzoli155 nagyon profi és gyors munkát végzett. Mindenkinek ajánlom a Mestert, akik beteg, gyári fényszóróikat szeretnék ismét újkori állapotukban tudni.
Frissítés 1.:
Péntek reggel elvittem a fényszórókat beállíttatni, a házunk mellett lévő Magyar Autóklub műszaki állomásra. A beállítást végző szerelő, nagyon dícsérte a fényszórók tökéletes vetítési képét. A jobb oldalin kellett minimálisat állítani.
Beállítás után, kaptam tőlük ajándékba 1 évig érvényes diszkont klubtagsági kártyát, amihez - mint kiderült - ingyenes szolgáltatásként járt a fényszóró beállítás. Tehát ezért sem kellett fizetnem.
Frissítés 2.:
Riki-től szombaton kaptam 2 új, Hella H1 ízzót, ezek is bekerültek a fényszórókba.
A fényszóróim állító pöckei sajnos eltörtek, ezért a belsejük mozog. Holnap viszem felújításra, tzoli155-höz. A tervek szerint, néhány nap alatt elkészülnek.
A kiszedésük egyszerű volt. A hűtőrács és a fényszórók fölötti kis szemöldökök leszedése után, már csak három csavar tartja: fölül egy, alul pedig kettő. Az elektromos csatlakozók lehúzása és a csavarok kiszedése után, nagyon könnyen kiemelhetők.
Néhány napja, furcsa tócsa jelent meg az autó alatt. Miután felfedeztem, mindig átálltam egy száraz helyre, reméltem csak valaki más foltjára sikerült ráállnom, de nem így volt. A helye is meglepő volt, mert a vezetőülés alatt keletkezett mindig, ahol semmilyen cső nem fut. Az állaga csúszós volt, de nem egyértelműen tűnt olajnak. Néztem a folyadékszinteket, de sehonnan, semmi nem hiányzott. Eső sem esett mostanában, ezért beázásra sem gyanakodtam.
Aztán ma este, vacsora közben jött a megvilágosodás:
Ma délutánra is lett alattam egy folt, a "szokásos helyen", aminek a közelében egy vízelvezető nyílás is van. Tegnap nem esett, viszont elég sokat használtam az ablakmosót (és az előző napokban is).
Felszedtem a szőnyeget és vízes volt alatta, jobban megnézve ablakmosó folyadék. Tehát valahogy a padlólemezre került a víz, onnan pedig szépen kicsordogált az alsó vízelvezető nyíláson. Bingó! Eldugult, a szélvédőrács alatti összefolyó. Ide torkollanak a tetőablak vízcsövei is.
Leszedtem a rácsot. Elmentem a legközelebbi kézi mosóba, ahol a nagynyomású mosóval átmostam. Először megállt benne a víz, majd nemsokára jó hangosan zubogott ki a kocsi alján. Utána természetesen, a padlólemezt is szárazra töröltem. A padlólemez és a szőnyeg között, egy víztaszító réteggel bevont hangszigetelő anyag van, így a szőnyegem nem ázott át.
Utoljára még nyáron, AlfaCity előtt pucoltam ki ezt a vízelvezetőt, ezért nem is gondoltam, hogy ez lehet a baj okozója. Ezentúl, minimum 2 havonta érdemes lesz átpucolni.