Tagok >> Németh Lajos >> 145 1,6i.e. L Junior >> Blog
- Típus:145 1,6i.e. L Junior
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:Verde Caraibi
A téli felnik átrakása előtt, felkerültek a fehér oldalindexek is. Sokkal szebb a sárgánál :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057678t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057679t.jpg)
Mivel az idő egyre morcabbá kezd válni, ideje volt felrakni Michelin-mestert. 2012-ben AlfaCity-ben nyertem, a kerékcsere versenyen. Abban az évben még nem kerültek fel, mivel akkor még elég jók voltak a téli gumijaim. Nagy örömömre ennél a gumisnál végre, nem a küszöbnél emelték az autót.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057680t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057681t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057682t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057683t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057684t.jpg)
Kicserélt dolgok:
- első és hátsó féktárcsák, betétek
- baloldali féltengely gömbcsukló
- kézifékkötelek
- első motortartó bak
- baloldali ajtóhatároló
Itt készült: Német Mihály autószerelő mester
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057620t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057621t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057622t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057668t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057669t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057670t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057671t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057673t.jpg)
Pár napja kisebb olajfoltok jelentek meg a kocsi alatt. Ma felemeltem és ez a látvány fogadott: a vezérműtengely fedelének tömítése ment tönkre. Tömítőpasztával gyógyítva.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000057/0000057701t.jpg)
Volt matrica, nincs matrica... a házunk előtti parkolóban valaki, valamilyen indíttatásból lekaparta a jobb oldalról az amore kígyó és a "Registered Alfa Driver" matricámat... nehéz erre bármit mondani... vagyis tudnék: @@@@@@@!!!!!!!!!!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000056/0000056645t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000056/0000056646t.jpg)
A dolog lényege: a kábel vezetője egy ellenálláshuzal tekercs, a szigetelő pedig többrétegű szilikongumi. Ha erre legalább 30 cm hosszban sűrű szövésű árnyékolást teszünk és ezt testeljük akkor gyakorlatilag egy hengerkondenzátort építünk a kábelre. Az egyik elektród (fegyverzet) a kábel vezetője, a másik pedig a fémharisnya. A kábel szigetelője a dielektrikum. Ezek az árnyékolt kábelek kis ellenállású, ún. "reactive core" vezetőjű kábelekből készülnek. Az így elkészített kábelen a tekercs (vezető) és a kondenzátor párhuzamos rezgőkört alkot. Ez a rezgőkör erősíti a szikrát. Az elv hasonló ahhoz, mint amikor a gyertyával párhuzamosan kötnek kondenzátorokat és így erősítik a szikrát. Ezen a videón látszik különbség.
Az eddigi tapasztalat: a motor nagyon csendesen jár (eddig sem volt hangos, szép "boxer hangja" van), az autó jobban gyorsul, dinamikusabban megy.
A kábel itt készült: KUGLER KÁBEL
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000056/0000056577t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000056/0000056578t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000056/0000056579t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000056/0000056580t.jpg)