Tagok >> Németh Lajos >> 145 1,6i.e. L Junior >> Blog
- Típus:145 1,6i.e. L Junior
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:Verde Caraibi
Néhány napja, furcsa tócsa jelent meg az autó alatt. Miután felfedeztem, mindig átálltam egy száraz helyre, reméltem csak valaki más foltjára sikerült ráállnom, de nem így volt. A helye is meglepő volt, mert a vezetőülés alatt keletkezett mindig, ahol semmilyen cső nem fut. Az állaga csúszós volt, de nem egyértelműen tűnt olajnak. Néztem a folyadékszinteket, de sehonnan, semmi nem hiányzott. Eső sem esett mostanában, ezért beázásra sem gyanakodtam.
Aztán ma este, vacsora közben jött a megvilágosodás:
Ma délutánra is lett alattam egy folt, a "szokásos helyen", aminek a közelében egy vízelvezető nyílás is van. Tegnap nem esett, viszont elég sokat használtam az ablakmosót (és az előző napokban is).
Felszedtem a szőnyeget és vízes volt alatta, jobban megnézve ablakmosó folyadék. Tehát valahogy a padlólemezre került a víz, onnan pedig szépen kicsordogált az alsó vízelvezető nyíláson. Bingó! Eldugult, a szélvédőrács alatti összefolyó. Ide torkollanak a tetőablak vízcsövei is.
Leszedtem a rácsot. Elmentem a legközelebbi kézi mosóba, ahol a nagynyomású mosóval átmostam. Először megállt benne a víz, majd nemsokára jó hangosan zubogott ki a kocsi alján. Utána természetesen, a padlólemezt is szárazra töröltem. A padlólemez és a szőnyeg között, egy víztaszító réteggel bevont hangszigetelő anyag van, így a szőnyegem nem ázott át.
Utoljára még nyáron, AlfaCity előtt pucoltam ki ezt a vízelvezetőt, ezért nem is gondoltam, hogy ez lehet a baj okozója. Ezentúl, minimum 2 havonta érdemes lesz átpucolni.

Egy újabb nagyobb kiránduláson voltam a Michelin-ekkel.
A távolság ezúttal kb. 480 Km volt: Budapest - Veszprém - Pápa - Tapolcafő - Németbánya - Veszprém - Balatonfüred - Velence - Budapest.
Az útviszonyok és úttípusok nagyon változatosak voltak: sajnos ismét volt részem szakadó esőben is. A 8-as út szélesítése miatt, a teherautóktól származó sárfelhordás következtében pedig, néhol sáros földúttá változott az aszfalt.
Michelin mester ezúttal is remekül teljesített. A fogyasztás most némileg nőtt, de ez a 8-as úton lévő araszolásnak volt köszönhető. Várpalota és a 83-as út lehajtójáig, majdnem végig 60-as sebességkorlátozás van.
Guminyomás: 2.3 bar
Profilmélység: 8 mm
Fogyasztás: 9.7 L/100 Km



A nyári Michelin garnitúrával megtettem az első, nagyobb utat (kb. 450 km). Az időjárás és az útviszonyok igen változatosak voltak: felhőszakadás, jégeső, szélvihar az autópályán; több cm mély hömpölygő víz a városban.
A Michelin Energy Saver+ nem okozott csalódást. Az extrém vizes úton is csúszásmentes, stabil úttartást biztosított.
Valószínűleg a fogyasztás nagymértékű csökkenése is részben neki köszönhető. Autópályán 120-130 Km/h közötti tempónál 6,7-7 L/100 Km, városban 8,8-9L/100 Km fogyasztást sikerült elérni (MOL 95 benzin).
A gumikban a nyomás: 2,2 Bar
Amint megérkezik a nyomás- és profilmélységmérő, fotók is készülnek.
Az Alfa Amore és a Michelin közös nyereményjátékán ALF4Cityben, nyertem egy garnitúra nyári gumit: Michelin Energy Saver+ 185/60 R14.
A gumik ma érkeztek meg a Michelin egyik hivatalos partneréhez, ahol fel is kerültek a felnikre.
Az első tapasztalatok:
Nagy távolságot nem mentem még vele (kb. 25-30 km), de az előző nyári gumimhoz képest, könnyebben kormányozható lett az autó, kanyarokban a jobb tapadás miatt, lényegesen stabilabb lett az úttartás is.








199607 Km-nél megtörtént a vezérlés cseréje. Dayco vezérműszíjakat és hosszbordásszíjat, Gates generátorszíjat és Breda feszítőket kapott. A vízpumpát nemrég cseréltük, ezért azt most nem bántottuk.
Videó ITT és ITT.
A munkát Német Misi mester végezte.



