Mutasd

>> Szerviz2014-10-01

Néhány napja, furcsa tócsa jelent meg az autó alatt. Miután felfedeztem, mindig átálltam egy száraz helyre, reméltem csak valaki más foltjára sikerült ráállnom, de nem így volt. A helye is meglepő volt, mert a vezetőülés alatt keletkezett mindig, ahol semmilyen cső nem fut. Az állaga csúszós volt, de nem egyértelműen tűnt olajnak. Néztem a folyadékszinteket, de sehonnan, semmi nem hiányzott. Eső sem esett mostanában, ezért beázásra sem gyanakodtam.

Aztán ma este, vacsora közben jött a megvilágosodás:
Ma délutánra is lett alattam egy folt, a "szokásos helyen", aminek a közelében egy vízelvezető nyílás is van. Tegnap nem esett, viszont elég sokat használtam az ablakmosót (és az előző napokban is).
Felszedtem a szőnyeget és vízes volt alatta, jobban megnézve ablakmosó folyadék. Tehát valahogy a padlólemezre került a víz, onnan pedig szépen kicsordogált az alsó vízelvezető nyíláson. Bingó! Eldugult, a szélvédőrács alatti összefolyó. Ide torkollanak a tetőablak vízcsövei is.
Leszedtem a rácsot. Elmentem a legközelebbi kézi mosóba, ahol a nagynyomású mosóval átmostam. Először megállt benne a víz, majd nemsokára jó hangosan zubogott ki a kocsi alján. Utána természetesen, a padlólemezt is szárazra töröltem. A padlólemez és a szőnyeg között, egy víztaszító réteggel bevont hangszigetelő anyag van, így a szőnyegem nem ázott át.

Utoljára még nyáron, AlfaCity előtt pucoltam ki ezt a vízelvezetőt, ezért nem is gondoltam, hogy ez lehet a baj okozója. Ezentúl, minimum 2 havonta érdemes lesz átpucolni.

 
>> Esemény2014-09-29

 
>> Autóápolás2014-09-21

 
>> Szerviz2014-09-06

Egy újabb nagyobb kiránduláson voltam a Michelin-ekkel.
A távolság ezúttal kb. 480 Km volt: Budapest - Veszprém - Pápa - Tapolcafő - Németbánya - Veszprém - Balatonfüred - Velence - Budapest.

Az útviszonyok és úttípusok nagyon változatosak voltak: sajnos ismét volt részem szakadó esőben is. A 8-as út szélesítése miatt, a teherautóktól származó sárfelhordás következtében pedig, néhol sáros földúttá változott az aszfalt.

Michelin mester ezúttal is remekül teljesített. A fogyasztás most némileg nőtt, de ez a 8-as úton lévő araszolásnak volt köszönhető. Várpalota és a 83-as út lehajtójáig, majdnem végig 60-as sebességkorlátozás van.

Guminyomás: 2.3 bar
Profilmélység: 8 mm
Fogyasztás: 9.7 L/100 Km

 
>> Esemény2014-08-29

Tegnap megérkezett a Michelin nyomás- és profilmélységmérő digitális eszköz.

 
>> Esemény2014-08-26

A nyári Michelin garnitúrával megtettem az első, nagyobb utat (kb. 450 km). Az időjárás és az útviszonyok igen változatosak voltak: felhőszakadás, jégeső, szélvihar az autópályán; több cm mély hömpölygő víz a városban.
A Michelin Energy Saver+ nem okozott csalódást. Az extrém vizes úton is csúszásmentes, stabil úttartást biztosított.
Valószínűleg a fogyasztás nagymértékű csökkenése is részben neki köszönhető. Autópályán 120-130 Km/h közötti tempónál 6,7-7 L/100 Km, városban 8,8-9L/100 Km fogyasztást sikerült elérni (MOL 95 benzin).

A gumikban a nyomás: 2,2 Bar

Amint megérkezik a nyomás- és profilmélységmérő, fotók is készülnek.

 
>> Egyéb2014-08-20

 
>> Szerviz2014-08-04

Az Alfa Amore és a Michelin közös nyereményjátékán ALF4Cityben, nyertem egy garnitúra nyári gumit: Michelin Energy Saver+ 185/60 R14.

A gumik ma érkeztek meg a Michelin egyik hivatalos partneréhez, ahol fel is kerültek a felnikre.

Az első tapasztalatok:
Nagy távolságot nem mentem még vele (kb. 25-30 km), de az előző nyári gumimhoz képest, könnyebben kormányozható lett az autó, kanyarokban a jobb tapadás miatt, lényegesen stabilabb lett az úttartás is.

 
>> Szerviz2014-08-04

199607 Km-nél megtörtént a vezérlés cseréje. Dayco vezérműszíjakat és hosszbordásszíjat, Gates generátorszíjat és Breda feszítőket kapott. A vízpumpát nemrég cseréltük, ezért azt most nem bántottuk.

Videó ITT és ITT.

A munkát Német Misi mester végezte.

 
>> Szerviz2014-08-01

Óra állása: 199607 Km

Ezúttal is a már jól bevált, Agip-ENI iSint Professional 10W40 olaj került bele.