- főkép
>> EseményAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-10-19

Az útvonal:
Budapest - Veszprém - Pápa - Veszprém - Balatonfüred - Budapest

A megtett távolság: 400 Km
Átlagfogyasztás: 7.38 L/100 Km
Útviszonyok: erős eső (úti videó: itt és itt)

Guminyomás (egységesen az összes gumiban): 2.2 bar
Profilmélység (mind a négy gumin): 7.4 mm

 
>> AutóápolásAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-10-11

 
>> SzervizAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-10-09

Valami elkezdett indulásnál és fékezésnél kopogni elől. A bal kormányösszekötő lógott, az került kicserélésre.

A hang viszont nem szűnt meg, így valószínű, hogy valamelyik motortartó is el van törve.

 
>> SzervizAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-09-17

 
>> Tuning és extraAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-09-13

A testvéremektől és szüleimtől kapott ajándékutalványokból, egy új fejegységet vettem. Már régóta szerettem volna, valami okosabbat a jelenlegi, már közel 20 éves CD-s Pioneer helyett.
A választás a Pioneer MVH-370BT készülékére esett. Minden olyat tud amire úgy gondoltam, szüksegem lehet: BT, telefonkihangosító, USB port és okostelefon vezérlés. 16 Gb-os microSD kartyát raktam bele. A hangja tökéletes, szinte mozi hangzásélményt varázsolt az autóba.

A kihangosítónak külső mikrofonja van, amit a napellenzőn helyeztem el. A kábel elvezetését a fejegysegig az "A" oszlop és a műszerfal burkolata alatt oldottam meg. Ehhez természetesen le kellett bontanom az egészet, de gyorsan ment.

 
>> EseményAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-09-01

2015. augusztus 29-én este kb 20.05 perckor, a Weisz Manfréd - Soroksári út kereszteződésében (az Obi mellett ahol kettő lámpa is van egymás után) a piros lámpánál, az előttem álló fehér, kombi Opel (a rendszámát sajnos nem tudtam megjegyezni) elkezdett hátra tolatni.
Rádudáltam, hogy ezt nem kéne, de nem tudtam hátrébb menni, mivel mögöttem is álltak. A fehér kombi Opelt ez nem nagyon zavarta... aztán jött a puffanás amikor találkozott az első lökhárítómmal. Kiugrottam a kocsiból, hogy előre menjek szólni neki, de ő ezzel a lendülettel mindkét piros lámpán keresztül elmenekült, nem értem utol.
Az eredmény a képeken látható :(

 
>> EgyébAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-08-23

KM óra állása: 205461 Km

Guminyomás (egységesen az összes gumiban): 2.2 bar
Profilmélység (mind a négy gumin): 7.4 mm

A gumik profilmélysége csak minimálisan változott. Ebben a hónapban is elsősorban a városban közlekedtem az autóval, mindössze kb. 240 km-t tettem meg országúton, illetve autópályán.

 
>> EgyébAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-07-16

A teszt véletlenül sikerült. Hazafelé a Hungária krt.-on, a Népliget magasságában sikerült rámennem egy rakományról leesett rögzítőheveder fém pántjára. Az előttem haladó autó elkapta a hevedert, és pont olyan szerencsétlenül dobta arrébb, hogy nekem már a fém pánton sikerült átmennem. Kikerülni sajnos nem volt időm és helyem sem, annyira hirtelen történt.
Azonnal megálltam. Persze szanaszét dudáltak és kisebb dugót okoztam, de nem érdekelt. Ráadásul nekem ordibáltak be, hogy valami alkatrész kiesett az autómból, pedig nem...

A bal első kerékkel kaptam el. A gumin egy karcolás sem látszik és szerencsére sem a felni, sem pedig az autó többi része nem sérült. Amennyire tudtam a nagy forgalomban, behajítottam az akadályt a járdára. Fotózni nem volt lehetőségem.

 
>> SzervizAlfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-06-26

Az én esetemben ez egy pozitív dolog. Még januárban figyeltem fel rá, hogy eső után, mindig óriási pocsolya képződik a bal első lábtérben.
Nagyon sok mindent kipróbáltam, megcsináltam, kicseréltem, újraszigeteltem, rengeteg külföldi fórumot olvastam el, ahol 145/146-os tulajdonosok, ugyanezzel a problémával küzdöttek.

2 hónappal ezelőtt, sikeresen lezárhattam a vizes időszakot. Eddig nem írtam róla, talán mert magam sem akartam elhinni, hogy SIKERÜLT megoldani. Minden eső után benéztem a szőnyeg alá és örültem annak, amit láttam - illetve nem láttam. Mára viszont biztosan állíthatom, hogy kész, vége, finito, nincs több óceán a kocsimban.

Ami a beázást okozta:
- repedt szélvédő (kb. 0,5 cm-es kavicsfelverődés és 2 cm hosszúságú hajszálrepedés, amiket még tavaly nyáron szereztem egy teherautóról lehulló rakományból, a Hungária-körúton)
- szélvédő kéder és ragasztó elöregedése
- bal hátsó oldalablak kéder szakadása